יבמ השיקה את Watsonx – פלטפורמת AI חדשה

החברה החדשה במשפחת ווטסון מאפשרת לבנות מודלים, או לגשת למודלים שאומנו מראש, כדי ליצור קוד, טקסטים וכל מה שניתן לחשוב עליו ולהצמיד אליו את המילים "בינה מלאכותית יוצרת תוכן"

מעבדת המחקר של יבמ בחיפה.

עוד לא יבשה הדיו הווירטואלית על ההודעה של יבמ כי תעצור גיוס עובדים ותמחק משרות שהיא צופה שבעתיד הלא רחוק ניתן יהיה לבצע באמצעות בינה מלאכותית, והחברה כבר הכריזה אתמול (ג') על Watsonx. מדובר בפלטפורמת כלי בינה מלאכותית שמאפשרת לבנות מודלים, או לגשת למודלים שאומנו מראש, כדי ליצור קוד, טקסטים וכל מה שניתן לחשוב עליו ולהצמיד אליו את המילים "בינה מלאכותית יוצרת תוכן".

Watsonx, לפי יבמ, תעניק ללקוחות גישה לכל משאבי הבינה המלאכותית שהם זקוקים להם כדי ליצור מודלים משלהם, או לאמץ מודלים קיימים עבור מאגר הנתונים הקנייני שלהם. החברה אף מתייחסת אל הפלטפורמה כמעין חנות, שמאפשרת למפתחים שיוצרים כלי בינה מלאכותית להרכיב את הפתרונות שלהם באמצעות החלקים שהם צריכים – כולל שימוש במשאבי תשתית וייעוץ.

"המנהלים שמשתמשים ב-AI יחליפו את אלה שלא"

יבמ, שהציגה את ערכת הכלים החדשה בכנס Think, פרסמה נתונים מסקר שערכה ש-30% מהמשיבים עליו ציינו שהם לא ממהרים לאמץ כלי בינה מלאכותית בגלל מחסומי אמון ושקיפות, בעוד ש-42% טענו שהבעיה היא בעיקר נושאים שקשורים לפרטיות, במיוחד בהיבט של בינה מלאכותית יוצרת תוכן. Watsonx אמורה, לטענת החברה, להוריד את רוב המחסומים הללו – גם מאחר שלדבריה זו הפלטפורמה היחידה כיום בשוק שמספקת מגוון מודלים שפותחו במיוחד לארגונים, כולל התחשבות בערך ותמורה.

המנהלים בכל מקרה יצטרכו להשתנות, טען רוב תומאס, מנהל מסחור ראשי ביבמ. לדבריו, "הבינה המלאכותית אולי לא תחליף מנהלים, אבל המנהלים שמשתמשים בבינה מלאכותית יחליפו את אלה שלא. זה באמת משנה את הדרך שבה אנשים עובדים".

במהלך הכנס הציגו אנשי הענק הכחול כמה מהמודלים שכלולים בערכה: מודל ליצירת קוד, מודל שעוזר ליצור טקסטים מוגדרים שרלוונטיים לתחומים שונים, לפי תעשיות, וכן מודל שאמור לסייע לחזות ולנסות לשנות תבניות של אסונות טבע, שימוש באדמה ועוד.

פלטפורמת Watsonx אמורה להיות זמינה בחודש יולי הקרוב.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים