"מהפכת הדטה משנה את פני הרפואה בישראל"

"מחשוב ענן, יכולות עיבוד, האינטרנט של הדברים ביחד עם כמות הדטה – כמות עצומה של נתונים שמתעדכנת כל הזמן ולא ניתן לנתחה בשום כלי אחר- הפכו כיום לנגישים לעסקים" אמרה ליאת דין-טולדנו, סמנכ"לית דיגיטל וחדשנות בשטראוס אסטרטגיה

28/11/2018 14:46
ליאת דין-טולדנו, סמנכ"לית דיגיטל וחדשנות בשטראוס אסטרטגיה. צילום: פלי הנמר

"מהפכת הדטה משנה את פני הרפואה בישראל", אמרה ליאת דין-טולדנו, סמנכ"לית דיגיטל וחדשנות בשטראוס אסטרטגיה

לדבריה, "טכנולוגיות או יכולות שהיו קיימות כבר לפני 70 שנה רק עתה בשימוש כי התחום הפך לבר יישום לעולם העסקי. מחשוב ענן, יכולות עיבוד, האינטרנט של הדברים, ביחד עם כמות הדטה – כמות עצומה של נתונים שמתעדכנת כל הזמן ולא ניתן לנתחה בשום כלי אחר- הפכו לנגישים".

"היום המגמה היא להפוך לארגון מוכוון מידע. מסתכלים על הדטה כנכס. יש להעריך אותו מבחינות שונות כמו עד כמה הוא מידע שלם ואיכותי, כמה יעלה לייצרו מחדש, כמה הוא תורם לרווחיות הארגון ובכמה נוכל למכרו?", היא הוסיפה.

דין-טולדנו דיברה במסגרת מפגש פורום מובילי הדיגיטל מבית אנשים ומחשבים בהנהלת מכבי שירותי בריאות. את האירוע הנחה אבנר שטראוס, מנכ"ל שטראוס אסטרטגיה. הרצאתה עסקה בשאלה כיצד הטרנספורמציה הדיגיטלית משנה את פני הבריאות בישראל.

באירוע השתתפו עשרות בכירים ואנשי מקצוע בתחומי הרפואה והדיגיטל, והוא כלל מגוון הרצאות בנושאי בריאות דיגיטלית, רפואה היברדית, מחלקות וירטואליות ועוד.

המרכיבים הנחוצים להגדרת אסטרטגיה אפקטיבית בעולם הבריאות הדיגיטלית

בנוסף, תיארה דין-טולדנו את המרכיבים המרכזיים הנחוצים להגדרת אסטרטגיה אפקטיבית בעולם הבריאות הדיגיטלית על בסיס ניסיון של מקרי מבחן, החל בחשיבה אחרת על הנכסים הדיגיטליים והפיזיים, מינוף הדטה בצורה חכמה ואפקטיבית והיכולת לחבר ולהתחבר באמצעות קהילות דיגיטליות לשיפור הקשר עם הלקוחות ושיפור הפעילות העסקית.

"העידן הדיגיטלי שינה את הדרך שבה אנשים מתקשרים אחד עם השני, הדרך שבה ארגונים מתקשרים עם הלקוחות, הדרך בה ארגונים מייצרים הכנסות. כיום, הכל נעשה באמצעות ניסוי וטעיה בזמן אמת. פעם לא יצאו לדרך אם לא הכל היה טוב, היום מנסים תוך כדי. יש חדשנות כל הזמן, היא לא אירוע נקודתי או חד פעמי", אמרה.

לדבריה, ישנם מספר חסמים המקשים על קידום חדשנות בארגונים וביניהם החשש משינוי, תהליכי עבודה מורכבים, חשיפה גבוהה יותר למתקפות סייבר, מערכות ליבה ישנות, תרבות ארגונית ועוד. מנגד, ניצבים מרכיבים הממריצים את החדשנות וביניהם טכנולוגיות חדשות, תחרות גוברת, כמויות מידע עוצמתיות ומגוונות, בינה מלאכותית, צורך בהתייעלות ועוד. לדבריה, "הסיכון בלא לנסות היום גדול מהסיכון שננסה וניכשל".

היא הוסיפה כי "ה-ABC של עולם הדיגיטל הוא נכסים (Assets), ביג דטה (Big data) וחיבור (Connect)".

מבחינת נכסים, אמרה, הכוונה היא הלקוחות, הטכנולוגיה והעובדים. "העובדים הינם כוח מניע בארגון. הם יכולים להוביל את הארגון למקומות חדשים ואף מצפים לכך". עם זאת, ציינה, ישנם אתגרים שונים הטמונים בכך ביניהם חיבור יחידות עסקיות שונות ליחידות הטכנולוגיות והצורך בשיתוף פעולה ביניהן על מנת להביא ל"טרנספורמציה דיגיטלית אמיתית" וכן שילוב בין דורות שונים ומינוף העובדים להוביל קדימה. .

"חשיבות ליצירת חיבורים באמצעות קהילות המאפשרות יצירה משותפת"

נכס אחר שציינה הוא הטכנולוגיה. "כיום יש אפליקציה שניתן להזמין באמצעותה תור ולראות תוצאות בדיקות המעבדה. הטכנולוגיה מחברת בין הארגון ויעדיו לצרכי הלקוחות. הטכנולוגיה היא לא המטרה, אלא האמצעי", הוסיפה.

כמו כן ציינה דין-טולדנו את חשיבות השימוש גם בנכסים פיסיים. "עד לאחרונה הייתה תפיסה שלא צריך זאת והכל יעבור לדיגיטל, מגמה של סגירת סניפים. היום מבינים שזה לא כך. באמזון למשל פתחו חנות פיסית ברוח הקונספט שלהם אונליין עם מוצרים מותאמים למקום הגאוגרפי, רבי מכר באותו אזור, מוצרים מומלצים בסמוך למוצרים מסויימים וכדומה. נעשה שילוב של הדיגיטל והשטח".

מבחינת חיבור, סיכמה דין-טולדנו כי "על הארגון לבחור עם מי הוא יכול להתחבר. עם שותפים, סטארט-אפים, לקוחות, עובדים. יש חשיבות ליצירת חיבורים באמצעות קהילות המאפשרות יצירה משותפת. דוגמה לכך היא פעילות בית חולים בבוסטון. יצרו בו קהילה שמחברת מטופלים בבית הילד שיצא הביתה לאחר אישפוז. הקשר ממשיך עם בני משפחתו והתהליך הביא להורדת מספר האשפוזים החוזרים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים