קורטנה של מיקרוסופט תסיים את פעילותה בחלונות בסתיו

העוזרת הווירטואלית, שתישאר בינתיים בטימז ובאאוטלוק, משתייכת לדור הישן של ה-AI שהחברה כבר פחות חפצה ביקרו מאז ש-ChatGPT השתלב בפעילותה עקב היותה ספונסרית דומיננטית של מפתחת הכלי החדשני, OpenAI

פעילותה בשירות מיקרוסופט מצטמצמת. קורטנה.

קורטנה, הסייעת הווירטואלית של חלונות (Windows), משלמת את המחיר של ההשקעה המסיבית בדור הנוכחי של הבינה המלאכותית שביצעה מיקרוסופט. החברה הודיעה באופן רשמי כי תפסיק את התמיכה בקורטנה בהיבט שלה כאפליקציה עצמאית ב-Windows 10 וב-Windows 11 החל בסתיו הקרוב.

הכרזה הזו למעשה אינה מפתיעה במיוחד, לאור ההודעה של מיקרוסופט על כלי ה-Copilot שישולבו ב-Windows עצמה ובערכת האופיס (Office), כדי לשמש בתפקידים שאותם הייתה אמורה קורטנה למלא מאז שהושקה ב-2015 במסגרת Windows 10 – לספק תשובות לשאלות שמועברות אליה באופן קולי, להפעיל יישומים, לכתוב תזכורות ומענה להודעות דואר ועוד.

קורטנה אף פעם לא תפסה נתח שוק של ממש, בטח לא בישראל כי היא לא עברה לוקליזציה, ובכל מקרה היא אולי סיפקה מענה, אבל רק אחרי שהופעלה בלחיצה על עכבר – לעומת הכלים החדשים כמו הצ'אבוט של בינג (Bing) ו-Copilot, כאמור, שאותם ניתן יהיה להפעיל ישירות בהוראה קולית.

מיקרוסופט לא ממש הסבירה כיצד הפסקת התמיכה תבוא לידי ביטוי, אך אמרה שההטמעה של קורטנה ב-טימז (Teams) וב-אאוטלוק (Outlook) ככלי סיוע פרודוקטיבי עדיין נשארת במקומה.

"אנו יודעים ששינוי זה עשוי להשפיע על חלק מהדרכים בהן אתם עובדים בחלונות, ולכן אנו רוצים לעזור לכם לעבור בצורה חלקה לאפשרויות החדשות. במקום ללחוץ על הסמל של קורטנה ולהפעיל את האפליקציה כדי להתחיל להשתמש בקול, עכשיו אתה יכולים להשתמש בקול ולספק את צורכי הפרודוקטיביות שלכם באמצעות הכלים החדשים השונים", כתבה החברה בהודעה בה מסרה על סגירת השירות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים