"לפתח מודל AI אורך שעות, להטמיע – חצי שנה"

כך אמר סטיבן היולס, מנהל גלובלי בכיר ומנהל מוצר ה-AI ברד האט, בפתיחת Red Hat OpenShift Commons 2023 – הכנס השנתי של החברה לקהילת הקוד הפתוח בארץ - והצהיר: "אנו מסייעים לארגונים לקצר את הזמן הזה"

סטיבן היולס, מנהל גלובלי בכיר ומנהל מוצר ה-AI ברד האט.

"האתגר החדש מולו מתמודדים מנמ"רים.יות הוא כיצד להטמיע ביעילות מודלים של AI בייצור. אלא שיש כאן פרדוקס: בעוד פיתוח המודל אורך שעות ספורות, או יממה לכל היותר – הרי שההטמעה אורכת, בקרב יותר ממחצית מהלקוחות הארגוניים, בין שבעה חודשים לשנה. ל-15% מהלקוחות זה אורך שלושה חודשים עד חצי שנה, ול-26% מהם – שנה או יותר. חודשים רבים כאלה הם 'חיי אדם' במונחי פיתוח, ואנו מסייעים לארגונים לקצר את הזמן הזה", כך אמר סטיבן היולס, מנהל גלובלי בכיר ומנהל מוצר ה-AI ברד האט (Red Hat).

היולס היה דובר המפתח ב Red Hat OpenShift Commons 2023 – הכנס השנתי של החברה לקהילת הקוד הפתוח בישראל. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') באולם איסט בתל אביב, בהשתתפות מאות מלקוחות החברה ושותפיה העסקיים. בעבודתו מתמקד היולס בבנייה של שותפויות בעולמות הבינה המלאכותית ולמידת המכונה (AI-ML), ובאסטרטגיות עבודה בענן, ובעיקר בעולמות הקונטיינרים והקוברנטיס.

"היכולות של בינה מלאכותית", הסביר, "מעניקות לארגונים את הכלים על מנת לבצע יותר ניתוחים, על יותר נתונים, לטובת הפקת ערך עסקי מהם. ה-AI מביא לשלל שינויים: באופן הפעולה של הארגונים, של הלקוחות שלהם, של המוצרים ושל התמיכות. הדבר נכון לארגונים מכל מגזר פעילות – פיננסי, טלקום ותעשיית כלי הרכב. למשל, אנו מסייעים לארגונים בעולם הבריאות להטמיע כלי AI בפלטפורמות שלנו, לטובת שיפור היעילות הטיפולית, קבלת אבחנות מהירות יותר ותוצאות טיפוליות משופרות".

"בעת הטמעת מודלים של בינה מלאכותית", אמר, "יש כמה אתגרים: ניהול עומסי עבודה, תזמור, המורכבות של הפלטפורמות, היעדר שקיפות המביא להגדלת הסיכון, היעדר תיאום, חוסר קשר בין הצוותים, בעיות בשרשרת האספקה של התוכנה, וכן בעיות אבטחת מידע. המטרה היא להביא לארגון יכולות אג'יליות עם ביטחון ואבטחה".

"להטמיע AI", הסביר, "זה לא דבר פשוט, המודל הוא חלק קטן מכלל המערכת, למרות היותו עיקרי בחשיבותו. נדרשים תמיכה בתיקוף, טיפול במחזור החיים של המודל, יכולות הגירה לסביבות שונות ויכולות לעריכת בדיקות". הוא הוסיף כי "ארגונים נדרשים לפלטפורמה שתהיה עקבית, עם שכבה מופשטת לאורך כל מערך ה-IT. יש להגיע למצב בו סביבת המחשוב פועלת בשקיפות, עם ממשל ומדיניות, עם תהליכים מבוססי אמון".

הבינה מלאכותית היוצרת בסיוע המפתחים

"אנו עונים לכל האתגרים בשילוב שלושת מוצרי המפתח שלנו עם מעטפת המהווה 'מטרייה' – של פתרון Red Hat OpenShift AI. הפתרון משלב את היכולות של Red Hat OpenShift ו-Red Hat OpenShift Data Science. הפלטפורמה המורחבת מאפשרת ניהול מחזור חיים של הנתונים, תוך יכולות גידול, פשטות תפעול ויעילות מרבית – בהתבסס על קוד פתוח, עבור מדעני נתונים ומפתחים, תוך שימוש בחדשנות שטמונה בבינה המלאכותית".

"עם ההתקדמויות בעולמות החומרה, האחסון וכוח העיבוד, שיתוף הפעולה והפיתוח הפכו לקלים ויעילים בעולם הפתוח", סיכם היולס. "כיום, חלק גדול מהחדשנות מונע דרך העולם הזה, כמו המודלים הבסיסיים שמגיעים מקהילות קוד הפתוח. ככל שנתקדם, יותר ויותר חדשנות תצמח מהעולם הפתוח. השילוב בין עולמות הפיתוח בקוד פתוח והבינה המלאכותית, על כלל מרכיביה השונים, הוא המקרה הקלאסי של השלם הגדול מסכום חלקיו.

עם הכנסת כמה שיותר רכיבי AI להיבטים העסקיים של הארגון, הוא הופך להיות עסק שמונע על ידי מידע, כזה שמטפל בנתונים באופן רחב ביותר ומקבל תובנות על בסיס ניתוח מעמיק יותר. יתרון נוסף הוא הגדלת היעילות של הארגון בהיבט התהליכים התפעוליים, בשל הכנסת יותר חוכמה לתהליכים. אנחנו מנצלים את הבינה המלאכותית היוצרת, על מנת לסייע למפתחים להרחיב את היכולות שלהם".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים