סין מגיבה לארה"ב: אוסרת על מכירת מוצרי מיקרון לטובת תשתיות קריטיות

הממשל בבייג'ינג אסר על חברות אלה לקנות את מוצרי מיקרון, לאחר שהממשל הפדרלי אסר על חברות אמריקניות לקנות מוצרים של חברות סיניות מסוימות, עקב סיכון ביטחוני ● זהו עוד צעד במלחמת הסחר שבין שתי מדינות הענק

הנפגעת הנוכחית ממלחמת הסחר הסינית-אמריקנית. מיקרון

סין מתחילה להחזיר ארצות הברית באותו המטבע: אחרי שהממשל בוושינגטון הודיע כי הוא אוסר על רכישה של מוצרים טכנולוגיים שונים מיצרניות סיניות עקב סיכון ביטחוני, כעת מודיע הממשל בבייג'ינג הודעה דומה. הנפגעת מההודעה הזו תהיה יצרנית הזיכרונות מיקרון, שלא עברה את סקירת ועדת הסייבר של הממשל הסיני, מכיוון שלדבריו, מוצריה מהווים פוטנציאל לסיכון הביטחון הלאומי. התוצאה היא שהחברה מנועה החל מעכשיו מלמכור את אותם מוצרים לחברות שמפעילות תשתיות קריטיות במדינה.

מדובר בעוד שלב במלחמה הטכנולוגית והמסחרית בין שתי מדינות הענק, וזו התגובה של סין לצעדים של ארצות הברית ושל לא מעט מדינות מערביות אחרות, שהאחרונה שבהן היא יפן.

הסקירה ארכה כמה שבועות ובהודעה רשמית של הממשל הסיני נכתב כי היא "מצאה שלמוצרים של מיקרון יש בעיות פוטנציאליות רציניות יחסית לאבטחת הרשת, המהוות סיכון אבטחה גדול לשרשרת אספקת תשתית המידע הקריטית של ארצנו ומשפיעות על הביטחון הלאומי. מסיבה זו, משרד סקירת אבטחת הרשת הגיע למסקנה כי אין לספק אישור (למכירתם בסין – צ"ק). על פי חוק אבטחת הרשת וחוקים ותקנות אחרים, על מפעילי תשתיות מידע קריטיות בסין להפסיק לרכוש מוצרי מיקרון".

פוטנציאל הפסד של 10% מההכנסות

מיקרון עלולה להפסיד כשלושה מיליארד דולר מההכנסות שלה בעקבות החרם שהטילו הסינים על מוצריה. מדובר בכ-10% מההכנסות שעליהן דיווחה החברה ב-2022, שעמדו על כ-31 מיליארד דולר.

בתגובה להחלטת הממשל הסיני נמסר ממיקרון כי היא "מצפה בכיליון עיניים להמשיך בדיונים מול הרשויות הסיניות".

לממשל האמריקני אין ספק שמדובר בתגובה חסרת בסיס לצעדים שלו. "אנחנו מתנגדים בתוקף להגבלות, שאין להן בסיס עובדתי", אמר דובר ממשרד המסחר בוושינגטון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים