בגלל הענן: הרווח של מיקרוסופט צמח ב-20%

פעילות ה-Azure גדלה ברבעון השני ב-26% ● עם זאת, מניית החברה ירדה לאחר סגירת המסחר בוול-סטריט, עקב תחזית הכנסות נמוכה מהצפוי

Azure - במוקד ההכנסות של מיקרוסופט

מיקרוסופט סיימה את הרבעון השני של השנה הכספית עם עלייה בהכנסות וגידול ניכר יותר ברווח, במידה רבה בגלל פעילות הענן שלה – כך עולה מהדו"חות שהענקית מרדמונד פרסמה אמש (ג'). עם זאת, תחזית הכנסות נמוכה מהצפוי לרבעון השלישי הביאה לירידה של 4% בשער מניית החברה במסחר שלאחר סגירת שערי וול-סטריט.

ההכנסות הרבעוניות של מיקרוסופט היו מעל לתחזיות האנליסטים, לאחר שרשמו עלייה של 8.3% ל-56.2 מיליארד דולר, בעוד שההוצאות שלה עלו בכ-2% בלבד ל-32 מיליארד. חלוקת ההכנסות מעלה כי מכירות המוצרים קטנו ב-6.1% ל-16.9 מיליארד דולר, בעוד שמכירות השירותים זינקו ב-16% ל-39.3 מיליארד. הענן של מיקרוסופט, Azure, זינק ב-26% – עלייה שעקפה את תחזיות האנליסטים.

הרווח הנקי צמח בתקופה המדווחת בכמעט 20% לקצת יותר מ-20 מיליארד דולר והרווח למניה עמד על 2.69 דולר, לאחר שעלה בקרוב ל-21%.

נתונים נוספים מראים כי ההוצאות התפעוליות גדלו ב-1.6% ל-15.1 מיליארד דולר והרווח התפעולי צמח ב-18.1% ל-24.3 מיליארד. חבות המס רשמה עלייה של 24.2% ל-4.7 מיליארד.

לעומת הרבעון השני, היחס שבין ההכנסות להוצאות במחצית הראשונה של השנה היה לטובת האחרונות. כך, בעוד שההכנסות החצי שנתיות של מיקרוסופט גדלו ב-6.2% ל-88.5 מיליארד דולר, ההוצאות עלו בתקופה זו ב-7.6% לכ-130 מיליארד.

סאטיה נאדלה, יו"ר ומנכ"ל מיקרוסופט, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "אנחנו ממוקדים לסייע ללקוחות שלנו לנצל בצורה אופטימלית את מערך הענן של החברה".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים