מנכ"לי ענקיות היי-טק לנתניהו: שינויים – רק בהסכמה רחבה

המנכ"לים, בהם של נייס, פלייטיקה, מאנדיי וטאואר, קראו לנתניהו "לבצע שינויים חוקתיים משמעותיים רק על בסיס הסכמה רחבה, כדי לאפשר את המשך הצמיחה של המשק בכלל וההיי-טק בפרט"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

שורה של מנכ"לים של חברות היי-טק ציבוריות-גלובליות שפועלות מישראל קראו היום (ה') לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבצע שינויים רק בהסכמה ציבורית רחבה. מדובר במנכ"לים של חברות שחלקן נסחרות בוול-סטריט, ורובם לא התבטאו בנושא התוכנית המשפטית של הממשלה עד כה.

הם כתבו במכתב פתוח לנתניהו כי "אנחנו, מנכ"לי חברות ציבוריות גלובליות שפעילות בישראל ובעולם ותומכות בכלכלה הישראלית, רואים בדאגה את האירועים העכשוויים במדינה וקוראים לראש הממשלה נתניהו לבצע שינויים חוקתיים משמעותיים רק על בסיס הסכמה רחבה, כדי לאפשר המשך צמיחה של המשק הישראלי בכלל ותעשיית ההיי-טק בפרט".

על המכתב חתומים, לפי סדר ה-א"ב: אודי מוקדי, מנכ"ל ויו"ר פעיל של סייברארק; אור עופר, מייסד ומנכ"ל סימילר ווב; ברק עילם, מנכ"ל נייס; גבי ויסמן, מנכ"ל נובה; דורון בלשר, מנכ"ל אורמת; טוביה בר לב, מייסד-שותף ומנכ"ל אקטליס; יואב זייף, מנכ"ל סטרטסיס; מיכה קאופמן, מייסד שותף ומנכ"ל פייבר; ניר זוהר, נשיא וויקס; ערן זינמן, מייסד ומנכ"ל משותף של מאנדיי; צבי לנדו, מנכ"ל סולאראדג'; ראסל אלוונגר, מנכ"ל טאואר סמיקונדקטור; רוברט אנטוקול, מייסד ומנכ"ל פלייטיקה; רון יקותיאל, מייסד שותף ומנכ"ל קלטורה; רונן סמואל, מנכ"ל קורנית דיגיטל; רועי מן, מייסד ומנכ"ל משותף של מאנדיי; ותומר וינגרטן, מייסד שותף ומנכ"ל סנטינל וואן. יצוין כי לא חתומה על המכתב ולו מנכ"לית אחת.

המכתב הזה מצטרף לשורה של יוזמות במשק, בהן של מנהלי חברות היי-טק וקרנות הון-סיכון, לעצירת החקיקה ולביצועה בהסכמה רחבה בלבד. כאמור, החלק הארי של החתומים על המכתב לא הביעו עד אליו בפומבי את דעתם על הנעשה, כחלק מהמדיניות שרווחה, ובמידה רבה עודנה רווחת, בענף שלא להתעסק בנושאים השנויים במחלוקת ציבורית. לעומתם, היי-טקיסטים רבים משתתפים בהתארגנות של מחאת ההיי-טקיסטים במסגרת המחאה הכללית נגד התוכנית המשפטית, ונוטלים חלק בהפגנות ובשאר הפעילויות שלה. רק אתמול צעדו אנשי מחאת ההיי-טקיסטים עם ארגון בונות אלטרנטיבה למען זכויות נשים, והיום הם הפגינו מול הנהלת בנק הפועלים בתל אביב, יחד עם אחים לנשק, בקריאה לכל הבנקים להצטרף למחאה.

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שמוליק

    מי פה ראש ממשלה? תקבלו את תוצאות הבחירות, כל קול שווה, אף אחד לא היה דורש הסכמות רחבות במצב בו השמאל היה בשלטון, אנחנו לא אוליגרכיה ולא בשלטון צבאי, אנחנו ב ד-מ-ו-ק-ר-א-ט-י-ה, דמוקראטיה זה לא רק כשמנצחים.

  2. ג'פטו

    אם הם רוצים לנהל את המדינה, שיתכברו ויצחברו למפלגה קיימת או יקימו חדשב ויתמודדו בבחירות,,על מנת שנראה את כוחם האמיתי ולא בתקשורת מלטפת.

  3. אחד העם

    שיפנו את הקריאה שלהם לראשי האופוזיציה וראשי המחאה. המצב לא יכול להשאר כמו שהוא היום, כי המצב היום לא דמוקרטי. אם מישהו רוצה לומר איזה שינוי נראה לו נכון, או איזה איזונים ובלמים צריך כדי שהשינוי יהיה טוב יותר, שישים הצעה על השולחן. עד עכשיו הצד שמתנגד לרפורמה לא שם שום הצעה עניינית שמחזירה את הדמוקרטיה לישראל על השולחן. הם לא רוצים לשנות כלום במצב הקיים, וזה לא ילך כי חייבים להחזיר את הדמוקרטיה לישראל. הלחץ צריך להיות על ראשי האופוזיציה לא פחות מאשר על ראש הממשלה. אלא אם כן אתם תופסים צד פוליטי....

  4. קיקיונים אחד אחד

    אלה עם היחסי ציבור שנדחפים לכל כותרת. אותם שמות תמיד. תתחילו לשפר את התנאים לעובדים

אירועים קרובים