מטא השיקה את Threads – הרשת החברתית המתחרה לטוויטר

האפליקציה החדשה, שנבנתה בידי אינסטגרם - תנסה להציע פלטפורמה מתחרה בנוסח הציפור הכחולה, אבל ללא מעורבות דומיננטית של בעלים כמו אילון מאסק ● לפי ה-BBC, כ-10 מיליון כבר התחברו לשירות

הרשת החברתית החדשה מבית מטא. ת'רדס, שפיתחה אינסטגרם.

כפי שהבטיחו לנו במאי, מטא השיקה את התשובה שלה לטוויטר, שיבוט בשם Threads (ת'רדס). מדובר ברשת חברתית מבית אינסטגרם, אליה מתחברים באמצעות חשבון האינסטגרם, ושמבוססת על אותו רעיון מיקרו-בלוגינג מקורי של הציפור הכחולה. ברשת החדשה מתפרסמים פוסטים שיכולים להיות באורך של עד 500 תווים ולכלול קישורים, תמונות וסרטונים באורך של עד חמש דקות. החברה האם שעומדת מאחורי הרשת החברתית החדשה הודיעה "אנו פועלים על מנת להפוך בקרוב את Threads לתואמת לרשתות החברתיות הפתוחות והאינטראקטיביות, שלדעתנו יכולות לעצב את עתיד האינטרנט".

על פי דיווח של ה-BBC מהשעות האחרונות, עשרה מיליון משתמשים כבר התחברו לאפליקציית Threads, וזאת בשבע השעות הראשונות לפתיחתה. את המספרים מסר לתקשורת מארק צוקרברג, המייסד השותף של פייסבוק ומנכ"ל מטא.

לפי הדיווח, כשצוקרברג נשאל האם אפליקציית Threads תהיה "גדולה יותר מטוויטר", הוא ענה: "זה ייקח קצת זמן, אבל אני חושב שצריכה להיות אפליקציית שיחות ציבוריות עם יותר ממיליארד אנשים".

"לטוויטר הייתה הזדמנות לעשות את זה אבל היא לא הצליחה. אני מקווה שנעשה זאת", הוסיף 'צוק'.

תגובות מאסק: ציניות

אילון מאסק, הבעלים של טוויטר שאינו עובר לסדר היום בנוגע לדבר כמעט, התייחס כמובן להתפתחות האחרונה. בעקבות השקת Threads, היזם הגיב באימוג'י בוכה מצחוק לציוץ של משתמש שטען שהאפליקציה החדשה נבנתה כהעתק-הדבק מטוויטר.

בציוץ אחר כתב מאסק, "עדיף לאין שיעור להיות מותקף על ידי זרים בטוויטר, מאשר להתמכר לאושר הכוזב של להסתיר-את-הכאבים באינסטגרם". מאסק ציין זאת בתגובה למייל משנת 2018 שכתב בעצמו ושבו בישר על החלטתו לעזוב את אינסטגרם.

צוקרברג מצידו, אגב, התייצב בפלטפורמה שבבעלות מאסק ופרסם באופן חריג בחשבון הטוויטר שלו מם. זה היה הציוץ הראשון של צוק מזה למעלה מעשור. במם נראה ספיידרמן ניצב מול כפיל שלו, אבל מאחר שצוקרברג לא הוסיף מילים לציוץ – מה שניסה לומר לא ברור ונתון לפרשנות הגולשים.

צוקרברג התגייס "לסייע" לנוטשי טוויטר

צוקרברג – שהכריז רק אתמול (ד') על הגרסה הראשונית של Threads, כפי שהצהיר שיעשה – אינו מסתיר את כוונתו להיאבק (גם פיזית בכלוב, אם הדבר יידרש) מול המתחרה הטכנולוגי המוביל שלו, מאסק, שחוץ מהיותו הבעלים של טוויטר הוא גם בעלים ומנכ"ל של עוד חברות טק רבות.

מלבד בקרב מגע מול יריבו, צוקרברג מעוניין להציע להמונים גם שירות בסגנון של זה שמספק מאסק, אבל בלי כל המהומה שמחולל היזם התזיזי, שכוללת למשל את הכרזתו של מאסק מהשבוע על מגבלות חשיפה לציוצים בפלטפורמה, שיש החושדים בה שהיא מעין "תרגיל" כדי לגרום לרבים יותר לשלם עבור מנוי טוויטר – Twitter Blue. בכלל, מאז שמאסק הפך לבעלים, וגם למנכ"ל לזמן מוגבל, של טוויטר החלה נהירה של משתמשים אל מחוץ לשירות. הנוטשים חיפשו ומחפשים אלטרנטיבה לטוויטר, המנוהלת בשונה מבעבר וביד רמה ואף דרקונית. צוקרברג "התגייס" "לסייע" להם בכך.

לפי הפרסומים של מטא: "אינסטגרם היא המקום שבו מיליארדי אנשים ברחבי העולם מתחברים באמצעות תמונות וסרטונים. החזון שלנו עם Threads הוא לקחת את מה שאינסטגרם עושה הכי טוב ולהרחיב את זה לטקסט, וליצור מרחב חיובי ויצירתי להביע את הרעיונות שלכם. בדיוק כמו באינסטגרם, עם Threads אתם יכולים לעקוב ולהתחבר לחברים ויוצרים שחולקים את תחומי העניין שלכם – כולל האנשים שאתם עוקבים אחריהם באינסטגרם ומעבר לכך".

עוד הבטיחו במטא: "בנינו את Threads עם כלים לאפשר שיחות חיוביות ופרודוקטיביות. אתם יכולים לשלוט במי יכול להזכיר אתכם או להשיב לכם בשרשורים. כמו באינסטגרם, אתם יכולים להוסיף מילים נסתרות, כדי לסנן תשובות לשרשורים שלכם המכילים מילים ספציפיות. אתם יכולים לבטל מעקב, לחסום, להגביל או לדווח על פרופיל ב-Threads על-ידי הקשה על תפריט שלוש הנקודות, וכל החשבונות שחסמתם באינסטגרם ייחסמו אוטומטית ב-Threads".

במטא הצהירו גם כי בקרוב הם מתכננים להפוך את Threads לתואם עם ActivityPub – פרוטוקול הרשת החברתית הפתוחה שהוקמה על ידי W3C (ר"ת World Wide Web Consortium), הגוף האחראי על הסטנדרטים הפתוחים המניעים את האינטרנט המודרני. לפי החברה, "זה יהפוך את Threads למאפשרת פעולה הדדית עם אפליקציות אחרות שתומכות גם הן בפרוטוקול ActivityPub, כגון מאסטדון (Mastodon) ו-וורדפרס (WordPress) – מה שמאפשר סוגים חדשים של חיבורים שפשוט אינם אפשריים ברוב האפליקציות החברתיות כיום". בחברה הוסיפו כי לפלטפורמות אחרות, כולל טאמבלר (Tumblr), יש תוכניות משותפות לתמוך בפרוטוקול ActivityPub בעתיד.

בגדול את הפיתיון למעבר משתמשים אל הפלטפורמה החדשה מניחה מטא בהצהרתה: "אנו מחויבים לתת לכם יותר שליטה על הקהל שלכם ב-Threads – התוכנית שלנו היא לעבוד עם ActivityPub כדי לספק לכם את האפשרות להפסיק להשתמש ב-Threads ולהעביר את התוכן שלכם לשירות אחר. החזון שלנו הוא שאנשים המשתמשים באפליקציות תואמות יוכלו לעקוב אחר אנשים ב-Threads וליצור איתם אינטראקציה מבלי שיהיה להם חשבון Threads, ולהיפך, מה שיפתח עידן חדש של רשתות מגוונות ומקושרות. אם יש לך פרופיל ציבורי ב-Threads, זה אומר שהפוסטים שלך יהיו נגישים מאפליקציות אחרות, מה שיאפשר לך להגיע לאנשים חדשים ללא מאמץ נוסף. אם יש לך פרופיל פרטי, תוכל לאשר משתמשים ב-Threads שרוצים לעקוב אחריך ולקיים אינטראקציה עם התוכן שלך, בדומה לחוויה שלך באינסטגרם".

Threads הושקה אתמול ביותר מ-100 מדינות להפעלה ב-iOS ואנדרואיד, והאפליקציה זמינה באזורי הפעילות שהוכרזו, כולל בישראל, הן ב-App Store והן ב-Play Store.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים