"אין חברה שלא רוצה להטמיע בינה מלאכותית יוצרת במערכות שלה"

הענן והבינה המלאכותית, ובמרכזה זו היוצרת, מסייעים בהפיכת הררי המסמכים שיש בארגון לידע ארגוני, נגיש - עבור כמה שיותר משתמשים", כך אמר לאנשים ומחשבים אורי גושן, מייסד משותף ומנכ''ל AI21 Labs

אורי גושן, מייסד משותף ומנכ''ל AI21 Labs.

עולם הבינה המלאכותית היוצרת הולך וצובר תאוצה בחודשים האחרונים. בעצם, "הולך וצובר תאוצה" זה לשון המעטה – הוא מתפוצץ. בין אם מדובר ביישומים צרכניים כמו ChatGPT של OpenAI, שמיקרוסופט מאוד מושקעת בה, או Bard של גוגל, ובין אם בפיתוחים ארגוניים. חברות לא מעטות מבינות את הפוטנציאל שיש בבינה המלאכותית היוצרת – היא ה-Generative AI – לשוק הארגוני בכלל, ולמגזרים שונים בו.

"לכל ארגון שיש לו היבט כספי נרחב יש גוף מחקר, שמייצר מאות ואלפי מסמכים. השאלה היא כיצד הופכים את אותם הררי מסמכים לידע ארגוני, נגיש – עבור כמה שיותר משתמשים. הענן והבינה המלאכותית, ובמרכזה זו היוצרת, מסייעים בכך", כך אמר לאנשים ומחשבים אורי גושן, מייסד משותף ומנכ"ל AI21 Labs.

החברה פיתחה ממשק שלדברי גושן "מאפשר לעובדים, לאנליסטים, לאנשי המכירות ועוד לשאול שאלות בשפה טבעית – ולקבל תשובות במסמכי החברה. המערכת מונחית לתת תשובה עם ידע פנימי – בניגוד לידע שמגיע מהרשת, שככזה עלול להיות בחלקו לא נכון".

AI21 Labs הוקמה ב-2017 על ידי פרופ' אמנון שעשוע, ממייסדי מובילאיי, פרופ' יואב שוהם וגושן. החברה פיתחה מודלים לעיבוד שפה טבעית וגייסה עד כה 138 מיליון דולר בשלושה סבבי גיוס. בשנה האחרונה היא הכפילה את כוח האדם שלה, וכ-200 עובדיה ממוקמים במשרדים בתל אביב. בשנה הקרובה, אמר גושן, "נגייס עשרות עובדים.ות, למשרות בתחומי הפיתוח, ניהול מוצר, UI/UX ושיווק".

לדבריו, "אין חברה שלא רוצה להטמיע בינה מלאכותית יוצרת במערכות שלה. אנחנו, ב-AI21 Labs, מנגישים לחברות הללו את הטכנולוגיה, בצורה מדויקת ואמינה. אנחנו מהחברות הבודדות בעולם שעוסקות הן בבניית מודלי שפה מתקדמים והן בפיתוח אפליקציות, והסטארט-אפ היחיד בישראל שבונה מודלי שפה מאפס".

ה-Tune של ה-Word

גושן סיפר בראיון על המוצר הראשון של החברה – Wordtune, שלדבריו, "שמו מצביע על המקור שממנו נלקח המידע שהוא מייצר עבור המשתמש. הוא מסייע בכתיבה ומסוגל 'להבין' את כוונת הכותב, להציע ניסוחים חלופיים, לקצר או להאריך את טקסט הבסיס, לשנות את הניסוח בהתאם לסגנון המבוקש, או לקהל היעד, לתקן טעויות, וכן להציע בדיחות, עובדות היסטוריות ועוד. כמו כן, הוא מנתח ומסכם מסמכים בתוך שניות". גושן הדגיש כי "הדיוק קריטי עבורנו. חרטנו על דגלנו להמשיך בקו זה".

"עד היום", ציין גושן, "היה בעולם הקמעונאות צוואר בקבוק: בכל רשת קמעונאית יש מיליוני מוצרים חדשים בשנה. אלה מגיעים ממגוון ספקים ושותפים, שמציעים כל מיני מוצרים. יש לתאר אותם בפרוטרוט, וצריך שהפירוט יהיה נגיש ועשיר בתוכן, על מנת שללקוח תהיינה יכולות לבחור. זו בעיה עסקית: להפיק תוכן, דינמי, SaaS-י, ובכמויות גדולות. עם מודלי שפה אנחנו יכולים לנפק תכנים כאלה על סטרואידים".

לסיום הוא אמר כי "אנחנו, ב-AI21Labs, משתמשים בענן של AWS, ופועלים על גבו מאז הקמתנו. אנחנו עורכים על גבי הענן של אמזון אימונים למודלים שפיתחנו. באחרונה השקנו מודל עיבוד שפה טבעית מתקדם בשם Jurassic-2, שמצטרף ל-AI21 Studio – פלטפורמת המפתחים שלנו. AWS בחרה במודלי השפה שלנו כחלק מהמודלים שהוכרזו ב-Amazon Bedrock – שירות מנוהל שלה. זה יציע גישה פשוטה ל-Foundation Models באמצעות API ויאפשר פיתוח, בקלות, של אפליקציות המבוססות על המודלים הללו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דניאל

    מדהים אמנון כמה חברות בארץ , וכמה הצלחות!!

אירועים קרובים