"אנחנו צועדים לעידן של דיגיטל על סטרואידים"

"לכאורה, אנחנו בשיאה של מהפכת הדיגיטל, אבל זה נכון בעיקר בהשוואה לעבר; בעתיד יהיו אינסוף אפשרויות דיגיטליות חדשות, והעולם יגיע לעידן המגה-דיגיטל", אמרה לירון פרבר, מנהלת הטכנולוגיות של פרולוג'יק

לירון פרבר, מנהלת הטכנולוגיות של פרולוג'יק.

"לכאורה, אנחנו מצויים בשיאה של מהפכת הדיגיטל. האפשרויות שאנחנו מקבלים כיום מהטכנולוגיה מעניקות לנו עושר חווייתי עצום, יותר מאשר בכל נקודה אחרת בעבר. זה נכון בהיבט האפליקטיבי הארגוני, ועל אחת כמה וכמה נכון למשתמשים בעולם הצרכני. אבל זה נכון בעיקר כאשר אנחנו משווים את עצמנו לעבר. את העתיד נוכל רק לדמיין, כי בעתיד יהיו אינסוף אפשרויות טכנולוגיות חדשות, והעולם יגיע לעידן המגה-דיגיטל, משמע – דיגיטל על סטרואידים", כך אמרה לירון פרבר, מנהלת הטכנולוגיות של פרולוג'יק, מפיצה של סולארווינדס בישראל.

פרבר דיברה בכנס התקשוב הביטחוני IT for IDF של אנשים ומחשבים, שנערך אתמול (ד') באולם האירועים לאגו בראשון לציון, בהנחיית סא"ל (מיל') אודי קאוף, יו"ר ועדת התכנים של האירוע, ובהשתתפות מאות מומחים ואנשי מקצוע מהמגזר הביטחוני.

"במקביל לאינסוף הטכנולוגיות החדשות הצפויות", ציינה פרבר, "העולם הדיגיטלי החדש יציף את התלות האדירה שתהיה לנו – כבני אדם, כארגונים ואפילו כמדינות – ביכולת לקיים רציפות טכנולוגית, מסביב לשעון, בכל מקום. כל העולם האפליקטיבי העשיר של ההווה, ובוודאי זה של העתיד, לא יעבוד אם לא נוכל לשמור את המערכות פעילות ברציפות מוחלטת".

היא ציינה כדוגמה משאית ענק אוטונומית של קאטרפילר. "משקלה של המשאית הוא 100 טון, והיא נושאת משא שגם משקלו הוא 100 טון. משאית כזו, שנהוגה מרחוק, חייבת שתהיה לה קישוריות מלאה בין הנהג המרוחק למשאית עצמה, אחרת אף אחד לא יהיה מוכן לקחת את האחריות להתהפכותה, או להשבתתה", אמרה.

"בעידן המגה-דיגיטל, לא תהיה סליחה לנפילה, גליץ' או האטה"

"רציפות תפעולית שכזו", הסבירה פרבר, "ניתן להשיג אך ורק על ידי תכנון מחדש והתאמה לעולם הדיגיטלי החדש של כלל מערכי ניטור תשתיות המחשוב בארגונים. הניטור צריך להיות מקצה לקצה: תשתיות ה-IT, האפליקציות, החומרה והתוכנה, ניטור של סביבות הענן השונות, כמו גם של הדאטה סנטר המקומי, האון-פרמיס. זה חייב להיות ניטור של הכול, כל הזמן, בכל מקום, והוא חייב להתבצע בצורה עמוקה. הוא חייב לספק למנמ"ר.ית ולצוות ה-IT את השקט הדרוש להם כדי לעבוד. כי בעידן המגה-דיגיטל, לא תהיה סליחה ומחילה לנפילה, גליץ', תקלה או האטה".

"זו כנראה הסיבה שנראה בשנים הקרובות גידול ניכר בקצב ההצטיידות של ארגונים במערכות ניטור של תשתיות ה-IT והדיגיטל", אמרה. "כך, למשל, חברת המחקר גלובל מרקט אינסייטס מעריכה שעד 2032 נראה קצב גידול שנתי של 15% בהיקף שוק המערכות לניטור הרשת הארגונית, וכי השוק יגיע בקצה טווח התחזית להיקף של 12 מיליארד דולר בשנה".

לסיכום ציינה פרבר ש-"ארגונים נדרשים כבר כיום, לא בעתיד, לבחון מחדש את כל הנחות היסוד שלהם לגבי הניטור של כלי הטכנולוגיה אצלם בארגון. עליהם לשאול שאלות צופות פני עתיד, לשבור פרדיגמות של העבר ולבצע את הפעולות הנדרשות כדי לחזק כבר כיום את התחום הקריטי הזה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים