"יש לגבש אסטרטגיה לאומית לטיפול במשבר ההיי-טק"

כך אמר ח"כ אביגדור ליברמן, יו"ר ועדת המשנה של הכנסת להיי-טק, שהעביר ביקורת על העדר מדיניות ממשלתית בנושא ● הסכמה בדיון: הדבר היחיד שימנע את קריסת הענף - ביטול התוכנית המשפטית

ח"כ אביגדור ליברמן, יו"ר ועדת המשנה לענף ההיי-טק של הכנסת.

"יש לגבש אסטרטגיה לאומית לטיפול במשבר בהיי-טק", כך אמר היום (ג') ח"כ אביגדור ליברמן, יו"ר ועדת המשנה להיי-טק, בתגובה לדו"ח שפרסמה הבוקר רשות החדשנות. הוועדה התכנסה היום על מנת לדון במשבר בהיי-טק ובתחזיות שעל פיהן הוא רק יחריף.

ח"כ ליברמן אמר כי הממשלה צריכה לגבש פתרונות לאתגרים שעומדים בפני ענף ההיי-טק, כאשר הבולט שבהם הוא עידוד ההשקעות בסטארט-אפים הישראליים, שאבדו או שנמצאות ב-"הולד" בגלל התוכנית המשפטית של הממשלה. האתגר השני הוא ההשקעה של הממשלה במו"פ, שהיא בין הנמוכות בעולם. "אי אפשר להישאר באותה רמת השקעות במו"פ", אמר. בנוסף, ליברמן ציין כי "אין תוכנית ממשלתית סדורה לקידום נושאים כמו מחשבי על, ביג דאטה, בינה מלאכותית ומחשוב קוואנטי. איפה אנחנו נמצאים בתחומים האלה? האם הממשלה הסתכלה מה היא יכולה להציע בתחומים הללו?".

"ההשפעה המלאה של המשבר תיראה רק בעוד כמה שנים"

בדיון השתתפו נציגים של מוציאת הדו"ח, רשות החדשנות, וכן של איגוד ההיי-טק הישראלי ושל חברות מהענף, שהזהירו מפני התגברות התופעה של רישום חברות ישראליות בחו"ל, כתנאי של משקיעים להשקיע בהן. "יש תחרות על ההיי-טק והסטארט-אפים בין מדינות", אמר ליברמן. הוא הזהיר כי "ההיי-טק הישראלי עדיין נחשב למוביל בעולם, ומדינות מתחרות ביניהן מי תמשוך יותר חברות ומשקיעים ישראליים – וזוהי תופעה מסוכנת".

כמו כן, בישיבה נמתחה ביקורת על כך שבמקום להגדיל את תקציבי ההשקעות של רשות החדשנות, הממשלה עומדת להקטין אותם, על פי תקציב המדינה שאושר.

מרבית הדוברים ציינו שהפתרון היחיד שיכול למנוע את המשך קריסת ענף ההיי-טק הוא הכרזה של הממשלה על ביטול התוכנית המשפטית. עמדה קצת שונה הציג ד"ר אסף פתיר מסטארט-אפ ניישן סנטרל. הוא ציין כי ההיי-טק הישראלי נכנס למשבר – הן זה העולמי והן זה הפנימי – במצב טוב. לדבריו, "חברות שהצליחו לגייס כספים עד תחילת 2022 – מצבן יציב, וחלק מהן אף המשיכו לסבבי גיוס נוספים, אם כי קטנים יותר". ד"ר פתיר טען כי "בטווח הקרוב, המצב של הענף יציב יחסית. הבעיה היא לגבי אותן חברות צעירות שעדיין לא גייסו, ושהקרנות לא משקיעות בהן. ההשפעה של זה תיראה בעוד כמה שנים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים