"המטרה: שכל גופי החירום ידברו ביניהם, בסיוע AI"

"יש עוד עבודה רבה לעשות עד למימוש החזון הזה", כך אמר אמיר אליחי, מייסד משותף, יו"ר ומנכ''ל קרביין, והסביר על המערכת שלה, שנמצאת בשימוש גופי חירום, רשויות מקומיות ועוד ארגונים - בישראל ובארצות הברית

אמיר אליחי, מייסד משותף, יו"ר ומנכ''ל קרביין.

"כאשר אזרח, או אזרחית, מצוי במצוקה כי הוא חווה אירוע, הוא מצלצל למשטרה, לכיבוי אש או למגן דוד אדום – לפי אופי האירוע. פעמים רבות, בשל הלחץ, הוא לא זוכר לאיזה מספר לחייג. כאשר המוקדן עונה לו, הוא נשאל סדרת שאלות לגבי מיקום וסוג האירוע, ולפי הנתונים מוחלט כיצד לטפל בו, כאשר הנתונים נשלחים במקביל לגופי חירום אחרים. זה הליך מסורבל, שגוזל משאבים וגם זמן, שבמקרים שכאלה עלול להיות מרכיב קריטי. המטרה היא שכל גופי החירום ידברו ביניהם באופן שקוף, והבינה המלאכותית תוכל לסייע להאצת התהליך. יש עוד עבודה רבה לעשות עד למימוש החזון הזה", כך אמר אמיר אליחי, מייסד משותף, יו"ר ומנכ"ל קרביין, בראיון לאנשים ומחשבים.

קרביין עוסקת בפיתוח מערכות מבוססות ענן עבור מוקדי חירום ומרכזי שירות ארגוניים. הטכנולוגיה של החברה מאגדת ומנגישה עבור מוקדי חירום את המידע החיוני, לעתים מציל חיים, שמגיע מהאזרח שמתקשר בזמן אמת. כך, הסביר אליחי, "אנחנו מקצרים את זמן התגובה באירוע חירום, מגדילים את יעילות התגובה, ומעניקים יותר ביטחון לאזרחים ולכוחות החילוץ וההצלה שמגיעים לשטח".

טכנולוגיה שנולדה משוד בחוף הים של תל אביב

כמו הרבה יזמים, את הרעיון שבבסיס הטכנולוגיה הגה אליחי לאחר שחווה ניסיון אישי: הוא עבר שוד בחוף הים של תל אביב. אליחי התקשר למשטרה על מנת לדווח על האירוע וחווה תקשורת מסורבלת, כשניסה להסביר למוקדן בשיחת טלפון איפה בדיוק על החוף הוא נמצא.

"חייבת להיות דרך יעילה ומונגשת יותר לציבור לקבל סיוע מהיר ויעיל יותר בשעת חירום. בכל זאת, אנחנו חיים בעידן הדיגיטלי", ציין אליחי. "לא משנה מהו האירוע – טרור, אירוע פלילי, אסון טבע או מפגע אחר – אנחנו, האזרחים, רוצים לקבל טיפול של הגורמים האחראים, ובמהירות".

מערכת בשירות גופי חירום.

מערכת בשירות גופי חירום. צילום: ShutterStock (אילוסטרציה)

הוא הסביר כי "המערכות של קרביין מאפשרות להגיע לשטח ברמת מוכנות גבוהה יותר. כשכוחות החירום וההצלה מוזנים בשידורי וידיאו או בתמונות בזמן אמת מזירת האירוע, ובציון מקום דינמי של המתקשר – הם מקבלים כלים טובים יותר להתמודדות עם האירוע". אליחי הוסיף כי "הנתונים מוקלטים וניתן לנתח אותם באמצעות יכולות בינה מלאכותית ועיבוד שפה טבעית (NLP). כדי לשפר את זמני התגובה של גופי הביטחון וההצלה, הפיתוח שלנו כולל כלי NLP, שעוזרים להבין את המתקשר בצורה טובה יותר. שיחת חירום לא דומה לאף שיחה אחרת: המתקשר נמצא לעתים בפאניקה, מתנשף, מאבד מילים ויש הרבה רעשי רקע. המוקדן, מנגד, צריך להבין במדויק, בזמן קצר מאוד, את תמונת המצב, כדי לפעול בהתאם. טכנולוגיית ה-NLP במערכת שלנו מבצעת תמלול וסיווג של האירוע בזמן אמת ומגשרת על הפער בהעברת המידע בין המתקשר למוקד".

שיתוף פעולה עם AT&T

באחרונה הודיעה קרביין על שיתוף פעולה שלה עם AT&T לשיפור ביצועי מוקדי החירום בארצות הברית באמצעות הנגשת שירותי חירום מתקדמים (NG911). אחת הפעילויות של ענקית התקשורת האמריקנית היא פיתוח מוקדי חירום באמצעות שירותי תקשורת NG911, עם תשתית התקשורת ESInet שלה.

"שיתוף הפעולה יאפשר תקשורת מאובטחת בין מוקדי חירום לאזרחים, על גבי תשתית התקשורת הייעודית של AT&T – באמצעות המערכות שלנו", הסביר אליחי. "הוא נולד עקב החלטת הממשל האמריקני להעביר את כל תשתיות החירום שלו ממערכות לגאסי ישנות למערכות מבוססות IP, שיכולות להעביר, למשל, נתוני וידיאו. AT&T פורסת אלפי תשתיות שכאלה בארצות הברית, לשימושם של אלפי מוקדי חירום, והיא תציע את המערכת שלנו כחלק מהחבילה". אליחי לא נקב במספרים, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי המדובר בחוזים ארוכי טווח שיניבו לחברה הכנסות של עשרות מיליוני דולרים בשנים הקרובות.

מה עם ישראל? על לקוחות קרביין בארץ נמנים עיריית תל אביב-יפו, עיריית ירושלים, איחוד הצלה וארגונים נוספים במגזרי הבריאות והפיננסים. "נראה עוד רשויות מקומיות שיאמצו את המערכת שלנו", אמר אליחי. "כמו כן, נציע את שירותינו לגופי חירום נוספים, תוך ציון היכולת לענות לאתגר איסוף מידע מהמוני המתקשרים בו זמנית ולבנות תמונת מצב אמיתית לגבי המצב בשטח. כך, מקבלי ההחלטות יתפעלו את המשאבים שלהם באופן מיטבי".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ישראלי

    איזה אסון. כך בדיוק תחסל האנושות את עצמה. וזה קורה בקצב מטורף.

אירועים קרובים