איך ה-IT מסייע לציבור לבחור בתחבורה ציבורית?

עובד כדורי, מנמ''ר נתיבי איילון, מספר על הפרויקטים שבאחריותו, על שילוב בין המחשוב וטכנולוגיה במטרה לספק חלופה אמיתית לנסיעה ברכב הפרטי וגם - כיצד נס מסייעת לו בתמיכה ובפרויקטים

עובד כדורי, מנמ''ר נתיבי איילון. צילום: ניב קנטור

"אנחנו מנסים להפוך את התחבורה הציבורית כחלופה לאזרחי ישראל, מהצד של ההיצע וגם מהצד של הביקוש. ל-IT יש חלק בבניית הפתרונות הללו", כך אמר עובד כדורי, מנמ"ר נתיבי איילון.

נתיבי איילון מתמקדת בפיתוח, הקמה וניהול תשתיות תחבורה חכמות במרחב העירוני והמטרופוליני בישראל, במטרה לשפר את מצב התחבורה בישראל. החברה מקימה תכנית אב לתחבורה, מקדמת פרויקטי תחבורה ציבורית ומטמיעה טכנולוגיות בתחום התשתית והתחבורה החכמה והאוטונומית, כדי לקדם מערכת תחבורה בת קיימא.

"החברה מובילה כמה פרויקטים לאומיים", אמר כדורי, "ביניהם: 'מהיר לעיר' – פרויקט העדפה לתחבורה ציבורית ב-19 רשויות במטרופולין תל אביב, הכולל הוספת נתיבי תחבורה ציבורית, שדרוג תחנות אוטובוס, מידע לנוסע, ויצירת העדפה לתחבורה ציבורית ברמזורים; 'נתיבים מהירים' – הוספת נתיב בכביש 20 משפיים לראשון לציון, הקמת חניוני ענק ועידוד נסיעות שיתופיות תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות לזיהוי כמות הנוסעים ברכב, שפועלות מחוץ לרכב; והפעלת מרכז הניסויים הארצי לתחבורה חכמה ואוטונומית".

נתיבי איילון

נתיבי איילון

"בתחום הביקוש", אומר כדורי, "באחרונה השקנו את פרויקט 'דרך-ערך', המבוסס על עקרונות של כלכלה התנהגותית (שנאת הפסד), ואנו פועלים לשינוי הרגלי הנסיעה במטרופולינים הגדולים בישראל, על ידי תמריצים. אנו מציעים לנהגים הטבה של אלפי שקלים תוך שימוש באפליקציה שמנטרת את הרגלי הנסיעה שלהם. ככל שהנהג ייסע בשעות העומס ובתחבורה פרטית, ייגרע ממנו התמריץ, ומנגד, ככל שיבחר לנסוע בשעות השפל ובתחבורה ציבורית – יקבל הטבות על חשבון המדינה. הפרויקט יכלול בסופו 100,000 משתתפים מרחבי הארץ. כדי להפעיל את המערך באופן מיטבי, פיתחנו מערכת, הלומדת את הרגלי הנסיעה של המשתמשים ומציעה שימוש מושכל בתחבורה הציבורית כחלופה לשימוש ברכב הפרטי".

"בנוסף", ציין כדורי, "אנו מטפלים בנתונים במגוון דרכים. אנו אוספים ומנתחים ממגוון מקורות את נתוני ההיסעים בתחבורה הציבורית". לדבריו, "אנו פועלים לאיחוד מרכז השליטה והבקרה שלנו עם זה של עיריית תל אביב-יפו. האיחוד יניב תועלות רבות לכולם, הן בשגרה, לטובת ויסות התנועה והן בעת אירועי שבר. נשלב במרכז גם את המשטרה וכיבוי אש לטובת תפעול יעיל יותר".

כדורי, בן 39, מונה לתפקידו בינואר 2018. הוא בעל ותק של כשני עשורים בתחום. כדורי הקים וניהל את יחידת המחשוב בשיכון ובינויסולל בונה, וזכה באות הצטיינות בתחרות מצטייני המחשוב של אנשים ומחשבים ל-2016, על ביצוע פרויקטי מערכות ניתוח נתונים ואנליטיקה. 

"נס – שותפה מלאה בעבודת ה-IT" 

למערך ה-IT בראשותו יש 260 משתמשים, 160 מהם עובדי נתיבי איילון והשאר, חיצוניים – מנהלי פרויקטים. לכדורי צוות של כ-20 עובדים, חלקם במיקור חוץ של נס. ה-IT מטפל ברובד התשתיתי והאפליקטיבי. בתשתיות, אנשיו אחראים על שני דטה סנטרים של החברה, בשלושה אתרים, ועל הקמת אתר DR. בסיס הנתונים המרכזי בנתיבי איילון הוא של אורקל, מערכת ה-ERP היא של פריוריטי – הנמצאת בשלב שני של הטמעה – השרתים של לנובו, המרכזיה של סיסקו וציוד התקשורת – של HPE.

"יש לנו כמה אפליקציות במתכונת SaaS", אמר כדורי, "אנו יוצאים לפרויקט הגירת האקסצ'יינג לענן, יש לנו כבר Power BI בענן, ונמשיך ללכת לענן". אנשי ה-IT של כדורי מטמיעים שלוש מערכות ליבה: ה-ERP, מערכת מידע גיאוגרפית של Esri, ומערכת ניהול תוכן ומסמכים של אופן טקסט – אותה מטמיעים אנשי נס. הוא ציין כי בהיבט האבטחה, נתיבי איילון מונחים על ידי זרוע הסייבר במשרד התחבורה ומערך הסייבר הלאומי.

"נס", סיכם כדורי, "שותפה מלאה בעבודת ה-IT, משלב תכנון תוכנית העבודה, דרך ביצוע פרויקטי תשתית בחברה. אנשי נס מטפלים בפרויקטים, גם בשוטף וגם באירועי שבר. אנו מקבלים מהם שירותי מומחה בפרויקטים. כך, כשמטה החברה עבר מסבידור בתל אביב לעזריאלי ראשונים בראשון לציון, אנשי נס, בשילוב אנשי HPE, דאגו להעברה חלקה, בתוך יומיים וחצי. הפרויקט הוכתר בהצלחה ולנס זכות גדולה בכך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים