אוספים נכסים דיגיטליים? למכירה: הציוץ הראשון של ג'ק דורסי, מייסד טוויטר

מייסד טוויטר מעמיד למכירה פומבית את הציוץ הראשון שלו, שהוא גם הראשון ברשת החברתית שהקים ● ההצעות זורמות, והגבוהה ביותר עמדה אתמול על 2.5 מילון דולר

ג'ק דורסי, מייסד ומנכ"ל טוויטר וסקוור. צילום: מתוך פרופיל הטוויטר של דורסי

ג'ק דורסי העמיד בסוף השבוע בפלטפורמה הקרויה "חפצי ערך" (Valuables) למכירה פומבית כנכס דיגיטלי ייחודי – (non-fungible tokens – NFT). את הציוץ הראשון שלו ברשת החברתית טוויטר (Twitter) שהקים

הציוץ הראשון, "מקים עכשיו את חשבון הטוויטר שלי", מ-21 במרץ 2006, כבר זכה למבול הצעות, ונכון לאתמול, שבת אחר הצהריים, ההצעה הגבוהה ביותר, של סינה אסטאבי, מנכ"ל Bridge Oracle, עמדה על 2.5 מיליון דולר.

ההצעה הגבוהה ביותר עד כה. צילום מסך מאתר Valuables

ההצעה הגבוהה ביותר עד כה. צילום מסך מאתר Valuables

בעליהם של הנכסים האלה רשומים בבלוקצ'יין – יומן דיגיטלי דומה לזה של הבטקוין ומטבעות דיגיטליים אחרים, אך בהבדל אחד: שלא כמו המטבעות, בעליו של נכס NFT לא יכול להמירו בנכס NFT אחר כמו שאפשר לעשות עם מטבעות. כל נכס הוא ייחודי, מוגדר כנדיר ומתנהג כפריט אספנות שאי אפשר לשכפלו.

באחרונה חלה עלייה בפופולריות של נכסי קריפטו, כשגורמים מפורסמים רבים, כמו אמנים, להקות רוק רוק וידוענים, בהם אילון מאסק, לברון ג'יימס ובריטני ספירס, יוצרים מהתוכן שלהם נכס. בחודש שעבר, למשל, נמכר המם של Nyan Cat מ-2011 תמורת כמעט 600 אלף דולר במכירה פומבית מקוונת.

אלה שרוכשים נכסים כאלה מאמינים שיוכלו להבטיח את בעלותם על נכסים וירטואליים באמצעות טכנולוגיית הבלוקצ'יין.

דורסי מצידו הוא גם חסיד שח מטבעות קריפטו, ומציג בפרטים שלו את התג bitcoin#. גם Square, החברה לתשלומים דיגיטליים שבבעלותו, רכשה כ-3,318 מטבעות ביטקוין בחודש שעבר נוסף על 4,709 שרכשה באוקטובר האחרון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים