הנשיא ובני הנוער גולשים בטוח

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, עם בני הנוער הזוכים בתחרות

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, נפגש באחרונה במשכנו בירושלים עם הזוכים בשלושת המקומות הראשונים בתחרות "שומרי מסך" של גוגל (Google), בשיתוף רשת אורט, שמטרתה לקדם גלישה בטוחה בקרב בני נוער. זאת, לאחר שלפני כמה חודשים נפגש הנשיא עם כלל משתתפי התוכנית, במסגרת יום האינטרנט הבטוח הבינלאומי, והזמין את הזוכים למשכנו.

במקום הראשון בתחרות זכו גלי זולייט ועומר דיין, תלמידי כיתה י״ב מאורט כרמיאל, שהפיקו סרטון אנימציה המתאר את חייו של תלמיד שנפגע מאלימות מילולית ברשת. דיין סיפר לנשיא שבחר להצטרף ל-״שומרי מסך״ לאחר שראה עד כמה בריונות ברשת שכיחה. זולייט ציינה כי ״מבוגרים לא יבינו שאנחנו נולדנו לתוך העולם של הרשת. כשאומרים לנו ׳פוגעים בך אז תצא מהרשת – זה לא באמת אפשרי. כולם שם".

למקום השני הגיעו איזבלה אפלבאום ומיכל קוזנצוב, בנות 15 מאורט נצרת עילית, שהפיקו סרטון נגד בריונות ברשת, ובחרו להשתמש ב-Candy Crash כמטאפורה להתעללות הווירטואלית. שלישי הגיע עופרי בורוכוב, בן 15 מאורט יקנעם, שהחל לתכנת בגיל 9 ופיתח אפליקציה לסלולרי בשם Hit-me. האפליקציה מאפשרת לשלוח SMS אנונימי במקרה של חוויית בריונות ברשת לגופים ואגודות העוסקים בנושא, באופן שיאפשר טיפול מיידי.

לאחר ששמע את התלמידים אמר ריבלין: ״אני נדהם לראות עד כמה הדברים השתנו מימי נעוריי לחייכם כיום, ולעומת זאת, יש דמיון רב בין המצוקות והצרכים של הנפש בין הדורות". הוא ציין באוזני התלמידים כי "אני שמח לפגוש אתכם היום ולצפות בסרטונים שלכם. אתם לא רק 'שומרי מסך', אתם מנהיגי העתיד, כך שיהיה פתוח יותר, סובלני יותר, קשוב ונקי מדעות קדומות, מאלימות ומבריונות".

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, עם בני הנוער הזוכים בתחרות

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, עם בני הנוער הזוכים בתחרות

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים