ה-FCC האמריקנית מתנגדת לפעילות צ'יינה מובייל

המפעילה הסינית מעוניינת לספק שירותי תקשורת בארצות הברית, אבל יו"ר רשות התקשורת הפדרלית האמריקנית, אג'יט פאי, חושש שאישור לפעילות שכזו יהווה סיכוני ביטחון לאומי

צ'יינה מובייל

הסלמה בקונפליקט בין ארה"ב לסין: אג'יט פאי, יו"ר רשות התקשורת הפדרלית האמריקנית, ה-FCC, ממליץ לה לא לאשר את בקשתה של המפעילה הסינית צ'יינה מובייל לספק שירותי תקשורת בארצות הברית בשל חששות הנוגעים לסיכוני ביטחון לאומי.

כזכור, ממשל טראמפ כבר אסר על חברות אמריקניות רכישת ציוד של וואווי הסינית לצורך הקמת תשתיות דור 5, על רקע חששות לסיכוני ביטחון לאומי, הנובעים מההשערה שהממשל הסיני ישתמש בציוד התשתיות של החברה לרגל אחרי האמריקנים.

צ'יינה מובייל הגישה ב-2011 בקשה להתיר לה לספק שירותי תקשורת בארצות הברית, שיכללו גם שיחות מארצות הברית לרוב מדינות העולם, דבר שיהיה כרוך בחיבור גם עם רשתות אינטרנט אמריקניות.

לדברי ה-FCC, צ'יינה מובייל מתנהלת בארצות הברית בחברה בת של צ'יינה מובייל הגלובלית, אך היא מנוהלת בעקיפין על ידי הממשלה הסינית ונמצאת בבעלותה ובפיקוחה.

אג'יט פאי, יו"ר ה-FCC. צילום: טוויטר

אג'יט פאי, יו"ר ה-FCC. צילום: טוויטר

גורמים רשמיים בארצות הברית הביעו חשש שהחברה תיענה לדרישות ריגול מצד הממשל הסיני, או תנצל מידע בנוגע לרשתות תקשורת אמריקניות ומשתמשים. עוד הובעו דאגות מכך, שגורמי ממשל סינים ישתמשו ביכולות הגישה שלה לרשתות בארצות הברית כדי לחסום או להפריע את התקשורת היה ויתעורר עימות כלשהו בין שתי המדינות.

לאחר התייעצות עם הקהילה הביטחונית, הגיעה ההנהלה הראשית של ה-FCC למסקנה, כי סיכונים אלה אינם בני פתרון באמצעות הסכם וולונטרי, הדורש רמה בסיסית של אמון, שלדברי גורמים ב-FCC לא קיים במקרה זה.

ההמלצות של פאי יעמדו להצבעה של הוועדה המלאה של ה-FCC בישיבתה ב-9 במאי.

יצוין כי הדברים מגיעים על רקע פרסומים כי ה-CIA האמריקנית העבירה לרשויות הביון הבריטים מידע על כך שחברת וואווי הסינית נוהגת בדיוק כך ומקבלת מימון מגורמי ריגול בממשל הסיני. סוכנות הביון האמריקנית מצאה הוכחות, לטענתה, לחשדות שנערמו נגד וואווי, והזהירה את בריטניה מפני שיתוף פעולה איתה בהקמת ופריסת רשת 5G ברחבי הממלכה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים