ג'ק דורסי טען: "הודו איימה לסגור את טוויטר"

המייסד השותף של הפלטפורמה המצייצת, שהיה מנכ"לה בעבר, סיפר על הדברים שהתרחשו לפני כשלוש שנים בראיון יוטיוב ביום ב' ● סגן השר לטכנולוגיית מידע של הודו, ראג'יב צ'נדרסכר, אמר בתגובה שהטענות הן "שקר מוחלט"

סיפר טענות מטרידות על התנהלות הודו. ג'ק דורסי, מייסד משותף ומנכ"ל טוויטר בעבר.

ג'ק דורסי, המייסד השותף של טוויטר ומנכ"לה בשתי תקופות בעבר, סיפר השבוע (ב') בראיון לתוכנית החדשות של יוטיוב Breaking Points כי הודו איימה בעבר לסגור את טוויטר, אם לא תציית להוראותיה להגביל חשבונות ביקורתיים שעסקו בטיפול הממשלה במחאות החקלאיות אשר התרחשו במדינה בין השנים 2020-2021. דורסי אמר גם שהודו איימה על החברה בפשיטות על בתי עובדיה בהודו, אם היא לא תיענה לבקשות הממשלה להוריד ציוצים מסוימים מהאוויר.

סגן השר ההודי לטכנולוגיית המידע, ראג'יב צ'נדרסכר, בחר לצאת בתגובה לדברי דורסי דווקא בטוויטר, וצייץ בתוקף שטענותיו של מנכ"ל הציפור הכחולה באותם ימים הן "שקר מוחלט".

למעשה, סגן השר טען כי דווקא טוויטר של ימי דורסי היא שהפרה שוב ושוב את החוקים ההודיים. לגבי כשלי הציות לכאורה של החברה, צ'נדרסכר כתב בציוץ כי החברה "התנהגה כאילו חוקי הודו לא חלים עליה". בנוסף הוא גם הכחיש שהיו מקרים של התעמרות בעובדי טוויטר בשל כך, כפי שדורסי סיפר בראיון שהלהיט את הרוחות.

המחאות בהודו – הממשלה טוענת שרק ניסתה למנוע פייק ניוז

דורסי וצ'נדרסכר מתייחסים לפרק זמן שבו דורסי כיהן עדיין כמנכ"ל הפלטפורמה, ולתקופה שבמהלכה התרחשו מחאות של החקלאים נגד חוקי הרפורמה החקלאית שערכה ממשלת הודו.

באותם זמנים ביקש הממשל ההודי מטוויטר להסיר ציוצים שהשתמשו בהאשטאגיות מסוימות שלטענתו הציתו עוד יותר את המחאה נגד הממשלה. כמו כן ביקשה הודו מטוויטר באותם ימים לסגור חשבונות שנפתחו ושכל מטרתם הייתה, לטענותיה, לתמוך בקבוצות סיקים פקיסטניות. לפי דיווחים במדיה העולמית, ב-1 בפברואר 2021, טוויטר החזיקה כ-250 חשבונות שכאלו, שהתלוננו בקביעות על הממשלה ההודית בעקבות טיפולה במחאות אז.

דורסי סיפר בראיון, כאמור, שהודו איימה להשבית את טוויטר במדינה כליל, אלא אם כן היא תציית להנחיותיה לסגור את החשבונות הללו, ואף הוסיף וגרס כי הודו איימה על החברה שתערוך פשיטות על בתי העובדים אם היא לא תציית לדרישה זו.

בהזכירו את אירועי 2021, אמר אתמול (ג') סגן השר ההודי בתגובה לדברי דורסי כי "הממשלה הייתה מחויבת להסיר מידע שגוי מהפלטפורמה, מכיוון שהיה לו פוטנציאל לעורר עוד יותר את המצב בהתבסס על חדשות מזויפות".

סגן השר גם הצביע על פער בהתנהגות של טוויטר בכל הנוגע לטיפול בבקשות שהיא קיבלה מממשלת ארה"ב לעומת טיפולה בפניות ממשלת הודו. לדבריו, "כזו הייתה רמת ההתנהגות הפרטיזנית בטוויטר תחת שלטונו של ג'ק, שהייתה להם בעיה להסיר מידע מוטעה מהפלטפורמה בהודו, כאשר הם עשו זאת ביוזמתם כשאירועים דומים התרחשו בארה"ב".

טען שהפייק חוגג בטוויטר. אילון מאסק, הבעלים והמנכ"ל.

טען שהפייק חוגג בטוויטר. אילון מאסק, הבעלים והמנכ"ל. צילום: Shutterstock

מאסק טען לפני הרכישה: הזיוף בפלטפורמה חוגג

יצוין כי אחרי שהשתלט על טוויטר, אילון מאסק, הבעלים הנוכחיים שלה, הודה בדצמבר 2022 כי "טוויטר נכשלה באמון ובבטיחות במשך זמן רב מאוד והתערבה בבחירות". בהמשך יזם הטק המפורסם גם הבטיח שהפלטפורמה בבעלותו תהיה שקופה ופלורליסטית יותר. עוד לפני שרכש את השירות ב-44 מיליארד דולר, טען מאסק שהרשת החברתית המצייצת מלאה בחשבונות בוט מגמתיים, שאת הנפח שלהם העריך ב-25% מכלל החשבונות בשירות. עובדה זו מתכתבת עם גרסת סגן השר ההודי אודות הטולרנטיות של טוויטר לחשבונות מזויפים.

אולם בעיניי מייסד טוויטר לשעבר דורסי, הסיבה העומדת מאחורי מהלכיה של הודו היא שהיא נותרה מדינה עם חוקי חופש הביטוי שנויים במחלוקת, והוא ציין זאת בראיון היוטיוב שערך ביום ב'.

הפקודות מהממשלה ההודית "באו לידי ביטוי בדרכים כמו 'נסגור את טוויטר בהודו'… 'נפשוט על בתיהם של העובדים שלך' – מה שהם עשו; 'נסגור את המשרדים שלך אם לא תפעל בהתאם'. וזה בהודו, מדינה דמוקרטית…", אמר דורסי בראיון.

דבריו אלו של דורסי העלו שוב לסדר היום מאבקים העומדים בפני ענקיות טכנולוגיה זרות הפועלות תחת שלטונו של ראש הממשלה נרנדרה מודי. ממשלתו של מודי מתחה פעמים רבות ביקורת על גוגל, פייסבוק וכן על טוויטר על כך שלא עשו מספיק כדי להתמודד עם תוכן מזויף או "אנטי-הודי" בפלטפורמות שלהן, או על אי ציות לכללים שתת היבשת קבעה.

יצוין כי במהלך הראיון הזכיר דורסי גם לחץ דומה שחוותה הרשת החברתית בתקופתו מצד ממשלות בטורקיה ובניגריה, אשר הגבילו את הפלטפורמה במדינותיהן בנקודות שונות במהלך השנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים