"ה-AI הג'נרטיבית תעצים ארגונים לחשוב מחוץ לקופסה"

כך אמר פרופ' משה צבירן, ראש מכון הורוביץ לניהול אסטרטגי בפקולטה לניהול על שם קולר, בכנס שנערך באוניברסיטת תל אביב ● ד"ר איה סופר, יבמ: "ה-AI לא תחליף את בני האדם"

פרופ' משה צבירן, ראש מכון הורוביץ לניהול אסטרטגי בפקולטה לניהול על שם קולר באוניברסיטת תל אביב, וד"ר איה סופר, סגנית נשיא לטכנולוגיות בינה מלאכותית ביבמ מחקר (IBM Research) ומנהלת מעבדת המחקר של יבמ בישראל.

"ה-AI הג'נרטיבית מעצימה ארגונים לחשוב מחוץ לקופסה ולהוביל לפיתוח של מוצרים ושירותים פורצי דרך", כך אמר פרופ' משה צבירן, ראש מכון הורוביץ לניהול אסטרטגי בפקולטה לניהול על שם קולר.

פרופ' צבירן דיבר בכנס בנושא הבינה המלאכותית והטכנולוגיה שהתקיים באוניברסיטה.

לדבריו, השפעת ה-AI רק תמשיך לגדול ככל שהטכנולוגיה תתקדם עוד יותר. "אין ספק שמדובר בדבר הגדול הבא, וזו גם הסיבה שהעולם העסקי נוהר לאמץ את הפוטנציאל של ה-AI", אמר.

"עם זאת", הדגיש הפרופ', "חובה להשתמש בבינה המלאכותית תוך שמירה על סטנדרטים אתיים, כדי שיחד נוכל לעצב עתיד שבו ה-AI משנה את העולם שלנו לטובה".

הוא הוסיף ואמר כי אחת ההשפעות הבולטות ביותר של AI ג'נרטיבית היא שיפור היצירתיות והחדשנות. "עסקים יכולים כעת למנף אלגוריתמים של בינה מלאכותית כדי ליצור רעיונות חדשים, רעיונות עיצוב ואפילו אבות טיפוס שלמים", הסביר צבירן.

איך היא תשפיע על בני האדם? בינה מלאכותית ג'נרטיבית.

איך היא תשפיע על בני האדם? בינה מלאכותית ג'נרטיבית. צילום: אילוסטרציה. ShutterStock

דוברים נוספים בכנס היו יאיר סרוסי, יו"ר מכון הורוביץ, שאמר כי בינה מלאכותית היא טכנולוגיה שתשתלב בכל תחומי החיים, ולכן חשוב שכמדינה נהיה בחזית הידע.

ד"ר רוית כהן מיתר, מנהלת מכון אלי הורביץ, אמרה כי "כבר כעת ברור שההתפתחויות בתחום ה-AI עומדות לטלטל מהיסוד את הדרך שבה עובדים ארגונים רבים. משרות רבות עומדות להיעלם, וחדשות – להיווצר".

לד"ר איה סופר, סגנית נשיא לטכנולוגיות בינה מלאכותית ביבמ מחקר (IBM Research) ומנהלת מעבדת המחקר של יבמ בישראל: "חשוב להדגיש שבינה מלאכותית לא תחליף בני אדם; בני אדם שמשתמשים בחכמה בבינה מלאכותית יחליפו את אלה שלא".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים