"אינטגרציית הנתונים – מהלך קריטי במסע הדיגיטלי"

אמר דוידא פלוסי, מהנדס מכירות בכיר אזורי ב-Talend. ● "לפני כעשור ארגונים התמקדו בדיווח; ב-2010 המיקוד היה על אוטומציה של הטיפול בנתונים וממשל נתונים; ב-2012 הדגש היה על קבלת תובנות עסקיות ומיטוב הנתונים; כיום המגמה היא טיפול בביג דטה", ציין

דוידא פלוסי, מהנדס מכירות בכיר אזורי ב-Talend. צילום: בר לוי

"ארגונים רבים מדברים על הצורך במסע הדיגיטלי. הבה נודה על האמת, רבים מדברים, לא כולם עושים. מי שכבר עושה, מבין שבמהלך המסע הדיגיטלי, לאינטגרציית הנתונים יש משקל סגולי קריטי בהפקת תובנות עסקיות מהם", אמר דוידא פלוסי, מהנדס מכירות בכיר אזורי ב-Talend.

פלוסי דיבר בכנס Talend Connect 2019. הכנס, שנערך זו השנה השלישית, התקיים היום (א') במלון שרתון תל אביב, על ידי אקורייט, נציגת Talend בישראל.

Talend, אמר, "מתמחה בפיתוח פתרונות לניהול מידע, אינטגרציית נתונים ותשתיות ביג דטה". לדברי פלוסי, "ארגונים עברו כברת דרך משמעותית בטיפול בנתונים, בהקשר של העמקת הקשר עם הלקוחות באמצעותם, וניתוח מעמיק שלהם להפקת ערכים עסקיים. לפני כעשור, ארגונים התמקדו בדיווח. ב-2010, המיקוד היה על אוטומציה של הטיפול בנתונים וממשל נתונים. ב-2012 הדגש היה על קבלת תובנות עסקיות ומיטוב הנתונים. לאחר מכן, במחצית העשור, העשייה הייתה בניתוח צופה פני עתיד". כיום, אמר פלוסי, "המגמה היא טיפול בביג דטה, עד ליותר מ-1 פטה בייט של נתונים, באמצעות אנליטיקה קוגניטיבית – כזו המבוססת על בינה מלאכותית".

המאפיין את הנתונים כיום, אמר פלוסי, "הוא ריבוי מקורות מידע, ביזור הנתונים, הימצאותם במקומות שונים, במערכות רישוי מסורתיות ובענן, על גבי חיישני IoT ובמדיה החברתית. אנו עושים לנתונים ארבע פעולות: איסוף, ממשל, שינוי ושיתוף. לאחר מכן אנו משנעים את הנתונים גם לטובת הלקוחות החדשים  מדעני המידע, מפתחי ה-IT והמשתמשים העסקיים".

טיפול שכזה בנתונים, הסביר, מביא ליכולות עסקיות. כך, אמר, "חברת תעופה, לקוח שלנו, נכנסה לקו התעופה מומבאי-האמירויות. כדי להיות אטרקטיביים בהצעה שלהם ללקוחות, שילבו אנשיה נתונים מכמה מקורות: מצב תפוסת הטיסות שלהם, תמחור המתחרים, וכמה לקוחות רוצים לטוס בקו זה. כך, הם יכלו להציע הצעות בעלות ערך ללקוחות פוטנציאליים, להציע מחירים נמוכים בקווים בעלי תפוסה פחותה, ומחירי פרימיום לטיסות בתפוסה מלאה".

פלוסי סיים בציינו את מפת הדרכים הטכנולוגית של החברה: "יש מגמה של מעבר למחשוב נטול שרתים, עשינו מעבר מרישוי מסורתי לענן. האתגר כיום הוא טיפול בנתונים בצורות שונות, הנמצאים בענן ובקרקע, ויש לשלב אותו ולהפיק ממנו ידע, לטייב אותו ואז לנתח כדי להפיק ממנו תובנות. נדרש לעבוד על פלטפורמה אחת לממשל נתונים, עם יכולת לטיפול אוטומטי בכמויות נתונים הולכות וגדלות".

קוסטין מרזאה, סמנכ"ל טכנולוגיות ראשי באקורייט

קוסטין מרזאה, סמנכ"ל טכנולוגיות ראשי באקורייט. צילום: בר לוי

לקבל תובנות מהנתונים בלי לכתוב קוד

קוסטין מרזאה, סמנכ"ל טכנולוגיות ראשי באקורייט, אמר כי "ארגונים רבים עדיין לא רואים את הערך העסקי של יישום ביג דטה ואיך לממש אותו. Talend מבססת את הפלטפורמה שלה על קוד פתוח, מה שמאפשר ללקוח לבנות את הפתרון הייעודי לו. בנוסף, הקהילה לעולם תפתח בקצב שאף חברה עסקית לא יכולה לעמוד בו. כך, הפלטפורמה תתפתח בקצב מהיר יותר, ותתאים עצמה לדרישות העולם העסקי החדש. יש לה קרוב לאלף מחברים (קונקטורים) עבור כל סביבות הפיתוח והאחסון".

העידן הדיגיטלי, אמר מרזאה, "מתאפיין ברצון לפעול כארגון ממוקד לקוח, עם הצעה מותאמת אישית, מבוססת נתונים. כיום, הארגונים מפיקים המון מידע. פעם חלק מהמידע לא היה מטופל – אלא רק הצטבר במחסן הנתונים הארגוני, DWH. כיום, נדרש טיפול ספציפי בנתונים הללו. לדוגמה, אם אתה חברת טלקום, יש לך יותר לקוחות מבעבר. אתה מספק לא רק שירותי שיחות, אלא גם תוכן טלוויזיוני. ככזה, אתה מעוניין לדעת למי יש או אין קליטה – ומה איכותה. לכן, עליך לעשות 'הכנה לנתונים', הכוללת טיוב של הנתונים וניתוח מעמיק שלהם עם תובנות מותאמות לכל לקוח אישית. Talend מאפשרת לארגונים לעשות זאת, בלא ידע של האנליסט ובלא הצורך בכתיבת קוד. כך, המשתמשים העסקיים מקבלים תובנות בצורה ברורה ונראית לעין, על פלטפורמה אחת – תוך קיצור זמן ההגעה לשוק".

מרזאה סיכם באומרו כי "יתרון נוסף וחשוב, הוא בהיבט העמידה ברגולציות הגנת הפרטיות באיחוד האירופי ובישראל. אנו בונים תהליך דיגיטלי, שקוף עם ניראות, שבסופו יש אגם נתונים שהגיעו ממקורות שונים, ולאחר טיוב – הם מוכנים לניתוח האנליסטים. כך, נשמרת ההשקעה וניתן להפיק תובנות בצורה מהירה יותר – מיותר מידע שבעבר היה זרוק בצד. העידן הדיגיטלי דורש טיפול אחר בנתונים".

יוסי רודריק, מנכ''ל אקורייט מקבוצת UCL. צילום: בר לוי -

יוסי רודריק, מנכ"ל אקורייט מקבוצת UCL. צילום: בר לוי –

להפיק מהנתונים יותר

יוסי רודריק, מנכ"ל אקורייט מקבוצת UCL, אמר כי "המושג ביג דטה הפך לנדוש, כולם מדברים עליו. בעידן הדיגיטלי, היום, אנו מסוגלים לעשות הרבה יותר עם הנתונים: לארגן, לטייב אותם ולהפיק מהם יותר. אם שינוי שכזה ייעשה כיאות – הדבר יביא להפחתת ההוצאות, לצמצום סיכונים ולהגדלת הרווחים".

רודריק סיכם באומרו כי "Talend משלבת בהיצע שלה יכולות טכנולוגיות מתקדמות, אבל בשורה התחתונה – ייחודה של הפלטפורמה היא ביכולת של הארגונים לשמר את ההשקעה באינטגרציה, תוך הוספת טכנולוגיות חדשות, באמצעות חילול הקוד הרלוונטי. השוק הישראלי בשל לפתרון של Talend, ואימוץ שלו נמצא בעלייה – בארגוני אנטרפרייז, וגם בסטארט-אפים העוסקים בניתוח ובעיבוד כמויות מידע גדולות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים