ג'ורג' סורוס קורא לסילוק צוקרברג וסנדברג מהנהלת פייסבוק

המיליארדר והתורם הפוליטי המזוהה עם השמאל, קרא לפרק את המנכ"ל וסמנכ"לית התפעול של ענקית הרשתות החברתיות "משליטתם" בחברה, ועשה זאת במכתב שפורסם בפייננשל טיימס ● ההקשר - פרסומים פוליטיים ללא כל בדיקת עובדות שהפייסבוק מאשרת

ג'ורג' סורוס. צילום: Harald Dettenborn, מתוך ויקיפדיה

המשקיע המיליארדר, ומי שמוכר כתורם בולט של המפלגה הדמוקרטית בארה"ב, ג'ורג' סורוס, פרסם באחרונה מסר חד שהופנה אל שני המנהלים הבכירים של פייסבוק, המייסד והמנכ"ל, מארק צוקרברג, וסמנכ"לית התפעול הראשית (שהיא גם יד ימינו של צוקרברג), שריל סנדברג. סורוס טוען כי הגיע הזמן ששני קברניטי ענקית הרשתות החברתיות יזוזו הצידה ויפסיקו להוביל את החברה.

סורוס העביר את המסר הזה במכתב קצר וענייני לפייננשל טיימס, ובו ציין כי יש להרחיק את צוקרברג וסנדברג "מהשליטה בפייסבוק", בין היתר בגלל עמדתה השנויה במחלוקת של החברה בהובלתם ביחס לאי-צנזור או פיקוח על מודעות פוליטיות המתפרסמות בפלטפורמה שלה.

פייסבוק חטפה ועדיין חוטפת מרבים, פוליטיקאים ומפורסמים, ביקורת קשה על קיומה של מדיניות המאפשרת לפוליטיקאים להצהיר הצהרות חסרות שחר או לפרסם תכנים כוזבים ומוליכי שולל במודעות הקמפיין שלהם, על סירובה לבצע גם לתכנים אלו, כמו לתכנים השגרתיים המועלים אל הרשת החברתית שלה, בדיקת עובדות מטעם גורמים אובייקטיביים.

לטענת סורוס על פייסבוק לאסור כל פרסום פוליטי בשירות שלה. "אם יש ספק אם מודעה היא פוליטית, עליה (על פייסבוק – ג"פ) לשגות בצד הזהירות, ולסרב לפרסם", כתב סורוס, לפני שהוסיף כי עם זאת הוא חושב ש"לא סביר שפייסבוק תעקוב אחר המסלול הזה".

פייק ניוז. צילום: BigStock

פייק ניוז. צילום: BigStock

סורוס: חושד שצוקרברג מקדם את טראמפ

סורוס גם לא חסך במילות ביקורת על צוקרברג בפרט, וטען שמנכ"ל פייסבוק "נראה כאילו הוא מעורב באיזשהו הסדר עזרה הדדית עם דונלד טראמפ, שיעזור לו להיבחר מחדש".

פייסבוק לא הגיבה בינתיים לתוכן מכתבו של סורוס.

איל ההון היהודי אינו מסתיר את סלידתו מפייסבוק ומ"צוקי". הוא ביקר באופן קולני את מנהלי פייסבוק פעמים רבות, ועסק במיוחד בנושא תיאוריות הקונספירציה הרבות שהשירות מוצף בהן, חלקן גם בעניינו. באוקטובר 2019 הוא הודיע כי יתמוך בקרן נגד מונופולים, ה-Anti-Monopoly Fund, פרויקט שהשיק המייסד השותף של פייסבוק, כריס יוז, שקרא לממשל הפדרלי לפרק את החברה).

פייסבוק "לא אוהבת" את סורוס בחזרה – בסוף 2018 החברה הודתה כי שכרה חברה באוריינטציה רפובליקנית בשם Definers Public Affairs במטרה שזו תקשור כמה ממבקריה אל סורוס ואנשיו.

יצוין כי למרות שפייסבוק מתעקשת ומשאירה על כנה את מדיניות המודעות הפוליטיות השנוי במחלוקת שלה – בטיעון שאין זה מתפקידה לשקול היבטים פוליטיים לכאן או לכאן ושהיא מותירה למשתמשים להחליט זאת בעבור עצמם – גוגל יישמה לאחרונה מגבלות על האופן שבו מפרסמים יכולים למקד את המודעות שלהם, וטוויטר אסרה על כל פרסום פוליטי בפלטפורמה שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים