איטורו מציעה לעובדים ולאנג'לים לממש מניות בסך 120 מיליון דולר

מדובר בעסקת סקנדרי, שהחברה מבצעת כמעין פיצוי על ביטול ההנפקה שלה ● יוני אסיא, ממייסדי איטורו ומנכ"ל החברה: "אנחנו לא מגייסים כסף, אלא זאת הזדמנות עבור בעלי מניות וכמה עובדים ותיקים לקבל מעט נזילות"

יוני אסיא, מנכ"ל איטורו ואחד ממייסדיה.

איטורו, מחברות הפינטק הבולטות בישראל, החליטה להיטיב עם עובדיה הוותיקים ועם אנג'לים שהשקיעו בה בעבר, והיא מציעה למכור עבורם מניות בסך כולל של 120 מיליון דולר, שיימכרו למשקיעים המוסדיים בחברה.

מדובר בעסקת סקנדרי – מכירה משנית של מניות, שתאפשר לעובדים ולאנג'לים שירצו בכך לממש את מניותיהם. המכירה המשנית מבוצעת על פי שווי שוק קטן במקצת מהשווי שלה בגיוס האחרון, שעמד על 3.5 מיליארד דולר, והרבה פחות מהסכום שהיא תכננה להיסחר בו בנאסד"ק – שמונה מיליארד. העסקה לא תגדיל את מספר המניות של איטורו ולא תניב לה רווח כלשהו, אך היא מהווה אינדיקציה למחיר שהשוק מוכן לשלם עבור מניותיה בימים אלה.

איטורו הייתה אמורה להיסחר בבורסה, לאחר הנפקת SPAC של חברה ממוזגת שלה עם Fintech V, אולם ההחלטה לצאת להנפקה בוטלה, עקב המשבר בשוק הקריפטו. משכך, מניות איטורו לא נסחרות בבורסה, מה שאומר שבעלי מניותיה לא יכולים לממש את השקעותיהם בחברה. המכירה המשנית היא מעין פיצוי לאנג'לים ולעובדים הוותיקים, שבנו על ההנפקה.

בתזכיר לעובדים שכתב אתמול יוני אסיא, מנכ"ל וממייסדי איטורו, ושדלף ל-CNBC, הוא כתב כי "אנחנו חברה שממשיכה להציג מוצקות וצמיחה רווחית, ולפיכך נחשבת להשקעה אטרקטיבית עבור המשקיעים. המכירה המשנית תאפשר לעובדים ותיקים ולמשקיעים ותיקים שמחזיקים במניות החברה לממש אותן".

אסיא ציין כי "לא מדובר בהנפקה ראשית – כלומר, החברה לא מגייסת כסף, אלא זאת הזדמנות עבור בעלי מניות וכמה עובדים ותיקים לקבל מעט נזילות".

איטורו השלימה בחודש מרץ האחרון סבב גיוס של רבע מיליארד דולר, שאחת המשתתפות בו הייתה קרן ההון-סיכון של סופטבנק. הגיוס בוצע על בסיס הסכם השקעה מראש, שבו המשקיעים משלמים מראש על מניות שיוקצו להם במועד מאוחר יותר. החברה סיימה את 2022 עם צניחה של 49% בהכנסות ל-631 מיליון דולר – תוצאה של המשבר בשוק הקריפטו. היא מעסיקה 1,700 עובדים, מהם 1,000 בישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים