מנכ"ל OpenAI, סם אלטמן, השיק פרויקט קריפטו בשם וורלדקוין

המיזם מסתמך על סריקת עיניים כדי לאמת את זהות המשתמש ● אלטמן, שיודע לחשוב בגדול, הבטיח שכחלק מהיוזמה יספק לעולם כלי "המבדל בני אדם מ-AI", שיתמודד עם אתגרי הזהות אונליין, כמו גם יפתור אי שוויון עולמי בה

מציע לעולם גם מיזם קריפטו חדשני בשם וורלדקוין. סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI.

לא רבים יודעים אבל לסם אלטמן – האיש שהביא אלינו לפני חודשים ספורים בלבד את ChatGPT, שהוא פיתוח של החברה שייסד והוא מנכ"לה, OpenAI – יש עוד תחום שהוא מרבה לעסוק בו – קריפטוגרפיה.

ChatGPT, שהוא צ'טבוט הבינה היוצרת (GenAI) של OpenAI, כידוע מחולל מהפכה טכנולוגית משבשת במיוחד כיום, ומאז שהגיח לחיינו צצו לו כבר אינספור מתחרים. במקביל העלתה הטכנולוגיה שלל דאגות מהשינויים שיא תחיל על העולם, וביניהם תהיות בדבר פרטיות.

כעת אותו אלטמן השיק אתמול (ב'), במסגרת מיזם חדש ורחב יותר, מטבע דיגיטלי חדש בשם וורלדקוין (Worldcoin), והוא תולה גדולות ונצורות במה שהקריפטו החדש והמיזם כולו יחוללו בעולם, גם בהקשר לפרטיות. אלטמן קושר את התמורות של וורלדקוין, שלהן הוא מקווה, ספציפית אל יכולות ה-AI, וסבור ששילוב הכוחות הללו יטיב במיוחד עם האנושות.

אז מה זה פרויקט וורלדקוין?

פיתחו אותו וכעת מפתחים כלים לשליטה בסכנות הפרטיות שבו. כלי הבינה המלאכותית הג'נרטיבית ChatGPT מבית OpenAI.

פיתחו אותו וכעת מפתחים כלים לשליטה בסכנות הפרטיות שבו. כלי הבינה המלאכותית הג'נרטיבית ChatGPT מבית OpenAI. צילום: ShutterStock

וורלדקוין הוא פרויקט קריפטוגרפי חדש, שמטרתו ליצור את "הרשת העולמית הגדולה ביותר לזהוּת ומימון לכל". מאחורי הפרויקט עומדים בנוסף לאלטמן, גם היזמים אלכס בלניה ומקס נובנדשטרן.

הוורלדקוין מורכב מזהות דיגיטלית שומרת פרטיות (World ID) ובמקום שבו החוקים מאפשרים זאת, ממטבע דיגיטלי (WLD) שהמשתמשים יוכלו לסחור בו רק בתנאי שהם בני אנוש.

משתמשי וורלדקוין יוכלו להירשם באופן אישי למיזם, באמצעות סריקת עין שמבצע מכשיר הדמייה בשם Orb, שסורק את תבנית הקשתית הייחודית (האיריס) בעין שלהם. הדבר עתיד לספק למשתמשים זהות דיגיטלית פרטית ייחודית, או "מזהה עולמי" (World ID), שלפי היזמים יכול לעזור לפתור כמה מהאתגרים העומדים בפני תעשיית הקריפטו, כמו ספאם בוטים והונאות. וורלדקוין אמנם אינו הפרויקט הראשון של מטבעות קריפטוגרפיים שמשתמש בטכנולוגיית סריקת איריס, אך עם זאת זהו הפרויקט הראשון שמשתמש בטכנולוגיה זו בקנה מידה עולמי.

את המטבע מלווה גם אפליקציה בשם World App, שהיא ארנק דיגיטלי המיועד לכלל המערכת האקולוגית של וורלדקוין. על הארנק הוסבר כי הוא "תומך בזהות הדיגיטלית הפרטית ובמערכת הפיננסית החדשה. אתם יכולים להשתמש בו כדי לאמת זהות עם ה-World ID וכדי להוכיח שאתם אדם אמיתי, כך שתקבלו את אסימוני ה-וורלדקוין שלכם ותוכלו לשלוח כסף דיגיטלי לכל מקום".

כלים למען האנושות ולהעצמת אנשים בעידן ה-AI

החברה שמפתחת את היוזמה, Tools For Humanity, שבלניה הוא המנכ"ל שלה ואלטמן הוא יושב הראש, המשיכה והסבירה באתרה כי "לאחר פיתוח מקיף ובדיקות בטא במספר מצומצם של מדינות, אנו נרגשים לחלוק את השלב הראשון של אפליקציית World ולהפוך אותה לזמינה גלובלית לראשונה. עם הזמן, זה יתפתח לערכת כלים להעצמת אנשים בעידן הבינה המלאכותית, שתאפשר שימוש בהוכחת אישיות, הפצה גלובלית שוויונית של מטבעות דיגיטליים, ובסופו של דבר דרך ל-UBI (ר"ת Universal basic income – שהיא הכנסה בסיסית לכל – ג"פ) במימון בינה מלאכותית".

החברה השקיעה שלוש שנים בפיתוח הפרויקט, ושני מיליון אנשים נרשמו ל-World ID במהלך בדיקות הבטא שלה, וזאת על אף שהפרויקט אינו זמין למסחר בארה"ב עקב מגבלות שמטילה ה-SEC.


לדברי Tools For Humanity, היא כבר מציעה 1,500 מכשירי סריקת עין רלוונטיים בפריסה עולמית רחבה, כך שהשירות יכול לצאת לפועל וכבר ניתן להצטרף אליו.

באתר הייעודי למיזם סייגו היזמים וציינו כי, "וורלדקוין הוא ניסיון ליישור קו בקנה מידה עולמי. המסע יהיה מאתגר והתוצאה אינה ודאית. אבל מציאת דרכים חדשות לשתף באופן נרחב את השגשוג הטכנולוגי המתקרב, היא אתגר קריטי בזמננו".

אם התלהבתם, כדאי לדעת כי מייד לאחר שמבצעים סריקת Orb במכשיר האימות הביומטרי, ניתן לקבל תעודת מזהה עולמית. ה-ID הזה אמור לאפשר למשתמשים להוכיח שהם בן אדם אמיתי וייחודי אונליין, תוך שמירה על פרטיות מוחלטת שלהם, ולפיכך, הם גם יוכלו להשתמש במטבע וורלדקוין שיאשש גם הוא את היותם בני אנוש שניתן לעשות איתם עסקים. 

יצוין כי מחיר אסימון הקריפטו וורלדקוין השתנה מאז ההשקה אתמול, אך בעיקר הפגין ירידות גדולות. נכון למועד כתיבת שורות אלו המחיר הוא 0.012901 דולר לאסימון. שער ה-WorldCoin WDC ירד ב-41.08% ב-24 השעות האחרונות והדירוג הנוכחי שלו ב-CoinMarketCap הוא #3329. בנוסף, נפח המסחר של ה-WDC ב-24 השעות האחרונות עמד על כ-66 אלף דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים