תנועה ישראלית תסייע למאבק באנטישמיות ברשת באירופה

התנועה למאבק באנטישמיות ברשת תעזור לקהילות היהודיות בבריטניה ובשוויץ להתמודד עם גילויי הגזענות נגד יהודים באמצעות מפגשים שבהם ילמדו המשתתפים, בין היתר, כיצד לנטר ולדווח על תכנים כאלה ביעילות

ברקע העלייה באנטישמיות ברשת ובמרחב הציבורי בשנים האחרונות, התנועה למאבק באנטישמיות ברשת מרחיבה את פעילותה ותסייע לקהילות היהודיות בבריטניה ובשווייץ להתמודד עם התופעה המדאיגה ולשמור על חברי הקהילה מפגיעות פיזיות ואלימות.

מאז הקמת התנועה בשנת 2020, הוכשרו יותר מ-400 מתנדבים ישראלים ובינלאומיים, בהם תלמידי תיכון וסטודנטים בישראל וברחבי העולם. כעת מדובר בשיתוף פעולה ראשון מסוגו עם הקהילה היהודית באנגליה, בשיתוף ארגון NJA שהזמין את מנכ"ל העמותה, תומר אלדובי, למפגשים עם הקהילה היהודית בלונדון ומחוצה לה.

במסגרת הסדנאות, המשתתפים ילמדו כיצד לנטר ולדווח על תכנים אנטישמיים ביעילות, על מדיניות הרשת החברתית ביחס לתוכני שנאה, ההגדרה המקובלת לאנטישמיות ועוד. הסדנאות יסייעו למשתתפים לפעול באופן אקטיבי ובלי לצאת מהבית נגד פרסום של תכנים אנטישמיים, אנטי-ישראליים והכחשת שואה במרחב המקוון, לצד פרסום תוכן חיובי הקשור במדינת ישראל ובעם היהודי.

שיתוף פעולה עם טיקטוק

תוכנית נוספת של התנועה הושקה בשוויץ בתמיכת קרן אדית והלמוט שטיינר ובשיתוף ארגון הקהילות היהודיות במדינה (SIG). התוכנית נפתחה במפגש ראשון שהתקיים בציריך בהשתתפות כ-30 חברי הקהילה, בהם בני נוער, סטודנטים, חברי מועצה בעיר ואחרים. התוכנית כוללת ארבעה מפגשים שמטרתם לסייע לקהילה המקומית להתמודד בצורה נבונה עם האנטישמיות ברשת בשפות המקומיות, בדגש על מאבק בפייק ניוז ובתיאוריות קונספירציה נגד העם היהודי ומדינת ישראל.

אחד המפגשים יתקיים בשיתוף טיקטוק ויעסוק במדיניות הרשת למאבק באנטישמיות ובשנאה. דו"ח התנועה לשנת 2022 העלה שטיק-טוק הסירה 100% מכלל התכנים בקטגוריות של אנטישמיות קלאסית והכחשת שואה.

תומר אלדובי, מייסד ומנכ"ל התנועה למאבק באנטישמיות ברשת

תומר אלדובי, מייסד ומנכ"ל התנועה למאבק באנטישמיות ברשת צילום: יח"צ

אלדובי ציין כי "שיתוף הפעולה בין התנועה לבין הקהילה בבריטניה הוא חשוב מאין כמותו. בכוונתו לסייע ליהודים בבריטניה להצליח סוף סוף להסיר אנטישמית מהרשת ולפעול בשיתוף הרשת החברתית. כיום, הקשר בין המרחב המקוון למרחב הציבורי הינו אחד, ולכן דיווח של תכנים אנטישמיים על ידי בריטים יכול למנוע פגיעה בחיי אדם. לצד שוויץ ובריטניה, אני מזמין קהילות יהודיות מכל רחבי העולם להצטרף אלינו למאבק באנטישמיות ברשת ולהגן על תושבי הקהילה ומוסדותיה".

דו"ח הסיכום השנתי של התנועה למאבק באנטישמיות ברשת העלה כי בשנה החולפת, חלה עלייה של 180% בתכנים אנטישמיים, מכחישי שואה ושנאת ישראל ברשתות החברתיות. בהן ניתן למצוא את טוויטר, טיקטוק, פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב ו-VK, ורשתות חדשות שהתווספו בשנת 2022, בהן ספוטיפיי, לינקדאין, טלגרם ו-GAB.

המעורבות הישירה של התנועה הובילה לממוצע של יותר מ-50% בהסרה של תכנים אנטישמיים ומכחישי שואה בחמש הרשתות המובילות טוויטר, יוטיוב, טיק-טוק, אינסטגרם ופייסבוק. טיק-טוק הסירה 100% מכלל התכנים בקטגוריות של אנטישמיות קלאסית והכחשת שואה, בעוד שטוויטר הסירו הכי פחות תכנים. פייסבוק ויוטיוב שיפרו את ממוצע אחוז ההסרה בכלל הקטגוריות (35% בשנת 2022 לעומת 23% בשנת 2021, 29% בשנת 2022 לעומת 25%, בהתאמה).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים