יו"ר ה-SEC נגד הבינה המלאכותית: "תגרום למשבר הפיננסי הבא"

"ה-AI עלולה להיות המקור למשבר ב-2027 או ב-2032", אמר גארי גנסלר בכנס של הבנק המרכזי של ארצות הברית ● הוא הביע הסתייגות וביקורת גם על תחום הקריפטו

יש לקוות שהתחזית של יו"ר ה-SEC לא תתממש.

גארי גנסלר, יו"ר הרשות האמריקנית לניירות ערך (ה-SEC), מצטרף לשורה של בכירים שמזהירים מפני הבינה המלאכותית והשלכותיה על תחומים שונים בחיינו. מתוקף תפקידו, הוא מתייחס לתחום הכלכלי. על פי גנסלר, הבינה מלאכותית עלולה להיות הגורם למשבר הפיננסי הבא – לא פחות ולא יותר, וייתכן שזה יקרה כבר ב-5-10 השנים הקרובות.

"ה-AI עלולה להיות המקור למשבר ב-2027 או ב-2032", העריך גנסלר בסשן של שאלות ותשובות, שנערך שלשום (ב') במסגרת כנס של הבנק המרכזי של ארצות הברית, הפד, באטלנטה. "אני חושב שאנחנו באחת מתקופות המעבר הבולטות ביותר, בוודאי בימי חיי, ותקופת מעבר בולטת יותר אפילו מ(הימים הראשונים של – י"ה) האינטרנט", אמר. הוא הביע דאגה שיהיו מעט מדי אפליקציות פינטק, המבוססות על AI ג'נרטיבית, ושאנשים יסתמכו עליהן. זה, לדבריו, עלול להביא לתוצאות קטסטרופליות.

גנסלר ציין כי העובדה שתעשיות שלמות מתחילות להסתמך על AI עלולה להביא לסיכון שיטתי בעתיד הקרוב מאוד. "הסיכון הזה נובע מריכוזיות, מכך שכל הגורמים יסתמכו על אותם בסיסי נתונים מרוכזים, מבוססי AI ג'נרטיבית, שסביר להניח שיופיעו ממש בקרוב", אמר.

גישה ביקורתית – גם לגבי הקריפטו

בדבריו התייחס גנסלר גם לתחום הקריפטו. בתשובה לשאלה מדוע ה-SEC לא פרסם קווים מנחים בתחום, הוא השיב שכבר יש כאלה. גנסלר אמר כי הקריפטו הוא "תחום שבדרך כלל לא עומד בדרישות. ה-SEC פרסם כללים מה יכול להיחשב בורסה, מה זה אומר להיות ברוקר, מה זה אומר להיות יועץ או להיות בעל נכסים, ואיך להציע הצעת ניירות ערך". הוא אמר כי זוהי רגולציה קיימת, והיא חלה גם על טכנולוגיות חדשות, כולל הקריפטו.

עוד ציין יו"ר ה-SEC שבניגוד לטענות, הקריפטו הוא לא תחום מבוזר. "זה נרטיב שקרי לומר שמדובר בתחום מאוד מבוזר. הם (השחקנים בתחום – י"ה) נוטים לריכוזיות. אם יש 12 אלף או 23 אלף טוקנים, אתה יכול למצוא סביב רובם קבוצה של יזמים באתר מסוים, או בערוץ ב-רדיט או בטוויטר", טען גנסלר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים