על אף מלחמת הסחר: ארה"ב מתירה ליצרניות שבבים להרחיב מפעלים בסין

הממשל האמריקני אוסר על יצרניות של ציוד לקווי ייצור של שבבים - ולא רק אמריקניות, אלא גם כאלה שפועלות עם חברות אמריקניות – למכור לחברות סיניות בלי לקבל אישור ממשרד המסחר האמריקני, אבל יש יוצאים מן הכלל

מותר או אסור בארה"ב? שבבים שמיוצרים בסין.

בלב מלחמת הסחר הטכנולוגית הגדולה בין ארצות הברית סין, חלק מיצרניות השבבים האמריקניות יקבלו אישור לעדכן ואף להרחיב את פעילותן בסין. כך עולה מדיווח שהופיע ב-וול סטריט ג'ורנל, שמציג ברשימת החברות הללו את סמסונג, את TSMC ואת SK Hynix.

שלוש החברות הללו קיבלו למעשה אישור מחודש, מעבר לאישור שהיה להן עד אוקטובר השנה הנוכחית. כך, שנכון לעכשיו, הן יוכלו גם עד אוקטובר 2024, וכנראה גם מעבר לכך, לרכוש את הכלים והמכונות שהן צריכות כדי שיוכלו לעדכן את קווי הייצור שלהן בסין.

כפי שדיווחנו בחודשים האחרונים, יצרניות של ציוד לקווי ייצור של פרוסות סיליקון, בליתוגרפיה של 16 ננו-מטר ומטה, ב-128 שכבות או יותר – ולא רק אמריקניות, אלא גם כאלה שפועלות עם חברות אמריקניות – לא יכולות לבצע מכירה לחברות סיניות בלי לקבל אישור לכך ממשרד המסחר האמריקני. המטרה של הממשל היא למנוע מיצרניות השבבים הסיניות לסגור את הפערים מול רמת השוק הגלובלית. עם זאת, במקרה של סמסונג, SK Hynix ו-TSMC, נראה שיש יוצא מן הכלל.

בנוסף, יש להזכיר את חוק ה-CHIPS. כחלק מהתקנות שלו נאסר על חברות שיקבלו כסף לצורך בניית מתקנים לבצע השקעה במפעלים שלהן בסין – ושלוש החברות הללו אמורות לבנות מפעלים בארצות הברית כדי לקבל את הסבסוד של הממשל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים