אתגרי מעבר צה"ל לשימוש מסיבי בתשתיות סלולר מתקדמות

בכנס IT For IDF 2023 של אנשים ומחשבים ייערך פאנל שיעסוק במהפכת התקשורת הסלולרית בצה"ל, על רקע מכרזי סלולר ענקיים, שיעבירו את צה"ל לדור 4 ו-5

יעבור לתקשורת מתקדמת, דור 5 או 4. צה"ל.

צה"ל נמצא בימים אלו בעיצומה של מהפכה בעולם תשתיות התקשורת והסלולר, לנוכח ההחלטה האסטרטגית להעביר את הצבא לשימוש מאסיבי בתשתיות מבוססות סלולר, דור 4 ודור 5. על רקע זה יש התעניינות ומתח רב בקרב ספקיות הסלולר ותשתיות התקשורת, הן האזרחיות והן בקרב התעשיות הביטחוניות, לקראת מכרזים שנערכים בלמעלה ממיליארד שקל.

בכנס IT For IDF 2023 של אנשים ומחשבים, שייערך ביום ד', ה-28 ביוני, במרכז הכנסים לאגו בראשון לציון, ייערך פאנל בנושא מעבר צה"ל והתעשיות הביטחוניות לשימוש מאסיבי בתשתיות סלולר, דור 4 ודור 5, בהובלת אורן גבאי יו"ר ומנכ"ל ג'ויינטנס גרופ (Jointness Group).

הפאנל ידון בהשלכות של מהפכת התקשורת של מערכת הביטחון ובהשפעתה על כל שוק התעשיות הביטחוניות. בפאנל ישתתפו: סא"ל דויד פיינשטיין, מוקד ידע תקשורת סלולרית, ביחידת מעוף באגף התקשוב; אבי גרינמן, סמנכ"ל הנדסה טלקום; ד"ר ציון חדד, מייסד ומנכ"ל חברת רנאל; שלומי אנגי, CTO נוקיה ישראל; חיים טייכהולץ, מנכ"ל מיפ תקשורת מתקדמת, אלביט מערכות, חטיבת תקשוב וסייבר.

"המעבר של צה"ל לדור 5 הוא מאוד משמעותי ומורכב ביותר, כי הצבא והתעשיות הביטחוניות נמצאים עמוק בעולם המסורתי, והמעבר לדור 5 כולל הרבה יתרונות אבל יש גם חסמים, כי זה דורש רוחב פס מאוד גבוה בגלל כמות הגדולה של הדאטה", אמר גבאי, מנחה הפאנל.

"התעשיות הביטחוניות זה הלחם והחמאה שלהן, מבחינתן זו רעידת אדמה, אבל הן מבינות שהן לא יכולות לעצור את הטכנולוגיה והן אינן יכולות להרשות לעצמן שלא להיות במשחק, ולכן העיתוי של הכנס והפאנל הוא מעולה, בדיוק בזמן", המשיך ואמר גבאי.

אחד הנושאים שהפאנל יעסוק בהם, מעבר למכרזים, הוא האתגר של צה"ל באימוץ טכנולוגיות אזרחיות והפיכתן לצבאיות. "אם בעבר טכנולוגיות צבאיות זלגו לתעשיות האזרחיות, כמו למשל להיי-טק, הרי שבשנים האחרונות המגמה התהפכה", אמר גבאי. "נוצר פער משמעותי בין הצבא לאזרחות, והיום צה"ל מתמודד עם האתגר של אימוץ טכנולוגיות אזרחיות להטמיע אותן בתוך הצבא, עם כל המשמעויות והמגבלות של זה".

בכנס, בהובלת סא"ל (מיל.) אודי קאוף, מנהל מגזר ביטחון בקבוצת אמת מיחשוב וחבר בוועד המנהל של עמותת התקשוב, ישתתפו בין היתר הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר, חבר הכנסת בני גנץ, תא"ל (מיל.) יוסי כראדי, ומרצים מהמגזר הביטחוני והאזרחי, העובדים עם מערכת הביטחון.

לפרטים נוספים והרשמה לכנס לחצו כאן

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים