"לתת לכל העובדים הכשרה מתמדת, כדי לשמר יכולות כשמקצועות משתנים"

כך אמרה אתמול איוונקה טראמפ, הבת-של ומי שהיא גם יועצת מיוחדת לנשיא טראמפ, במהלך כנס CES 2020 טראמפ שוחחה על במת הכנס עם גארי שפירו, נשיא איגוד יצרני הטכנולוגיה העולמי, ה-CTA, המארגנת את תערוכת CES הבינלאומית מדי שנה בלאס וגאס

איוונקה טראמפ, בתו של נשיא ארה"ב ויועצתו. צילום: וויקיפדיה

"כדי שלא ייפלטו עובדים בגלל האוטומציה, צריך לשדרג גם את התעשיות המסורתיות. צריך לתת לכל העובדים הכשרה מתמדת – כדי לשמר את היכולות כאשר מקצועות משתנים", כך אמרה אתמול איוונקה טראמפ , בתו של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ, המשמשת גם כיועצת מיוחדת שלו, בשיחה שניהלה על הבמה המרכזית בכנס CES 2020 עם גארי שפירו, נשיא איגוד יצרני הטכנולוגיה העולמי, ה-CTA (ר"ת Consumer Technology Association), שהוא הארגון המקיים מזה שנים רבות את תערוכת CES הבינלאומית מדי שנה בלאס וגאס.

כותרת המושב היתה "הדרך לעתיד העבודה", וטראמפ הצעירה אחראית בבית הלבן על רפורמה בשוק העבודה, כדי להכין את כוח האדם לעתיד.

דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב. צילום: BigStock

דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב. צילום: BigStock

על הכללתה של בתו של הנשיא בין המשתתפים הבכירים של CES 2020 נמתחו ביקורות רבות מאז שזו פורסמה. מרבית הביקורת הייתה אודות כישוריה, אבל נשמעה גם ביקורת שכללה אזכור של האשמות רבות אודות פעילות מפוקפקת ממגוון היבטים, שכוונו כלפי אביה ומשפחתה.

"התפקיד שלי הוא לפשט את הרגולציות כדי להבטיח לכל האמריקנים קריירות בשכר גבוה. בעיקר צריך להסיר מחסומים שמפריעים לאנשים שרוצים ויכולים לעבוד לעשות זאת ולפרנס בכבוד את עצמם ואת בני משפחתם", הבהירה טראמפ.

"במקצועות רבים, כדי לעשות את אותה עבודה צריך להקנות לעובדים אוריינות טכנולוגית ויכולת טכנית", אמרה. "אין מדובר רק בהכשרה למשרות העתיד – מנהלים צריכים לחשוב על השקעה בכוח העבודה הנוכחי שלהם, כך שהם יכולים לאפשר לאנשים אלה לבצע את אותה העבודה באמצעות ציוד שונה, כדי לעזור להם".

טראמפ אמרה כי הנשיא ביקש לשדרג את רמתם הטכנית של כל האמריקנים, אך התמקד באוכלוסיות 'נשכחות' בכל הנוגע להעסקה בתחומים טכנולוגיים – בעיקר, כפי שציינה, בנשים ובבני מיעוטים.

לדבריה, "מעולם לא היה זמן טוב יותר לעבוד באמריקה, אך לעובדים חייבת להיות גישה למסלולים חדשים בהם יוכלו ללמוד מיומנויות ולהתעדכן בטכנולוגיה".

"המסלול האוניברסיטאי המסורתי אינו מתאים לכל אמריקני", אמרה, "ותעשיות צריכות להתמקד בבניית כישורים בכוח העבודה ולהתנות את הקבלה למשרות לא בתואר אקדמי אלא בכישורים שנרכשו לאורך השנים. עם זאת, הממשלה הפדרלית גרועה ביישום תכניות כאלה. כל התכניות הממשלתיות בתחום נכשלו. עלינו לעודד ולהפנות תקציבים למדינות, כך שיסייעו לפרויקטים בשיתוף התעשייה, האוניברסיטאות ובתי הספר התיכוניים", טענה טראמפ.

"חברות פרטיות חייבות לשתף פעולה עם קהילות כדי לבנות תכניות הכשרה ותכניות לימודים המקשרות בין סטודנטים, מקומות עבודה ומיומנויות, שהם אולי לא שקלו לרכוש", הוסיפה.

טראמפ התייחסה לפרויקט "התחייבות לעובדי אמריקה" של הנשיא – קמפיין שגרם, לדבריה, ללמעלה מ-400 חברות להכשיר ולשדרג מיליון עובדים.

לפי טראמפ, ישנם ניסיונות בבתי ספר להקנות לכל התלמידים ידע במתמטיקה ובמדעי המחשב, במימון חברות שאחר כך מעסיקות את הבוגרים. דוגמה להצלחה של תכנית הכשרה כזו במקום לא צפוי – בית כלא שמור לנשים המרצות עונשי מאסר ארוכים. האסירות למדו לתכנת, גם כאלו שכשנכנסו לבתי הסוהר כשהאינטרנט לא היה נפוץ עדיין.

איוונקה טראמפ, יועצת נשיא ארה"ב ובתו, וגארי שפירו, נשיא איגוד יצרני הטכנולוגיה העולמי, בשיחה על הבמה המרכזית של CES 2020. צילום: אבי בליזובסקי

איוונקה טראמפ, יועצת נשיא ארה"ב ובתו, וגארי שפירו, נשיא איגוד יצרני הטכנולוגיה העולמי, בשיחה על הבמה המרכזית של CES 2020. צילום: אבי בליזובסקי

"מדיניות הגירה לא הגיונית"

טראמפ גם התייחסה לשאלתו של שפירו אודות הקשיים שמערימים שלטונות ההגירה על בוגרי אוניברסיטאות שרוצים להמשיך לחיות בארה"ב ולקדם את כלכלתה, אחרי שהשקיעה רבות בחינוכם.

"הנשיא אמר שהוא חושב שזה מטורף לחלוטין שאנחנו מחנכים מהגרים מרחבי העולם, וכשהם עומדים לפתוח את העסק שלהם, לפתוח את העסק שלהם, להפוך למעסיקים, אנחנו משליכים אותם מהארץ שלנו", אמרה טראמפ. "זה לא הגיוני. סדר העדיפויות שלנו שגוי לחלוטין. צריך לשנות את חוקי ההגירה שיהיו רלוונטיים למיומנויות ותפקידים שעל כוח העבודה האמריקני למשוך, כדי לצמוח ולשגשג", אמרה טראמפ.

"אבל", הדגישה, "זה לא אמור לעקוף את ההשקעה שצריך לעשות בכישורי הליבה ולהשפיל את האמריקנים. כאן עלינו להיזהר. עלינו לעשות את שניהם: עלינו לגייס ולשמר את הכשרונות הגדולים בעולם, כדי לעזור לנו לצמוח ולהתחדש, אך עלינו להשקיע בעובדים אמריקנים ולצייד אותם בכישורים שהם צריכים כדי לשגשג. איננו יכולים רק לבקש לייבא עובדים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים