האם אפל לא ממש רוצה למכור את משקפי המציאות המעורבת שלה?

אפל צפויה לייצר יחסית מעט משקפי Vision Pro, כנראה כי גם היא יודעת שייקח זמן עד שקטגוריית משקפי המציאות המעורבת תתפוס שוק ● אז למה היא בכל זאת הכריזה עליהם עכשיו?

עוד עדכון אבטחה חשוב. אפל.

נו, אז מה אתם אומרים על משקפי המציאות המעורבת החדשים של אפל? לא, אני לא מתכוון ל-Vision Pro, שטים קוק, המנכ"ל, הציג מוקדם יותר החודש, בכנס WWDC של החברה. אני מדבר על אלה שעליהן דיווח מארק גורמן, איש בלומברג, שהניוזלטר שלו הפך, ובצדק מוחלט, לאורים ולתומים של אלה שעוקבים אחרי אפל ושלל מוצריה והטכנולוגיות שלה.

מתברר שיש בדרך אל השוק משקפיים דומים מבית הענקית מקופרטינו, שייתכן שייקראו Vision One, והם יהיו הרבה יותר זולים… במונחים של אפל, לא של שאר העולם החופשי. הם יעלו כמה מאות דולרים פחות מה-Vision Pro, אבל גם יציעו גם הרבה פחות יכולות, בכל היבט. מה שכן, אפל לא צפויה לוותר בהם על המסך החיצוני EyeSight, עם העיניים המוזרות שלו.

מצד אחד, אני מוריד את הכובע (שוב) בפני אפל. החברה מציעה מוצר שעולה 3,500 דולר ושבכלל עוד לא קיים, אלא ייקח עוד שנה לפחות עד שיגיע לשוק, ופוטרת כל שאלה בכיוון באמירה דוגמת: "אף אחד לא מציע משהו כזה". בו בזמן, החברה מדברת על המוצר הבא שיינחת בשוק – שימו לב, לא לפני 2025, ועליו הרווח של אפל יהיה, כנראה, שולי יותר, גם אם הם יעלו רק פי שניים מהממוצע בשוק – ולא פי שלושה, כמו ה-Vision Pro.

מהצד השני, אני שואל את עצמי: האם יכול להיות שאפל לא ממש רוצה למכור את משקפי המציאות המעורבת שלה? זה לא כי היא "תקעה" מחיר כזה. להיפך, לא חסרים אנשים עם כסף שבשבילם להוציא 3,500 דולר זה כמו לוותר על הגרעינים שנופלים לרצפה בזמן הפיצוח – ואפל, נו, זאת אפל, ובשיווק וביצירת תדמית יוקרתית יותר הם תמיד היו טובים. זה בגלל הכמות היחסית נמוכה: 200 אלף, 400 אלף ועד מיליון היו כמה מהכמויות שעלו בידיעות על המוצר החדש שלה – כולל של אלה שכמעט והתעלפו מהתרגשות לראות את המוצר הראשון של אפל, ה-Vision Pro, שהחברה השוותה את ההכרזה עליו לזו שערך סטיב ג'ובס על ה-iPhone בזמנו.

מי ייצא עם Vision Pro לרחוב? כנראה שכמעט אף אחד

אזכיר שעוד לפני ההכרזה הנוכחית ניסו לא מעט מהנדסים באפל לשכנע את אנשי השיווק שלא לבצע את הפעולה הזו ב-WWDC, מכיוון שהמשקפיים האלה עדיין לא מוכנים. נדמה שאנשי השיווק פשוט החליטו שצריך לעשות את זה עכשיו, חייבים להכריז כדי להראות ש-"אנחנו בשטח", ולא משנה שאפל תראה את ההכנסות והרווחים כנראה בעוד שנתיים, עם ה-Vision One.

או שבאפל יודעים, בדיוק כמוני וכמו הרבה מאוד אנשים בשוק – ובעיקר הלקוחות הפוטנציאליים: משקפי מציאות מדומה/מעורבת/מרובדת בצורה ובגודל של Vision Pro הם בסופו של דבר רק משחק נחמד. אני רוצה לראות מי ירכוש את Vision Pro וייצא איתם לרחוב. עזבו ברחוב – חוץ מהרצון להתנסות פעם או פעמיים, מי ישב בבית עם בני משפחה או חברים ויעדיף לראות סרט במשקפיים ולא בטלוויזיה?

משקפי Vision Pro של אפל.

משקפי Vision Pro של אפל. צילום: יח"צ

גם אם יספרו לכם אחרת, גם בסיבוב הזה, עם כל הרעש והמהומה, המציאות המדומה לא ממש תפסה שוק, וזה לא מאחר שהגיע ChatGPT וגרף אחריו את כל השוק – מתלמיד בכיתה א' ועד עורכי דין שמתדיינים בבית המשפט וכותבי קוד ותוכן למיניהם לקראת הדיון.

אולי אני טועה, אבל אני לא חושב שמשקפיים כמו Vision Pro יתפסו לפני שהמציאות המעורבת תשכן לבטח בתוך משקפיים דקיקים בגודל של משקפי שמש, שגם מכילים סוללה ראויה. ובצדק

ייתכן שזה יקרה בסבב הבא, אבל אני כבר לא חושב שאני אהיה פה בסביבה לראות אותו, או שאהיה זקן שרק קורא על טכנולוגיה וכבר לא כותב עליה.

בשביל משחקי מציאות מדומה, וכדי להזיז את הראש מצד לצד עם משהו כבד שיושב על הראש ועל על העיניים, מספיקות הערכות הפשוטות הללו, שחילקו לכל דיכפין כמעט בכל כנס רלוונטי. ערכות שאפשר לדחוף אליהן טלפון – אנדרואיד, אוי ויי זמיר – ולשחק במשחקים שמוצאים לרוב בחינם בחנויות האפליקציות.

אפל ללא ספק תשיק בשנה הבאה את Vision Pro. לא בטוח עד כמה זה יתרום להכנסות שלה, אבל היא חייבת להיות בשוק, ולו ליתר ביטחון. מי יודע, אולי אני טועה, אבל אני לא חושב שזה יתפוס לפני שהמציאות המעורבת תשכן לבטח בתוך משקפיים דקיקים בגודל של משקפי שמש, שגם מכילים סוללה ראויה. ובצדק.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. פרקליט השטן

    מדוע יש לי הרגשה שהכותב הוא זה שאמר, אחרי ההשקעה של האייפד, ״מי בכלל צריך אייפון כזה גדול?!״

אירועים קרובים