חברת סייבר סוגרת פעילות – בגלל מתקפת סייבר

LetMeSpy הפולנית פיתחה רוגלה שעוקבת אחרי מכשירי אנדרואיד ● האקר פרץ לאתר ולשרתים של החברה, מחק משם את כל המידע - והביא לסגירת הפעילות שלה

מקרה מעניין.

במקרה לא פחות ממדהים, חברת סייבר הודיעה היום (א') כי היא סוגרת את פעילותה, לאחר שחוותה מתקפת סייבר. החברה היא LetMeSpy הפולנית, שפיתחה רוגלה שעקבה אחרי משתמשי אנדרואיד. התוכנה התקינה את עצמה על מסך הבית של המשתמש, כאשר הזיהוי של המקור שלה ומחיקתה היו קשים ביותר. הסגירה באה לאחר שהאקר הצליח לחדור לשרתים ולאתר שלה, ולמחוק את כל המידע שהיה עליהם.

LetMeSpy הודיעה באתר שלה, בפולנית ובאנגלית, בהודעה שפורסמה בסוף השבוע, כי הפריצה אירעה ב-21 ביוני השנה, וכי היא תוריד מהאוויר לחלוטין את התוכנה שלה עד לסוף החודש. החברה ציינה שכבר עתה, היא חוסמת את האפשרות להיכנס לתוכנה וליצור חשבונות חדשים, "מסיבות של אבטחה". כחלק מזה, עמוד הלוג אין שלה כבר לא פועל.

החברה כתבה בעמוד שלה כי "הפרצה נגרמה בשל כניסה בלתי מורשית לבסיס הנתונים של האתר של LetMeSpy, כאשר מי שביצע את המתקפה הוריד ובאותו הזמן מחק מידע מהאתר".

לפני הפריצה, הרוגלה של LetMeSpy שלטה על יותר מ-236 אלף מכשירים – כך לפי החברה. עם זאת, על פי קולקטיב DDoSecrets, שפועל לשקיפות מידע על מתקפות, נגנב באמצעותה מידע מיותר מ-13 אלף מכשירי אנדרואיד "בלבד". יצוין שאנשי DDoSecrets הצליחו לשים יד על העתק של בסיס הנתונים של LetMeSpy.

לעומת זאת, בבלוג פולני שבסיס הנתונים של החברה הנפרצת הגיע אליו נכתב כי זה כולל מעל 26 אלף חשבונות מייל, כולל הסיסמאות שלהם; יותר מ-16 אלף הודעות טקסט, לרבות הסיסמאות והקודים של מכשירים שונים; מספרי טלפון של אנשים שהתקשרו או כתבו לטלפונים שהרוגלה של LetMeSpy עקבה אחריהם – ולהפך; ומיקומים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מחשבייהו

    רובין הוד כנראה... אולי זה AI בא לעזור לאנושות?

אירועים קרובים