אפל לקראת דור המעבדים הבא: בוחנת שבבי M3 Pro עם תריסר ליבות

הליבות נחלקות ל-שש ביצועיות ו-שש יעילות - אותו מספר של ליבות ביצועיות כמו ב-M1 Pro וב-M2 Pro, אבל בתוספת שתי ליבות יעילות לעומת הדור הקודם, שהוא בפני עצמו הוסיף שתי ליבות על הדור הראשון של מעבדי אפל

שווה שלושה טריליון דולר. אפל.

בעוד שוק המחשוב נושא עיניו אל ההשקות הקרובות של מחשביה של אפל – כולל מחשב Mac Pro ראשון עם מעבד קנייני של החברה ולא של אינטל – מהנדסי החברה כבר עובדים במרץ על הבדיקות של מעבדי הדור הבא, השלישי של מעבדי ה-M הקנייניים. אלה אמורים להיות מושקים לקראת סוף 2023 או בתחילת 2024. המחשבים הראשונים שיגיעו לשוק עם מעבדי ה-M3, כך לפי ההערכות, הם דגמים של iBook.

הפרטים שנחשפו בינתיים מתייחסים ל-M3 Pro, שאמור להגיע לשוק עם 12 ליבות עיבוד, מהן שש ליבות ביצועיות ו-שש ליבות יעילות. מדובר באותו מספר של ליבות ביצועיות כמו ב-M1 Pro וב-M2 Pro, אבל עם תוספת של שתי ליבות יעילות לעומת הדור הקודם, שהוא בפני עצמו הוסיף שתי ליבות על הדור הראשון.

בקרוב יגיע השבב הבא. השבבים הקודמים ששחררה אפל. M2 Pro ו-M2 Max.

בקרוב יגיע השבב הבא. השבבים הקודמים ששחררה אפל. M2 Pro ו-M2 Max. צילום: אפל

אותה עלייה יש גם בהיבט של הליבות הגרפיות. ה-M3 Pro יגיע עם שתי ליבות גרפיות יותר, לעומת הדור השני ועם ארבע ליבות יותר לעומת הדור הראשון, ובסך הכל עם 18 ליבות גרפיות.

השיפור המשמעותי הוא בכמות זיכרון ה-RAM שבו יתמוך המעבד. לעומת 32 גיגה-בייט לכל היותר בשני הדורות הראשונים, בדור הנוכחי כבר תהיה תמיכה ב-36 גיגה-בייט.

ה-M3 Pro ייוצר בליתוגרפיה של 3 ננו-מטר, נכון לעכשיו רק ב-TSMC. החברה מקווה שההשקה הקרובה, ולאחר מכן המחשבים שיהיו מבוססים על M3, יצליחו להוציא אותה מהבור אליו נכנסה כמו יצרניות המחשבים האחרות – ובמקרה הספציפי של ירידה בהיקף 31% במכירות מחשבים ברבעון הראשון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים