משתמשי אינסטגרם מתגייסים לטובת הסתרת תמונות רצח מזוויעות

את מה שהחברה לא מצליחה לעשות עושים משתמשי הפלטפורמה, ומסתירים תמונות רצח מזוויעות בתמונות של עננים ורודים וחתולים שמחים

משתמשי אינסטגרם מנסים לעשות את מה שהחברה לא הצליחה, ולעצור ולהסיר את שטף התמונות המזוויעות של רצח הנערה ביאנקה דווינס בת ה-17 מיוטיקה שבמדינת ניו יורק, ארה"ב.

אנשים שנחשפו לתמונות המבעיתות של צוואה המשוסע החליטו לפעול כדי להסתיר את התמונות, והם "קוברים" אותן תחת תמונות של עננים ורודים או תמונות של חתולים, תוך תיוגן גם בחשבון של הקורבן, כך שגם חיפוש של תמונות גופתה יהיה קשה יותר ולא יוביל לתמונות הנוראיות.

דווינס בת נרצחה בתחילת השבוע כנראה על ידי ברנדון אנדרו בן ה-21, מברידג'פורט שבמדינת ניו יורק, ולפי השלטונות, הוא צילם את גופתה ואת צווארה המשוסע ופניה המכוסות דם והעלה אותן לסטורי שלו באינסטגרם ובחשבונות אחרים. לדברי המשטרה הוא היה חבר שלה. השניים הכירו זה את זה ברשת, ונפגשו בפעם הראשונה לפני כחודשיים.

קלארק פרסם את תמונת גופתה של הנערה באחד מחשבונותיו עם ההודעה: "מצטער, דפוקים, תצטרכו למצוא מישהי אחרת לשכב איתה" (בתרגום חופשי, Sorry fuckers, you’re gonna have to find someone else to orbit"), ובנוסף אף חשף את שמה ואת כתובתה.

חבר שראה את התמונות שפרסם קלארק בסנאפצ'ט, השתמש בתכונות המיקום Snapmaps ודיווח למשטרה, יחד עם משתמשים נוספים שראו את התמונות גם בחשבונות אחרים של קלארק.

הרשתות החברתיות נלחמות בתופעה הקשה של פרסום תמונות קשות בפלטפורמות שלהן בעקבות ביקורות קשות שספגו על אי יכולתן לעצור בזמן פרסומים שכאלה.

נראה כי גם במקרה זה, לא הצליחה אינסטגרם לעצור את שטף התמונות, ואולי פעולתם של משתמשים אחרים תצליח למנוע את מה שהחברה, למרות משאביה – לא מצליחה לעשות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים