סנאטור לבזוס: "כיצד אמזון פועלת נגד הפקעת מחירים בגלל הקורונה?"

חבר הסנאט הדמוקרט אד מרקי פנה במכתב למנכ"ל אמזון ג'ף בזוס אתמול (ד') ● הוא ביקש לקבל מידע נוסף על מה שענקית הקמעונאות אונליין עושה כדי למנוע את העלאת המחירים מטעם מוכריה, בתוך הישענות על המגיפה והחרדה מפניה

האם המחירים ראליים? מסיכות פנים כירורגיות המשמשות להגנה מפני וירוס הקורונה. צילום מסך מאתר Amazon.com

הסנאטור האמריקני, הדמוקרט אד מרקי, קורא למנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, לנטר היטב יותר את המתרחש בשירות המכירות אונליין הדומיננטי שלו. לדברי מרקי, הפלטפורמה שבניהול ובבעלות בזוס מאפשרת למוכרים דרכה להפקיע מחירים, לכאורה בגלל וירוס הקורונה ובעיקר בגלל השפעת החרדה מפניו על הצרכן.

רשת CNBC דיווחה באחרונה כי אכן הן אמזון והן וולמארט, כמו חברות מסחר אלקטרוני אחרות, נאבקות על מנת לבלום מוכרי צד ג' שהקפיצו את מחירי המוצרים שהם מציעים דרכן יתר על המידה, וכמובן המדובר על מוצרים אשר להם נוצר ביקוש רב לנוכח התפשטות הקורונה.

אד מרקי, סנאטור אמריקני מהמפלגה הדמוקרטית. צילום: וויקיפדיה

אד מרקי, סנאטור אמריקני מהמפלגה הדמוקרטית. צילום: וויקיפדיה

חבר הסנאט מרקי ציין במכתב ששלח אל בזוס אתמול (ד') כי אמזון נקטה בשבוע שעבר בצעדים בכדי להסיר אלפי פרסומי סחורות שכאלו, שעברו על מדיניות התמחור ההוגנת שלה, אך הסנאטור סבור שיש לעשות יותר כדי ללחום בתופעה הבזויה, הנשענת בעיקר על לחצם של הקונים ועל הבהלה שהמגיפה מעוררת בציבור.

"מכיוון שהעולם מתעמת עם הסיכוי למגיפה רצינית ומרחיקת לכת, אמריקה מחזיקה באחריות לא לעשות רווחים ממכירת פריטים כמו מסכות ידיים ומסכות כירורגיות", כתב מרקי. "אין לאפשר לאף אחד לקצור מציאות מפחד וסבל אנושי".

במקום 10 דולר – 400 דולר

"למרות שלאמזון ולמוכרים האחרים ב-Amazon.com יש זכות לצפות להחזר סביר על המוצרים שהם מוכרים, אין להם זכות להטיל מחירים לא מוצדקים באופן בלתי הוגן על צרכנים המבקשים להגן על עצמם מפני וירוס הקורונה", ציין מקי במכתב והוסיף "אבל לפי דיווחי העיתונות, זה בדיוק מה שקורה".

מרקי ציטט בדבריו דיווחים על סימונים מסיביים של סחורות בדמות מסכות פנים וחומרי חיטוי לידיים. לדבריו, קופסת חיטוי שאמורה לעלות 10 דולר, נמכרת כעת במקרים מסוימים במחיר מופרך של 400 דולרים.

מרקי כתב כי "דיווחים מתמשכים על הפקעת מחירים וחוסר שקיפות הותירו את הצרכנים חשופים לשיטות סחר בלתי הוגנות", וטען כי על קמעונאים המוכרים סחורות באינטרנט מוטלת אחריות מסוימת לגונן על הצרכנים מפני תופעות של הפקעת מחירים. הוא הסביר שהצורך מקורו בכך שבזמנים אלו הצרכנים "מוצאים את המדפים של החנויות הפיזיות המקומיות ריקים" כמו גם מהעובדה שהם "עשויים לרצות להימנע מלהסתובב בחנויות צפופות ובקניונים", ובמקום מעדיפים "לפנות לאינטרנט".

הסנאטור דרש מאמזון ובזוס תשובות לשאלות הבאות עד ל-18 במרץ: "כיצד אמזון קובעת אם מתרחשת הפקעת מחירים בגלל הקורונה בפלטפורמה?";  "באיזו רמה פריט נחשב לכזה שתומחר באופן לא הוגן?"; "כמה אזהרות מהפקעת מחירים הוציאה אמזון למוכרים המבקשים לנצל את נגיף הקורונה? וכמה מוצרים שפורסמו בה אמזון הסירה או השעתה?"; "אילו משאבים נוספים מקדישה אמזון בכדי להבטיח שתופעת מחירים-מופקעים-מבוססי-קורונה לא מתרחשת בפלטפורמה שלה?"

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים