פוקסקון פרשה מפרויקט מפעל השבבים הענק בהודו

יצרנית האלקטרוניקה הגדולה בעולם, הודיעה שהיא עוזבת את הפרויקט השאפתני לבניית אחד ממפעלי השבבים הראשונים במדינה ● המיזם שגובש במשותף עם ודנטה - קונגלומרט מתכות ואנרגיה הודי - הוערך ב-19.4 מיליארד ד'

מוותרת על שותפות בהקמת מפעל השבבים הראשון בהודו. פוקסקון.

פחות משנה לאחר שהוכרזה בחגיגיות, השותפות בין פוקסקון (Foxconn) ותאגיד ודנטה (Vedanta) ההודי להקמת מפעל שבבים בהודו, בשווי 19.5 מיליארד דולר, נעצרה בפתאומיות. פוקסקון הודיעה השבוע (ב') כי היא עוזבת את המיזם המשותף, שאמור היה לספק למדינה העצומה את אחד ממפעלי השבבים הראשונים שלה.

"פוקסקון קבעה שהיא לא תתקדם במיזם המשותף עם ודנטה. פוקסקון פועלת להסרת השם פוקסקון ממה שהיא כעת ישות בבעלות מלאה של ודנטה", נכתב בהצהרה שפרסמה יצרנית הרכיבים האלקטרוניים הבינלאומית, שמוצאה בטאיוואן.

פוקסקון אמרה שההחלטה מבוססת על "הסכמה הדדית" ושהיא התקבלה משום שתאפשר לה "לבחון הזדמנויות פיתוח מגוונות יותר". 

נזכיר כי ראש הממשלה ההודי, נרנדרה מודי, הגדיר את הפרויקט שזה עתה נותר יתום מ-פוקסקון, כדחיפה משמעותית לכלכלה ולמקומות העבודה.

תלה תקוות במפעל השבבים המתוכנן. ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי.

תלה תקוות במפעל השבבים המתוכנן. ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי. צילום: BigStock

מחויבת להשקעה בשבבים בהודו

אז האם משמעות פרישתה של פוקסקון היא שבהודו לא יפתח מפעל המוליכים למחצה שתוכנן? לא בהכרח.

לא ברור מה יהא על המיזם, אך נודע כי מעתה מה שנחשב כפרויקט שהוא "אבן דרך" בקמפיין של הודו למשוך אליה השקעות נוספות בייצור – יוותר בעלות מלאה של ודנטה, שהיא קונגלומרט מתכות ואנרגיה הודי. מיד לאחר הודעתה של פוקסקון על נסיגתה מהקמת מפעל השבבים אמרה ודנטה שהיא כבר בוחנת שותפים פוטנציאליים אחרים ליוזמה הראשונה מסוגה במדינה. "ודנטה חוזרת ומדגישה שהיא מחויבת לפרויקט המוליכים למחצה שלה במלואו, וסידרנו שותפים אחרים כדי להקים את בית היציקה הראשון של הודו", מסרה החברה שהוסיפה כי יש כבר חברות שמעוניינות מאוד לחבור לפרויקט במקום פוקסקון.

ככלל, חברות טכנולוגיה בולטות עברו להרחיב את הייצור שלהן בהודו באחרונה ואפשר שודנטה בונה על אחת מהן כשותפה עתידית.

פוקסקון עצמה הוסיפה ואמרה כי היא נותרה מחויבת להשקעה בייצור שבבים הודי ותגיש בקשה לתוכנית ממשלתית המסבסדת את עלות הקמת מתקני ייצור של מוליכים למחצה במדינה.

ואולי המפעל הראשון המשמעותי לייצור שבבים יוקם בכלל על ידי גורמים אחרים – בחודש שעבר הכריזה יצרנית השבבים האמריקנית מיקרון (Micron) על מפעל חדש שהיא מקימה במערב מדינת גוג'אראט שבהודו, ותיארה אותו כמתקן הרכבה וייצור המוליכים למחצה הראשון במדינה. מיקרון עתידה להשקיע עד 825 מיליון דולר במיזם, וכן לדבריה היא תיצור "עד 5,000 משרות ישירות חדשות של מיקרון ו-15,000 משרות קהילתיות במהלך השנים הקרובות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים