מיקרוסופט מציגה: איך לדחוס 250 שנות מחקר ל-25 השנים הבאות?

במסגרת עדכונים עבור מערכת ההפעלה שלה למחשוב הקוונטי, מציגה מיקרוסופט את Azure Quantum Elements - מעטפת כלים שאמורה לגרום למוצרים חדשים להגיע הרבה יותר מהר לשוק

מיקרוסופט הכריזה על עדכונים משמעותיים עבור Azure Quantum, מערכת ההפעלה שהיא מציעה לשוק המחשוב הקוונטי, כשהמטרה המוצהרת של החברה היא להאיץ באופן משמעותי את המחקר המדעי.

העדכון המשמעותי ביותר שכלול בסבב העדכונים הנוכחי מכונה Azure Quantum Elements, ועליו מספרת החברה, שמטרתו לסייע לדחוס 250 שנות מחקר כימיה לתקופה של 25 השנה הבאות. בלשון העם, מדובר במעטפת כלים שאמורה להשפיע באופן משמעותי על ההוצאות ועל הזמן של המחקר והפיתוח כדי לגרום למוצרים חדשים להגיע הרבה יותר מהר לשוק.

עוד היבט של האצה הוא האפשרות להאיץ את ההדמיות הכימיות עד פי 500,000, "וזה כמו לדחוס שנה שלמה לתוך דקה אחת", טוענת מיקרוסופט.

בנוסף, ערכת הכלים הזאת אמורה להרחיב את מרחב הגילוי של חומרים חדשים, עם פוטנציאל להרחיב את אפשרויות הגילוי מאלפי מועמדים עד לכמות של מיליוני מועמדים, אם לא עשרות מיליונים.

ואי אפשר, כמובן, בלי בינה מלאכותית, ומיקרוסופט מביאה את Copilot גם ל-Azure Quantum, כדי לעזור למדענים להשתמש בשפה טבעית כדי לתאר ולקדם מודלים כימיים מורכבים ולטפל בבעיות בחומרים שנעשים בהם ניסויים או מקדמים אותם לכדי מוצרים – ולעשות את זה תוך היעזרות במערכות מחשוב הענן של מיקרוסופט.

"בדיוק כפי ש-Copilot במוצרים אחרים של מיקרוסופט משנה את פיתוח התוכנה, הפרודוקטיביות והחיפוש, השאיפה שלנו היא ש-Copilot ב-Azure Quantum תשנה ותאיץ את הגילוי המדעי – בין אם מדובר ביצירת מוצרים בטוחים שהינם יותר בני-קיימא, בין כדי להאיץ גילוי תרופות ובין לפתור את האתגרים הדחופים ביותר", מסרה מיקרוסופט.

החברה גם הציגה סוג של מפת דרכים לגבי העתיד של מערכות המחשוב הקוונטי, כשהטענה היא, שחומרה קוונטית תשויך לאחת משלוש רמות של יישום: רמה בסיסית, שהן מערכות קוונטיות שרצות על קיוביט פיזי רועש, שכוללות גם את כל מחשבי ה-NISQ הנוכחיים; רמת התאוששות מהירה, שהן מערכות קוונטום שפועלות כבר בקיוביט לוגיים אמינים; ורמת קנה המידה גדול, שיהיו מחשבי על קוונטיים, שהמטרה שלהם תהיה לפתור בעיות משמעויות במיוחד, שגם מחשבי העל החזקים ביותר כיום לא יכולים לפתור.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים