במוקד התביעה של אקטיוויז'ן נגד טיקטוקר: סרטון שעוסק בפיצה

הטיקטוקר אנת'וני פנטאנו פרסם סרטון שהפך למאוד ויראלי - מה שעורר את תשומת לב החברה, שהשתמשה בקולו לסרטון שלה ● פנטאנו דרש ממנה יותר מ-100 אלף דולר, והיא הגישה נגדו תביעה, בטענה שוויתר על זכויות היוצרים

תובעת. אקטיוויז'ן.

יצרנית משחקי הווידיאו אקטיוויז'ן, שבחודשים האחרונים נמצאת בכותרות בגלל הקשיים המשפטיים שבהם נתקלת רכישתה על ידי מיקרוסופט, פונה לבית משפט בהקשר אחר: החברה תובעת טיקטוקר, לאחר שזה דרש ממנה לשלם לו לפחות 100 אלף דולר בגלל שימוש שעשתה בקולו בסרטון לקידומה.

המשתמש המדובר הוא מבקר מוזיקה בשם אנת'וני פנטאנו – טיקטוקר פופולרי, עם 1.3 מיליון עוקבים ו-67.5 מיליון לייקים, נכון לכתיבת שורות אלה. במוקד התביעה עומד קולו בסרטון שפרסם בחשבון הטיקטוק שלו באפריל 2021, ושעסק בפיצה. הסרטון בן 19 השניות, שבו נראה פנטאנו מתוסכל מכך שמישהו חתך פיצה לחתיכות קטנות במיוחד, זכה עד כה ל-31.8 מיליון צפיות. במרכז התביעה עומדת האמירה שלו בסוף הסרטון: "יש מספיק חתיכות!"

הסוגייה המשפטית המרכזית במקרה זה היא האם משתמשי טיקטוק יכולים לדרוש כסף על שימוש בתוכן שהם מעלים לפלטפורמה. הטענה של פנטאנו היא, מן הסתם, שכן, בעוד שאקטיוויז'ן טוענת שהוא ויתר על הזכות הזאת כשנרשם לטיקטוק, וכי מדובר בסרטון שהפך למאוד ויראלי. יתרה מזאת, בחברה טוענים שמאז שהסרטון הזה עלה לאוויר נוצרו יותר מ-50 אלף סרטונים אחרים, או ממים, שמשתמשים באותה האמירה שאומר פנטאנו – בקולו. שתי טענות נוספות שהחברה מעלה הן שהיא לקחה את הקול מרשימת קולות שטיקטוק סימנה כחופשיים לשימוש מסחרי, ושסכום הכסף שהוא דורש הוא סחיטה.

פנטאנו לא הגיב לפניות מטעם התקשורת לתגובה.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים