חברות היי-טק נרתמות לזכר השואה ולמען הניצולים

אינטל, ECI, סנדיסק וחברות נוספות מציינות ועוזרות בשלל דרכים, בהן הזמנת אנשים ששרדו את התופת, חלוקת חבילות סיוע ועוד פעילויות שמסייעות לזכור את מה שהיה ● ליקטנו חלק קטן מתרומה גדולה

לזכור ולא לשכוח. צילום אילוסטרציה: BigStock

שורה של חברות היי-טק נרתמות למען ניצולי השואה, במהלך השנה בכלל ולקראת יום השואה בפרט. מאירוח ניצולים ועד לביקור בבתים שלהם, מחלוקת חבילות סיוע ועד לטקסי זיכרון – העובדים יוצאים לכמה שעות מהפעילות היום יומית ומסייעים לאנשים שעברו את האירועים האיומים בשנים החשוכות – ושרדו.

ECI

החברה עושה זאת במספר דרכים: בארבע השנים האחרונות היא שולחת משלחות עובדים למסע בן חמישה ימים לפולין, מתוך מטרה ללמוד, להבין ולזכור את המאורעות בימים החשוכים ההם. לקראת המסע שבין היתר עוברים תהליך הכנה מעמיק הכולל לימוד, שמיעת עדויות ויום עיון ביד ושם.

בנוסף, עורכת החברה ביום השואה, בכל שנה ובכל אחד משני הקמפוסים שלה – בפתח תקווה ובעומר – טקסים לכלל העובדים, שכוללים קטעי קריאה ושירה.

ECI אף עורכת לעובדיה מפגשים עם ניצולי שואה, לשמיעת עדויות אישיות, וסיורים ביד ושם. החברה אף הקימה לפני מספר שנים ספרייה ייחודית המכילה ספרי עיון וקריאה וסרטים בנושא השואה.

כמה מעובדי החברה נטלו יחדיו חלק בסיוע לניצולי שואה במיצוי זכויותיהם מול הרשויות; באימוץ לתקופה מועדון של ניצולי שואה בעלי נכות רגשית-מנטלית לטובת פעילויות, ביקורים וחגיגת חגים איתם; ובביקורים קבועים בביתו של ניצול שואה עימו יצרו העובדים קשר. לפני מספר חודשים הוא הלך לעולמו ובחברה דאגו להנציח אותו.

WebScience

החברה הצטרפה למפגשי זיכרון בסלון שהולכים ותופסים תאוצה באחרונה ברחבי הארץ. במסגרת זו הגיעו השבוע ניצולי שואה למשרדי WebScience וסיפרו את סיפוריהם.

עילי אבני, מנכ"ל החברה, אמר כי "מדובר בהזדמנות כמעט חד פעמית לפגוש ניצולי שואה, שהולכים ונעלמים מן העולם, ואיתם הזיכרון האותנטי של מה שהיה שם והמשמעות האישית עבור אלה ששרדו את האירועים האיומים. מעבר להיותנו חברת היי-טק, כולנו ישראלים ואזרחי המדינה, ומעבר לעבודה ישנם ערכי יסוד שניתן מדי פעם לעצור את המרוץ ולהתמקד בהם".

"אנחנו מוצאים את עצמנו מבלים יותר זמן בעבודה מבכל מקום אחר, כולל המשפחה. לכן, חשוב לטעון את מקום העבודה במשמעויות שהן לא רק טכנולוגיות או עסקיות, אלא גם ערכיות וסמליות. מדובר בחוויה מרגשת ומאחדת, שיכולה לתרום אישית לכל אחת ואחד מעובדי החברה ולכן בחרנו לעשות את האירוע הזה, שעוסק בנושא שכל כך שונה מחיי היום יום שלנו ועם זאת כל כך קשור לזהויותינו הישראלית והיהודית".

אינטל

עובדי אינטל (Intel) ירושלים עורכים בכל בחנוכה מסיבה שנתית לניצולי שואה תושבי העיר, בשיתוף עם ארגון לתת וקפה אירופה. במסיבה שנערכה בחנוכה האחרון בקמפוס של החברה בהר חוצבים השתתפו כ-100 ניצולי שואה. העובדים הסיעו את האורחים מבתיהם והחזירו אותם, ליוו אותם לאורך הערב ונתנו יחס אישי לכל אחד ואחת מהם.

האירוע כלל ארוחת ערב ושירה בציבור. המשתתפים קיבלו חבילות שי לחנוכה, אותן הכינו עובדי אינטל.

עובדי החברה בפארק יקום אירחו ביום המשפחה כ-80 ניצולי שואה, שסיפרו לעובדים על עברם ומשפחותיהם. האירוע כלל סעודה וממופע מוזיקלי של נגינה בכלים אתניים, שנאספו ממסעותיו הרבים של האמן טל קרביץ ברחבי העולם.

אפלייד מטיריאלס

מזה שבע שנים שותפה החברה לפרויקט "לתת סיוע לחיים" של ארגון לתת. מדובר בתוכנית שמטרתה להוביל לשיפור איכות חייהם והקלה מידית למצוקתם של ניצולי שואה נזקקים, באמצעות סיוע פיזי וחברתי המאפשר חיים בכבוד. התוכנית מעניקה חבילת סיוע הנוגעת בכל תחומי החיים, בדגש על התאמת והנגשת הסיוע עד לבית הניצול.

מתנדבי אפלייד מטיריאלס מבקרים ניצולי שואה אחת לחודש, ומלבד המפגש החברתי והקשרים המיוחדים שנוצרים בהם, הם מביאים לאנשים שעברו את התופת חבילת מזון ושוברים לתרופות.

כחלק מהחשיבות של זיכרון וציון יום השואה מארחת החברה בכל שנה במשרדיה הרצאה של ניצול או ניצולת שואה. ההרצאה מתקיימת באמצע יום העבודה ומאפשרת לעובדים לקחת פסק זמן לחשוב, לזכור ולכבד את היום.

סנדיסק

במסגרת התרומה של החברה לקהילה מקיים מרכז הפיתוח שלה בעומר פעילות התנדבותית עם ניצולי שואה מאזור הדרום. הפעילות מתבצעת בשיתוף עמותת עמך, התומכת נפשית וחברתית בניצולי שואה ברחבי הארץ.

לכל עובד ניתנת האפשרות להתנדב באחד המסלולים הפתוחים בפניו, דוגמת ביקורי בית, סיוע בהקמת חדר מחשבים שנתרם על ידי סנדיסק, העברת חוגי מחשבים, הסעות לפעילויות המועדון והעברת הרצאות וחוגים.

כמו כן, מדי שנה, לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה נערכת במרכז הפיתוח של החברה בעומר הרצאה של ניצול שואה. השנה הגיעה לחברה מלכה ליברמן, חברת עמך באר שבע, על מנת לשתף את העובדים בסיפור ההישרדות שלה. סיפור החיים של ליברמן הופיע בפרויקט חיבורי חיים, בו ליוו עובדי סאנדיסק ניצולי שואה חברי עמך ותיעדו ביחד איתם את סיפור חייהם באמצעות תוכנה שפיתחה חברת בעליל.

קלרנה

גם בחברת ההיי-טק קלרנה מארחים היום (ה') ניצולת שואה – סבתא של אחת העובדות, שתספר את סיפורה לכל העובדים.

בנוסף, עובדי החברה מחלקים בכל ראש השנה ופסח חבילות לניצולי שואה בתל אביב, בשיתוף פעולה עם העירייה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים