קונסולה נדירה מסוג פלייסטיישן של נינטנדו נמכרה ב-360 אלף דולר

מדובר באחד העותקים הבודדים של קונסולת המשחק הייחודית שנוצרה בשנות ה-90 כשסוני ונינטנדו עבדו יחד על המכשיר, שבסופו של דבר מעולם לא הגיע לשוק ● האבטיפוס המיוחד התגלה זנוח בעליית גג ונמכר כעת במכירה פומבית

פלייסטיישן של נינטנדו?

אב טיפוס של מכשיר פלייסטיישן מיוחד, של נינטנדו, נמכר במכירה פומבית בסכום של 360,000 דולר בסוף השבוע. הסכום שבו נמכרה הקונסולה הוא פי שתים-עשר יותר ממה שביקשו המכורים בעבור המוצר המקורי כהתחלה – 30 אלף דולר.

מדובר באחד העותקים הבודדים שנעשו מקונסולת המשחק. לפי הדיווחים, סוני ונינטנדו עבדו יחד על פיתוח מכשיר למשחקי וידיאו בשנות ה-90, וזה בסופו של דבר מעולם לא הגיע למדפים. בהמשך הדרך, כידוע, סוני החליטה לייצר קונסולת משחק משלה, ונינטנדו המשיכה בכוחות עצמה. כל זה הופך את קונסולת המשחקים שהייתה תוצר של שת"פ זמני זה, למוצר נחשק בעבור אספנים בכלל ואספנים גיימרים בפרט.

הקונה אגב הציע "רק" 300 אלף דולר על המוצר, אך הוא מחויב גם בעלויות המכירה הפומבית שעמדו על 60 אלף דולר.

האבטיפוס הייחודי היה פעם בבעלותו של הבוס לשעבר של חברת סוני, אולף אולפסון, עד שנקנה על ידי טרי דייבולד במכירה פומבית בסכום מצחיק של 75 דולר בלבד.

הפלייסטיישן הכל כך נדיר שוּכן על ידי בעליו בעליית הגג, צובר אבק, עד שבנו של דייבולד גילה כמה שווה האוצר הנשכח. או אז ניסו האב והבן למכור את הקונסולה בירידים מסחריים שונים וגם פרסומו על האוצר שלהם ב-reddit, אך בדרך זו לא הצליחו לקטוף על המכשור המסקרן את מלוא הסכום שחשבו שיוכלו להשיג בעבורו. לכן בסופו של עניין השניים החליטו למכור אותו באמצעות מכירה פומבית.

סברו שהוא הרוכש. פאלמר לאקי, מייסד אוקולוס וממציא ה-Oculus Rift. צילום: GDC, מתוך ויקיפדיה

סברו שהוא הרוכש. פאלמר לאקי, מייסד אוקולוס וממציא ה-Oculus Rift. צילום: GDC, מתוך ויקיפדיה

בין המתעניינים ברכישה היה אפילו מייסד אוקולוס, פאלמר לאקי, שהציע הצעה לרכישה. מאחר ששם הקונה לא פורסם בתחילה היו מי שסברו שאפשר שלאקי הוא הרוכש המאושר. אבל בהמשך נודע שהקונה הוא גרג מק'למור, יזם שהקים את האתרים Pets.com ו-Toys.com בזמנים של בועת הדוט-קום.

"זה הדבר הכי יקר שקניתי אי פעם חוץ מבית", כתב מק'למור ל-CNN Business במייל. "אני מאמין שקיבלתי דיל מעולה", המשיך, "בעיניי זה היה שווה את זה, במיוחד בשילוב עם שאר האוסף שלי, שכל כולו מספר סיפור שאני רוצה לשמר בעבור החברה". אם הסתקרנתם – האוסף של של מק'למור כולל משחקי ארקייד המופעלים על מטבעות, כמו "הפונג" של אטארי, שהוא משחק הווידיאו הראשון המצליח מבחינה מסחרית.

בהתחשב בסכום שבו נמכר ה-Nintendo Playstation, אפשר לנחש כי זוהי ככל הנראה קונסולת המשחק היקרה ביותר בעולם כיום. אולם דיווחים שונים בתקשורת מספרים כי בני דייבולד דווקא התאכזבו מהעסקה – השניים כנראה קיוו לסכום גבוה עוד יותר, וזאת משום שלדבריהם מישהו הציע להם בעבר 1.2 מיליון דולר בעבור הקונסולה, אך הם לא "זרמו" עם ההצעה הנדיבה באותה תקופה.

כדאי לשים לב עם זאת כי הקונסולה הוותיקה והאורגינלית יכולה לטעון משחקי Super Famicom סטנדרטיים, כמו גם "מחסנית נתונים" עבור תקליטורי CD תואמים, אבל לא יודעת להפעיל משחקי פלייסטיישן.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים