כשצוקרברג ומאסק הפכו לבסטיז – גרסת ה-AI היוצרת

קברניטי הטק המפורסמים מסוכסכים עד צוואר, אבל בתמונות שיצר אמן ה-AI ג'וליאן ואן דייקן והעלה לחשבונו באינסטגרם - בהן נראים השניים קרובים מתמיד, מתחבקים ורצים יד ביד על חוף הים - הפכו לוויראליות

קרובים מאי פעם. אילון מאסק ומארק צוקרברג בגרסת ה-AI.

האם AI יוצרת יכולה להשכין שלום גם אויבים מרים כמו היזם הטכנולוגי התזזיתי אילון מאסק, שבין היתר הוא הבעלים של טוויטר, למנכ"ל ענקית המדיה החברתית מטא, מארק צוקרברג? השניים "מכוסחים" כבר זמן מה, ומבטאים זה כלפי האחר עוינות מסקרנת-עד-מטרידה (למשל אזכור של צורך למדידה "למי יש ארוך יותר" מטעם מאסק) ברחבי האינטרנט.

היריבות בין השניים רק התגברה לאחר שצוקרברג השיק את פלטפורמת ת'רדס (Threads), רשת חברתית מבוססת מיקרובלוגינג המחוברת בקשרים ישירים לאינסטגרם המצליחה – עוד פלטופורמה חברתית הפועלת תחת מטריית חברת האם מטא. הסיבה לכך היא ש-ת'רדס נחשבת לשיבוט של טוויטר, ושאחרי השקתה משכה אליה מאות מיליונים מידיית, בתוך שהיא מנסה, לפחות בתיאוריה, לכבוש את לב אותם משתמשים שנוטשים את הציפור הכחולה מאז ש-מאסק מנהל אותה.

בשבועיים האחרונים, מאז שמטא השיקה את ת'רדס, שמענו את מאסק מותח ביקורת על הפלטפורמה, והוא אף האשים את צוקרברג בהעתקת טוויטר. בכלל, שני קברניטי הטק המפורסמים עסקו בדו-קרב וירטואלי במדיה החברתית, שהגיע אפילו לכדי קריאה לצאת לקרב מוחשי של ממש, במה שלמרבית המזל לא התרחש בינתיים.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Julian van Dieken (@julian_ai_art)


בעיצומה של הדרמה המקוונת הזו, יצר אמן AI בשם ג'וליאן ואן דייקן תמונות ריאליסטיות למראה, בהן נראים מאסק וצוקרברג משתובבים על חוף הים. התמונות, ששותפו על ידי המשתמש Sir Doge of the Coin בטוויטר, מציגות את שני הגברים רצים על חוף הים כשהם אוחזים ידיים, מתחבקים ונראים פשוט כמו צמד אהובים.

ניכר שאומת המדיה החברתית, באינסטגרם בה עלו התמונות, וכן בטוויטר שם שותפו, התרגשה מהמחווה שהיצירות הפכו לוויראליות. כל כך ויראליות שאפילו מאסק עצמו הגיב עליהן באימוג'י צוחק.

נזכיר כי התופעה של תמונות ריאליסטיות למראה שנוצרו על ידי AI ג'נרטיבית ומעוררות הדים ברשתות החברתיות אינה חדשה. באפריל האחרון שיתף האמן ההודי גוקול פילאי יצירות שאותן הכין בכלי ששמו Midjourney – תוכנת בינה מלאכותית יוצרת – בהן "כיכבו" כמה מהאנשים העשירים בעולם כיום, מרביתם מהתחום הטכנולוגי, וזאת בלי שבכלל ידעו על היוזמה. פילאי לא רצה להראות את מושאי העבודות שלו ושל ה-AI כפי שהם – אלא כעניים מרודים החיים ברחובות הודו ושיתף בחשבון האינסטגרם שלו שבע תמונות שמראות כיצד היו המולטי-מיליארדרים, המייסד השותף של מיקרוסופט לשעבר, ביל גייטס; מייסד ויו"ר אמזון, ג'ף בזוס וכמובן גם מייסד ומנכ"ל מטא, צוקרברג ויזם הטק המפורסם מאסק – לו היו חיים בשכונות עוני וסלמס בארצו. גם במקרה זה היצירות הפכו לפופולריות במיוחד.

בכל מקרה, התמונות האחרונות של צוקרברג ומאסק – שבפועל נוצרו על ידי בינה מלאכותית ג'נרטיבית אשר קיבלה מ-ואן דייקן את ההנחיות מה בדיוק עליה לעשות – מציעות הצצה הומוריסטית לשלב הפוסט-יריבות בין שתיים מהדמויות המובילות את הזירה הטכנולוגית כיום. אולם לנוכח המצב המתוח במיוחד בין השניים, ספק אם במציאות נתקל אי פעם בפוטו-אופ של "צוק" ומאסק במצב כה קרוב ועתיר חיבה הדדית. נמשיך לעקוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים