גוגל דודל: מחווה לד"ר מוחמד הלמי, חסיד אומות העולם הערבי

ד"ר הלמי, שנולד היום (ג') לפני 122 שנה, הוא רופא מצרי שהסתיר והציל משפחה יהודית מידי הנאצים בברלין ● גוגל הקדישה לו היום את הדודל שלה בישראל - ובגרמניה

זכה לדודל לכבוד 122 שנים להיוולדו. חסיד אומות העולם הערבי היחיד, ד"ר מוחמד הלמי.

גוגל הקדישה היום (ג') את הגוגל דודל (Google Doodle) שלה לד"ר מוחמד הלמי, רופא מצרי שהסתיר והציל משפחה יהודית מידי הנאצים בברלין. הדודל הגיע לציון 122 שנים להולדתו של ד"ר הלמי. 

 הדודל של ד"ר הלמי יחליף את הלוגו של מנוע החיפוש של החברה, כך שכל מי שיבקר באתר גוגל בישראל – ובגרמניה – לאורך כל היום ייחשף לאיור של ד"ר הלמי ויכיר את סיפורו המדהים של הרופא המוסלמי, בן למשפחה ממוצא מצרי, שהיגר מסודן לברלין כדי ללמוד רפואה, והציל את שכנתו אנה בורוס, וכמה מבני משפחתה.

בשנת 2013 הוכר הלמי על ידי יד ושם כ"חסיד אומות העולם", והוא הערבי היחיד שנושא בתואר זה. חמש שנים לאחר ההכרזה, אחיינו של הלמי, ד"ר נאסר קוטבי, רופא מאוניברסיטת עין שמס בקהיר, קיבל את האות בשמו, בטקס בברלין שתועד בסרטה של הבמאית טליה פינקל "אנה והרופא המצרי", שם הוא גם פגש לראשונה את קרלה, בתה של אנה שניצלה בזכות דודו.

 את האיור ל-דודל יצרה האמנית הישראלית נועה שניר שפועלת בברלין. היא סיפרה על עבודתה: "הסיפור של הלמי ריגש אותי מאוד. כיהודייה, המחשבה על אנשים מחוץ לקהילה שסיכנו את חייהם כדי לעזור לאחרים במהלך מלחמת העולם השנייה זה משהו שמעניק לי באופן אישי תקווה לגבי האנושות. הלמי עצמו סבל מרדיפות בשל הרקע והמוצא האתני שלו, וזה עדיין לא מנע ממנו לעזור לכמה שיותר אנשים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים