הנשים שנעלמו מׁ(תמונת)צמרת ההיי-טק מכות שנית

סיפורה של התמונה בה הוספו בפוטושופ נשים לתמונת בכירי ההיי-טק מעמק הסיליקון אמנם עצוב, אבל גם מעודד ● בישראל, בתמונה המפורסמת של בכירי ההיי-טק הישראלי נטולת הנשים עם קנצלרית גרמניה במהלך ביקורה בארץ, לא היה אפילו את מי להוסיף

20/06/2019 16:42
מתי יוצבו עוד נשים בקדמת הבמה של הרשויות המקומיות? צילום אילוסטרציה: BigStock

סיפורה של התמונה הקבוצתית של גבירי ההיי-טק מעמק הסיליקון אליה הוספו בפוטושופ נשים על מנת לתת ייצוג הולם גם למין הנשי בהעדרו מהתמונה המקורית, משעשע ועצוב כאחד. מצד אחד, יפה שהייתה מודעות לאותו אדם שהחליט על הוספת הנשים בעיבוד ממוחשב לתמונה לחשיבות העניין. לכך שתמונת בכירים מאירוע מכובד ורב רושם שכזה, של מעצב על לברנז'ת ההיי-טק העולמית מעמק הסיליקון,ללא כל אישה, תבלוט בסרות טעם ואינה "פוליטיקלי קורקטית", אבל מצד שני, למה היה כל כך קשה לשלב נשים ברגע האמת של צילום התמונה? הרי ככל הידוע, היו באותו אירוע ססגוני נשים, אלא שהן פשוט הסתובבו במקום אחר באותו רגע קריטי…

ואולי נתון זה מלמד גם הוא על הדרת הנשים מהשיח הגברי ששרר באותו אירוע. האם כל אותן נשים שנכחו במקום הלכו יחד לחדר אחר, ולא היו עם הגברים? האם הן נעלמו לשיח אחר משלהן בו הרגישו יותר נח? אולי היה להן יותר נושאי שיחה אחרים ביניהן מאשר עם הקליקה הגברית שבטבעיות התגבשה לצילום אותה תמונה?

אנחנו היינו בסיפור כזה קודם

אם נחזור לחלק החיובי והמעודד שבסיפור, לפיו כאמור התגלתה לפחות מודעות לחשיבות שילובן של נשים בתמונה, גם אם באופן מלאכותי, זכורה בהקשר זה היטב התמונה המדוברת של אנגלה מרקל, קנצלרית גרמניה, במהלך ביקורה בישראל בדיוק לפני שנה. מרקל נפגשה עם 25 מבכירי צמרת ההיי-טק הישראלי והצטלמה עימם לתמונה קבוצתית. כמובן שאף לא אישה אחת נכחה באירוע, כך שהוספת אי אילו דמויות נשיות לתמונה בפוטושופ הייתה הזוייה עוד יותר מהמקרה הנוכחי. כאן, כאמור, לפחות היו נשים בסביבה. מרקל, לא התבלבלה, ומשהרגישה כנראה לא בנוח מהסביבה הגברית שהקיפה אותה, אף העירה כי "היה נחמד לו בפעם הבאה יהיו פה גם נשים".

ומילה על פוטושופ: אם רק היה מוסרי יותר לעשות שימוש ככל העולה על רוחנו בפוטושופ, בלי יכולתה של טביעת עין מקצועית לעלות עלינו, אולי היינו משלבים לא רק נשים בהיי-טק, אלא גם יותר ערבים, חרדים, אנשים עם מוגבלויות. אולי היינו מייפים עוד יותר את המציאות, לפחות למראית עין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים