AMD רשמה ירידות בתוצאות העסקיות, אך עקפה את התחזיות

החברה ממשיכה לסבול מהירידה בביקוש למחשבים אישיים, והציגה קיטון של 18% בהכנסות וצניחה של 94% ברווח הנקי ● עם זאת, מנכ"לית החברה מביעה אופטימיות לגבי המחצית השנייה של השנה

ד"ר ליסה סו, מנכ"לית AMD.

AMD סיימה את הרבעון השני של השנה עם ירידות בולטות בתוצאות הכספיות, אך הן עקפו את התחזיות של האנליסטים – מה שהביא לעלייה של 5% בשער המניה שלה בוול-סטריט לאחר סגירת המסחר אמש (ג').

על פי הדו"חות הכספיים, ההכנסות של החברה ירדו ב-18% ל-5.4 מיליארד דולר, לעומת תחזיות ל-5.32 מיליארד. הרווח הנקי למניה (Non-GAAP) עמד על 58 סנט, בשעה שהאנליסטים חזו שהוא יעמוד על 57 סנט. עם זאת, מדובר בצניחה של 45% לעומת הרבעון השני של 2022. הרווח הנקי נמחק כמעט לחלוטין – הוא צלל ב-94% ל-27 מיליון דולר בלבד. עם זאת, מדובר בהתאוששות מה לעומת הרבעון הקודם, שבו החברה הציגה הפסד נקי של 139 מיליון דולר.

חברת הענק רשמה תוצאות שליליות גם ברווחיות התפעולית – היא עברה מרווח של 526 מיליון דולר להפסד של 20 מיליון. גם הרווח הגולמי ירד – במקרה הזה ב-19%, לקצת יותר מ-2.4 מיליארד דולר, והרווח הגולמי השולי נשאר על 46%.

תוצאות המחצית הראשונה של השנה לא טובות יותר: AMD הציגה במהלכה ירידה של יותר מ-15% בהכנסות ל-10.7 מיליארד דולר ומעבר מרווח נקי של 1.23 מיליארד להפסד של 112 מיליון.

האם מעבד ה-MI300 יהפוך את המגמה עבור AMD?

AMD ממשיכה לסבול מהירידה במכירות של המחשבים האישיים, שהשפיעה לרעה על מכירות המעבדים שלה. לכן, החברה משקיעה יותר בעסקי הדאטה סנטר שלה, שאמנם ירדו ב-11%, אבל היא מצפה שהם יעלו בצורה ניכרת במחצית השנייה של השנה, ובעיקר ברבעון הרביעי – כך לדברי המנכ"לית, ד"ר ליסה סו.

החברה צפויה להוציא לשוק עד סוף השנה – ככל הנראה ברבעון האחרון שלה – מעבד גרפי (GPU) מבוסס בינה מלאכותית, MI300, והיא אחת החברות היחידות שפועלות בשוק זה. המתחרות שלה בתחום הן אנבידיה עם מעבד ה-H100 שלה ואינטל. ד"ר סו ציינה בשיחה עם משקיעים כי AMD מעלה את ההוצאות שלה על מחקר ופיתוח בעולמות הבינה המלאכותית, כחלק מהאסטרטגיה שלה, ואמרה כי "המטרה שלנו היא לעשות את התחום הזה למנוע צמיחה משמעותי עבורנו".

"במבט קדימה", הוסיפה, "אנחנו רואים את ה-AI כמניע בולט לביקוש למחשבי PC, לאחר שמיקרוסופט וספקיות אחרות נכנסו לעולמות הבינה המלאכותית היוצרת".

לנוכח צניחה של 54% במכירות של מחלקת הקליינט, שכוללת את מכירות המעבדים של החברה, סו אמרה כי "אנחנו צופים שהן יעלו במחצית השנייה של השנה, שהיא בדרך כלל חזקה יותר". היא נימקה את דבריה ב-"חוזק של פורטפוליו המוצרים שלנו בתחום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים