אפל: ירידה בהכנסות, לצד צמיחה במכירות בשוקי המזרח

חברת הענק הציגה תוצאות רבעוניות חיוורות, אבל עם נקודת אור: עלייה ניכרת במכירות בהודו ובסין ● עם זאת, מגבלה חדשה של הממשל ההודי עלולה להשפיע לרעה על המכירות שלה בתת היבשת

טים קוק, מנכ"ל אפל.

אפל, החברה בעלת שווי השוק הגבוה ביותר בעולם – קצת מעל שלושה טריליון דולר – פרסמה בסוף השבוע את התוצאות העסקיות שלה, ומהן עולה כי היא חוותה רבעון מעורב, עם ירידה בהכנסות לצד עלייה ברווח הנקי. בצד החיובי, החברה רשמה עליות מפתיעות במכירות שלה בשני שווקי הענק של סין והודו. כך, המכירות שלה בסין גדלו בכ-8%, ובהודו הן הגיעו לשיא חדש.

עם זאת, ייתכן בהחלט שבהמשך, התוצאות של אפל בשוק ההודי יושפעו לרעה, שכן הממשלה בניו דלהי פרסמה בסוף השבוע מסמך מחייב, שלפיו מעתה, ייבוא של מכשירים אלקטרוניים שונים, ובהם טאבלטים ומחשבים ניידים, יחויב ברישוי. כלומר, לא מן הנמנע שחברות כגון אפל, סמסונג ו-HP יידרשו לקבל רישיון מהממשלה כדי למכור חלק מהמוצרים שלהן בתת היבשת. בניו דלהי טוענים שהסיבה להחלטה החדשה היא הרצון לעודד את הייצור של המכשירים הללו בהודו עצמה.

ירידה גדולה יותר בהכנסות מאשר בהוצאות

אפל סיימה את הרבעון השלישי של שנתה הכספית עם ירידה של 1.1 מיליארד דולר בהוצאות, שהם 1.81%, ל-58.8 מיליארד דולר, אולם עם קיטון גדול יותר בהכנסות – של 1.16 מיליארד דולר, שהם 1.4%, ל-81.8 מיליארד. חלוקה לסעיפים מעלה כי מכירות המוצרים של אפל, ובכלל זה מכשירי ה-iPhone, ירדו ב-4.4% ל-60.6 מיליארד דולר, בעוד שמכירות השירותים שלה גדלו ב-8.2% ל-21.2 מיליארד. הרווח הנקי הרבעוני גדל ב-2.3% ונשק ל-20 מיליארד דולר והרווח למניה רשם עלייה של 5% ל-1.26 דולר.

נתונים נוספים מראים כי ההוצאות הגולמיות רשמו ירידה של 3.6% ל-45.4 מיליארד דולר, הרווח הגולמי גדל ב-1.5% ל-36.4 מיליארד והרווח הגולמי השולי הגיע ל-44.52%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות גדלו ב-4.7% ל-13.4 מיליארד דולר והרווח רשם ירידה מזערית, של 0.34%, ל-23 מיליארד. עלייה בולטת נרשמה בהוצאות המימון, שקפצו מ-10 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה הכספית 2022 ל-265 מיליון ברבעון המדווח.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה הכספית, ההוצאות של אפל קטנו ב-1.5% ל-206.5 מיליארד דולר, ההכנסות קטנו בשיעור יותר מכפול – ב-3.4% – ל-293.8 מיליארד, הרווח התפעולי פחת ב-7.6% ל-87.33 מיליארד והרווח הנקי ירד ב-6.4% למעט יותר מ-74 מיליארד דולר.

טים קוק, מנכ"ל אפל, סיכם את התוצאות באומרו כי "רשמנו ברבעון המדווח הכנסות שיא במכירות השירותים, בזכות יותר ממיליון מנויים רשומים חדשים, וראינו גידול בשווקים מתעוררים, בזכות עלייה במכירות מכשירי ה-iPhone בהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים