מנכ"ל אנבידיה: "ה-AI המציאה מחדש את המחשוב, ומהיסוד"

"הבינה המלאכותית היא הלידה מחדש של תעשיית המחשבים וחברות שלא יהיו שם – יאבדו גובה", אמר ג'נסן הואנג בטקס הפתיחה של האוניברסיטה הלאומית בטייפה

ג'נסן הואנג, מנכ"ל אנבידיה.

"התזמון הוא הכול, ו-2023 היא שנה נהדרת לסיים בה את הלימודים. אני סיימתי את לימודי התואר ב-1984 וזו הייתה שנה מושלמת לצאת לשוק, ואני צופה שגם 2023 תהיה כזו, בזכות הבינה המלאכותית, שהמציאה מחדש את המחשוב, ומהיסוד. מכל הבחינות, זו הלידה מחדש של תעשיית המחשבים", כך אמר אתמול (א') ג'נסן הואנג, מייסד ומנכ"ל אנבידיה.

הואנג נשא את הנאום הראשי בטקס הפתיחה של האוניברסיטה הטייוונית הלאומית בטייפה. הטקס נערך במקביל לתערוכת המחשוב השנתית קומפיוטקס, שבה חשפה החברה מחשבי על חדשים, כולל Israel-1 – מחשב לחישובי בינה מלאכותית, שהחברה תתחיל להפעיל בארץ עוד לפני סוף השנה הנוכחית.

מנכ"ל אנבידיה סיפר שהוא בילה חלק מילדותו בטייוואן, ושהוא סיים את לימודיו באוניברסיטת מדינת אורגון ב-1984, ממש עם ההשקה של מחשב המקינטוש הראשון של אפל – השקה שלדבריו עזרה להוביל מהפכה בשוק המחשוב האישי, כך שהתזמון שלו בכניסה לשוק היה מצוין. "עכשיו, הבינה המלאכותית פותחת הזדמנויות עצומות, וחברות זריזות שינצלו אותה יחזקו את מעמדן, בעוד שאלה שלא – יאבדו גובה", ציין. הוא פנה לבוגרי האוניברסיטה ואמר: "אתם חייבים לנצל את הבינה המלאכותית ולעשות דברים מדהימים. זו טייסת המשנה הכי טובה שיכולה להיות לצידכם".

בעתיד: מפעילי מפעלים מבוססי בינה מלאכותית

הואנג צופה, כמו רבים אחרים בשוק הטכנולוגי, שהבינה המלאכותית תיצור מקצועות שלא היו קיימים קודם לכן, וציין תפקידים כמו מפעילי מפעלים מבוססים בינה מלאכותית ומהנדסי בטיחות לתחום. "כן, חלק מהעבודות יאבדו בגלל האוטומציה", אמר, "אך בעוד שאנשים דואגים לאבד את עבודתם לבינה המלאכותית, הם עלולים למעשה לאבד אותה למישהו שהפך מומחה יותר בשימוש בבינה המלאכותית".

הנאום של הואנג נישא בעת שמתברר שההימור על בינה מלאכותית משתלם בינתיים לאנבידיה. אחרי רבעונים רעים היא ראתה באחרונה כיצד שווי השוק שלה מקרב אותה למועדון החברות ששוות טריליון דולר (או יותר). זאת, בזכות רבעון חזק מהצפוי, ועם תחזית מכירות שעומדת על 11 מיליארד דולר ברבעון הקרוב – 50% ויותר מהצפי של האנליסטים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים