ארה"ב: ההצבעה בסנאט על מס המכירות באינטרנט נדחתה לחודש מאי

הצעת החוק, המוגשת מטעם שתי המפלגות ונהנית מתמיכה של יותר משבעה סנאטורים, מבקשת לאשר למדינות בארה"ב לגבות מס מכירות מתושביהן שקונים מסוחרים שאין להם נוכחות פיזית באותן מדינות ● גם אם תאושר הצעת החוק, צפוי לתומכים בה מאבק לא קל בבית הנבחרים, שם נהנים הרפובליקנים מרוב

הסנאט של ארצות הברית דחה את ההצבעה על מס המכירות באינטרנט לחודש מאי, לאחר שמספר סנאטורים מנעו את ההצבעה שאמורה הייתה להיערך בשבוע שעבר. כעת מתוכננת ההצבעה להיערך "לאחר שישה במאי" – כך הודיע מנהיג הרוב בסנאט, הארי רייד. לדבריו, הושגה הסכמה בין הסנאטורים ביום ה' האחרון על הצעת החוק, אך הוא לא הוסיף פרטים.

התומכים בהצעת החוק קיוו, כי ההצבעה תיערך בשבוע שעבר. היא מוגשת מטעם שתי המפלגות ונהנית מתמיכה של יותר משבעים סנאטורים. הצעת החוק מאפשרת למדינות של ארצות הברית לגבות מס מכירות מתושביהן שקונים מסוחרים שאין להם נוכחות פיזית באותן מדינות. זאת, כדי למנוע אפשרות לחמוק ממס מכירות על ידי קנייה במדינות אחרות.

רק חמש מדינות בארצות הברית אינן גובות מס מכירות. התושבים של כל שאר המדינות נדרשים על פי החוק לדווח על קניות באתרי אינטרנט או מקטלוגים, ולשלם מס מכירות. אולם, רבים מהאזרחים אינם מודעים כלל לחוק, ולרוב נמנעים מלשלם את המס.

התומכים בהצעת החוק טוענים, כי יש במצב הנוכחי משום אפליה כלפי סוחרים שפועלים בחנויות פיזיות, אשר נדרשים לגבות מס מכירות בשיעור של 5%-10% – בניגוד לסוחרים שפועלים באינטרנט ופטורים מחובה זו. לעומתם, המתנגדים טוענים כי היא תכביד את הנטל על סוחרים קטנים שפועלים באינטרנט, אשר יידרשו לעסוק מעתה גם בגביית מס. זאת למרות שעל פי הצעת החוק יקבלו הסוחרים בחינם תוכנה לגביית מסים מטעם המדינות שעבורן נגבה המס. עוד על פי הצעת החוק, סוחרים שמחזורם השנתי נמוך ממיליון דולרים יהיו פטורים מגביית המס.

המתנגדים מוסיפים כי החוק יאט את קצב הצמיחה של הסחר האלקטרוני – אחד המגזרים הבודדים שנהנים כיום מצמיחה בכלכלה של ארצות הברית – ואולי אף תעודד את הקונים לקנות מחנויות שפועלות מחוץ לתחומי ארצות הברית, שבהן אין מס מכירות. גם אם תאושר הצעת החוק בסנאט, עדיין צפוי לתומכים בה מאבק לא קל בבית הנבחרים – בו נהנים הרפובליקנים, המתנגדים להכבדת נטל המס, מרוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים