נוסקת: אפל שווה שלושה טריליון דולר

ענקית ה-iPhone - שהייתה גם כך החברה עם שווי השוק הגדול בעולם - השיגה באחרונה את השיא שהפעם החזיק מעמד יותר מיום, ומשקף שווי הגבוה יותר מהתל"ג של צרפת, הכלכלה השלישית בגודלה באירופה והשישית בעולם

שווה שלושה טריליון דולר. אפל.

ענקית הטכנולוגיה אפל (Apple) עקפה בסוף השבוע את שווי השוק של שלושה טריליון הדולר. מדובר על שלושה מיליון מיליונים – כלומר הספרה 3 ואחריה 12 אפסים(!).

סכום זה גבוה יותר מהתל"ג של צרפת – הכלכלה השלישית בגודלה באירופה והשישית בגודלה בעולם, שעומד על 2.78 טריליון דולר. השווי של אפל גם גדול מהתל"ג של קנדה – 2.14 טריליון דולר – ושל איטליה – 2.01 טריליון ד'.

עוד לשם השוואה – שווי השוק של אפל היא יותר מכפול משווי השוק של שוקי המניות של הודו – 1.44 טריליון, של שווי השוק של כל המניות הנכללות במדד S&P 500, שמסתכמות ב-2.92 מיליארד דולר; של שווי השוק של לונדון – שוק המניות השני בגודלו בעולם – שעומד על 2.62 טריליון, וכן על סכום הגדול יותר משווי השוק של כל המניות הנסחרות בשוקי המניות של סין – 2.53 טריליון דולר.

שווה 2.5 טריליון ד'. מיקרוסופט.

שווה 2.5 טריליון ד'. מיקרוסופט. צילום: ShutterStock

אפל – התאוששות של כ-50% בערך המנייה השנה

אפל חצתה לראשונה את רף טריליון הדולר בשוויה ב-2018. אחר כך הפכה לחברה האמריקנית הראשונה שעברה את שווי השוק של 2 טריליון דולר ב-2020, כך לפי בלומברג.

אלא שבשנתיים האחרונות חוותה החברה טלטלות גדולות – למעשה אפל בת ה-47 – שנוסדה על ידי האיש והאגדה, סטיב ג'ובס, יחד עם שותפו סטיב ווזניאק – חצתה כבר בעבר את רף 3 טריליון הדולר בשוויה, ועשתה זאת במהלך המסחר בחודש ינואר 2022, אך אז לא הצליחה לשמור על השיא וירדה מתחת לרף המרשים עוד באותו יום עצמו, כך על פי סוכנות הידיעות AP.

בנוסף, מניית אפל הייתה במצב של ירידה ממושכת מוקדם יותר השנה, שדחפה את שווי השוק שלה לזמן קצר אפילו אל מתחת ל-2 טריליון דולר, על רקע האטה בצמיחה וחששות המשקיעים מעליית ריבית, שהשפיע על כל מגזר הטכנולוגיה.

כך קרה שבתוך שנה החברה איבדה טריליון דולר בשווי השוק שלה, ובינואר 2023 היא הייתה שווה כ-2 טריליון דולר, כך דיווחה CNN. אלא שאז מניית אפל התאוששה באורח פלאי – היא עלתה ב-49% מתחילת השנה הנוכחית.

הנתונים של המסחר מיום ו' האחרון גם החמיאו למיקרוסופט (Microsoft) שהיא החברה הציבורית השנייה בגדולה, וששויה הגיע ל-2.5 טריליון דולר. מספר ענקיות טכנולוגיה אחרות – כולל אלפבית (Alphabet), שהיא החברה האם של גוגל (Google), אמזון (Amazon) ואנבידיה (Nvidia) – סיימו את המסחר עם שווי שוק של מעל טריליון דולר, כך לפי דיווחה של AP.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים