גוגל תוסיף בקרוב ל-Docs שלה בינה מלאכותית יוצרת בנוסח ChatGPT

החברה שוקדת בשיא המרץ על פיתוח AI ג'נרטיבית משלה, שספק מענה ליכולת ChatGPT המצליח, ומבטיחה שהתוצאות כבר מעבר לפינה ● ב-Docs ה-AI תאסוף רעיונות שנזרוק למסמך ותאחד אותם לכדי מכתב או מאמר מושלם, למשל

איזה שינויים היא מתכננת להכניס ל-Docs כדי לנצח במלחמת ה-AI? גוגל.

גוגל מתעקשת לקחת חלק במרוץ ה-AI הג'נרטיבית ואף לנסות ולנצח בו, זאת על אף ש-ChatGPT, מבית OpenAI, הקדים אותה ובגדול בהצעת הטכנולוגיה המתקדמת למשתמשים ברחבי האינטרנט, ובמשיכת המשתמשים אליו ואל יכולותיו המרשימות.

הענקית ממאונטיין ויו בישרה באחרונה כי בקרוב מאוד תוסיף אל ה-Google Docs שלה את הבינה המלאכותית היוצרת.

באופן נרחב יותר, כבר במרץ השנה הכריזה החברה לראשונה על עידן חדש עבור Google Workspace שלה – השירות יופעל ביתר שאת על בסיס AI.

נכון להיום החידוש עוד לא קרם עור וגידים וטרם החל להיות מוצע למשתמשים, אבל גוגל רצינית בכוונותיה. בינתיים – למודת ניסיון ממה שקרה לה עם בארד (Bard), הצ'אטבוט מבוסס הבינה המלאכותית שפיתחה, שפישל כבר בהשקתו וגרם לחברה להפסד של יותר מ-100 מיליארד דולר משוויה – גוגל בוחנת את החידוש שלה על קבוצה נבחרת של בודקים, בניסיון לשחרר כלי AI מתקדם ואיכותי ללא רבב הפעם.

הפיילוט הזה, אגב, מוצע כיום רק באנגלית וללקוחות Workspace האמריקנים אולם גוגל מבטיחה כי תהפוך את התכונות לזמינות בשפות ובאזורים נוספים בעתיד. כמו כן החברה הצהירה שבכוונתה להשתמש בכלי AI באופנים נוספים, כדי להציע ללקוחותיה שירותים עדכניים ברוח התקופה.

באופן גורף ה-AI היוצרת, כמו הצ'אטבוט של OpenAI משתמשת בדרך כלל במודל שפה גדול (LLM) כמו GPT-4 כדי לייצר טקסט או תוכן חזותי על בסיס הנחיות ויזואליות או טקסטואליות. לפי גוגל, השירות שלה יתבסס, לא ברור אם רק כהתחלה או לתמיד, על נתונים מבוססי טקסט בלבד.

מה תוכלו לעשות עם ה-AI במסמכים וב-Workspace שלכם?

סרטון שהחברה הציגה מסביר עוד אודות השימושים השונים שיתאפשרו ב-AI ברחבי ה-Workspace, והכלים השונים שיוצעו במסגרתו ושעוברים כעת בדיקות וליטושים אחרונים. לפי החברה, תכונות הבינה המלאכותית הג'נרטיביות יאפשרו למשל שידרוגים שה-AI תוכל לעשות בזרית המיילים שלנו.

כך לדוגמה, כשאתם מנסחים בג'ימייל (Gmail) מכתב, לפי החברה, תוכלו לבקש מ-Google Docs AI לנסח מכתב עבורכם על ידי אספקת המסרים שצריכים לעבור בו בקווים כלליים או ספציפיים, וכן בתוך הסבר ל-AI באיזה סגנון או טון תהיו מעוניינים שהמייל ינוסח. הבינה המלאכותית תספק לכם טיוטה ראשונה ותחסוך מכם זמן רב של התחבטויות בניסוחים והגהות.

בנוסף, בג'ימייל, תוכלו לבקש מה-AI לסכם לכם את עיקרי הנאמר בשרשור מיילים ארוך מאוד.

השירות גם יכול לסייע בכתיבת מסר שיווקי כולל בניסוח סלוגנים של ממש. כך לדוגמה, אם קידמתם אירוע או מוצר מסוים דרך המייל, הבינה המלאכותית של ה-Docs תוכל לענות בשמכם ועם אינפורמציה נוספת למתעניינים שיחזרו אליכם במייל.

בנוסף, ה-AI תדע לקצר משפטים ארוכים מדי שניסחתם ואף לספק הצעות עריכה מועילות משלה. ה-Google Docs AI, כך מבטיחה החברה, תדע לכתוב מטעמכם טיוטה לכל סוג של סוגה שאתם מעונינים לנסח – פוסטים, תזכיר לעובדים, סיפור קצר ועוד. את הטיוטה הזו תוכלו לערוך ומשם להתקדם, או שאפשר שהיא תספק לכם כבר את כל מאווייכם. תוכלו להזין למסמך הגוגל בריף כללי ולא מהוקצע, וה-AI תייצר ממנו טקסט מסודר וקוהרנטי.

עוד שירות שיוכל להקל עליכם את החיים הוא לספק הנחיות ותמונות ולבקש מהבינה המלאכותית הג'נרטיבית ליצור מהם מצגת בשבילכם.

ואלו רק מספר דוגמאות לשלל השדרוגים שהחידוש עתיד להכניס לחיי משתמשי Workspace.

מוסיפה את GPT-4 לעוד ועוד ממוצריה. מיקרוסופט, המשקיעה הגדולה של OpenAI.

מוסיפה את GPT-4 לעוד ועוד ממוצריה. מיקרוסופט, המשקיעה הגדולה של OpenAI. צילום: ShutterStock

האם גוגל תתגבר על התחרות מצד מיקרוסופט?

הבשורות הללו מטעם גוגל בונות ציפיות גדולות, ואין כל ספק שהחברה לא מתכוונת לוותר בקלות על כיבוש תחום ה-AI הג'נרטיבית וגניבת הובלתו מ-ChatGPT. המוטיבציה הזו של החברה גדולה במיוחד לנוכח העובדה שמתחרה בולטת שלה, מיקרוסופט, היא הספונסרית הגדולה שהשקיעה כבר יותר מ-10 מיליארד דולר ב-OpenAI והפכה למאמצת סדרתית של יכולות מודל ה-GPT-4 שמעבדת הבינה המלאכותית המשבשת פיתחה.

מיקרוסופט כבר שילבה את ChatGPT ויכולותיו המרשימות במנוע החיפוש שלה בינג, בשירות הענן שלה Azure ובעוד משירותיה, ולפי מה שמסתמן, ההמונים נוטים לתעדף את השירותים המתקדמים הללו כיום על פני השירותים המסורתיים יותר של המתחרים. ואולי הכי חשוב – גוגל חייבת לנצח את מיקרוסופט ו-OpenAI בפיתוח ה-AI הג'נרטיבית שלה, כדי שלא לאבד את הבכורה ואת ההובלה בתחום החיפוש, שהוא המקור העיקרי לרווחיה העצומים כיום, כמו גם לכוחה הרב כענקית טק.

השאלה שנותרה כעת מרחפת באוויר היא מתי תוכל גוגל סופסוף להציע את השירותים המתקדמים הללו לציבור הרחב. החברה שאלה בעצמה את עצמה את הקושיה החשובה בפוסט שבו הצהירה על החידושים העתידיים, וענתה: "אנו נחזור על החוויות ונחדד את החוויות באמצעות תוכנית הבדיקות שלנו במעבדות, לפני שנהפוך אותן לזמינות באופן רחב יותר לצרכנים, עסקים קטנים, ארגונים ומוסדות חינוך במדינות ושפות נוספות".

נותר רק לגלות אם ההתמהמהות לצורך קבלת מוצר איכותי באמת הפעם היא אסטרטגיה נכונה שתסיע לגוגל לנצח – אם לאו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים