אנגלית שפה קשה? לא עם האפליקציה של מורפיקס

הגרסה החדשה של האפליקציה מאפשרת לתרגם מילים ומשפטים, ולשפר את הידע שלכם באנגלית באמצעות למידה או משחקים ● אולי לא תדעו בעקבות שימוש בה אנגלית אוקספורדית, אבל היא בהחלט יכולה לשפר את ידיעת השפה

עברית שפה קשה. אנגלית שפה קשה. הכול תלוי כמובן בנקודת המבט. אבל לפחות תסכימו איתי שאין לנו ברירה: אנגלית, לפחות ברמה בינונית פלוס, אנחנו חייבים לדעת. פגישות עם אנשי עסקים מחו"ל, מסעות לכל מיני מקומות בגלובוס לפגישות ולעבודה… האנגלית היא שפת העולם ולא עברית. אלא שאנגלית היא לא שפת האם של רובנו ולא כולם בארץ יודעים אותה ברמה אוקספורדית.

אם כך, מה עלינו לעשות? קודם כל, כדאי להצטייד במילון, ודבר שני, כשיש קצת זמן פנוי, אפשר לנסות קצת לשפר את האנגלית שאנחנו יודעים.

כיום לא צריך עוד את הספרים הכבדים כדי לדעת מה פירושה של מילה זו או אחרת. כמו לכמעט כל דבר, גם כאן יש פתרונות סלולריים. אחד הבולטים שבהם הוא אפליקציית מורפיקס (Morfix) של חברת מלינגו. הגרסאות הישנות של האפליקציה זמינות הן לאנדרואיד (Android) והן ל-iOS, אולם משתמשי מערכת ההפעלה של גוגל (Google) בגרסה 4.0 ומעלה יכולים ליהנות גם מהמהדורה האחרונה של מורפיקס – 2.0. משתמשי iOS יוכלו ליהנות ממנה בקרוב.

מלינגו פיתחה את האפליקציה יחד עם החברה האחות שלה, שבבעלותה המילון האמריקני וובסטר (Webster). הגרסה החדשה מציעה, מעבר לתרגום מילים ומשפטים, גם אפשרות לשפר את הידע האישי באנגלית בצורת למידה פשוטה או באמצעות משחקים. למעשה, המשחקים הללו הם מעין מבחנים אמריקניים בתחומים שונים, כולל כאלה שנדרשים למבחנים פסיכומטריים.

התרגום מבוצע בפשטות. בחלקו העליון של כל עמוד באפליקציה יש שורת הקלדה שניתן להקליד בה מילים או משפטים ולמצוא את התרגומים שלהם. המילים מתורגמים על ידי האפליקציה עצמם, אולם בכל הנוגע למשפטים, זה נעשה באמצעות מנוע התרגום של מיקרוסופט (Microsoft). בעת הצגה של משפט מתורגם תוכלו לדעת גם מה פירושה של אחת המילים המרכזיות במשפט. תרגום המשפטים שבדקתי היה סביר ומעלה, אך לעתים קרובות נתקלתי בחוסר דיוק קל, אם כי הוא לא מונע את ההבנה.

ניתן לשמור כל מילה שנמצאת במילון ברשימת המילים המועדפות של האפליקציה וכן ללחוץ על האייקון של הרמקול כדי לשמוע את ההגייה הנכונה שלה.

התפריט הראשי, או תפריט הבית, מציע כמה אפשריות, שאחת החביבות שבהן היא מילת היום. מדובר בשאלה שהתשובה לה היא מילה מתורגמת, ולזה מצורף תיאור קצר שלקוח מוויקיפדיה (Wikipedia). מעבר לכך מוצגת מילה אקראית שלחיצה עליה מעבירה לנושא המתאים שלה, כאשר ניתן לבחור בין רשימת המילים המלאה של הנושא בסדר אלפא-ביתי, כרטיסיות שמגישות את החומר בצורה שהמשתמש בוחר או משחק – כאמור, מבחן אמריקני.

מעבר לכך ניתן לגשת ישירות למבחנים או ללמידת מילים ישירות מהמסך הראשי, כשבכל מקרה צריך לאחר מכן לבחור את הנושא המבוקש מתוך רשימה ארוכה מאוד של נושאים. מדובר, בין היתר, בסלנג וקיצורים, נושאים שקשורים לבעלי תפקידים בתחומים שונים ואפילו מילים שימושיות עבור ילדים שרק מתחילים ללמוד אנגלית.

האפליקציה עוקבת אחרי כל דבר שמבצעים בה, וזה כולל את המילים שתורגמו, את רשימת המילים המועדפות וכן את מספר המילים שכבר תורגלו ונלמדו בכל נושא.

הממשק של מורפיקס 2.0 פשוט מאוד ונוח מאוד לשימוש. ללא ספק, זאת אפליקציה שכדאי להחזיק בטלפון, ולו ליתר בטחון.

להורדה מ-Google Play לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים