AMD מתכננת להעביר חלק מייצור המעבדים מ-TSMC לסמסונג

מדובר במעבדים בליתוגרפיה של 4 ננו-מטר, שמבוססים על הארכיטקטורה שעליה מבוססים כל המעבדים של החברה - Zen 4 ● עם זאת, AMD לא תעזוב את TSMC לחלוטין

ד"ר ליסה סו, מנכ"לית AMD.

אחת הבעיות בהצלחה של TSMC היא העומס הכבד על קווי הייצור שלה, שנובע בעיקר מהביקוש מצד חברות גדולות כמו אפל, וגם AMD, המתחרה הישירה של אינטל בתחום המעבדים לשוק המחשוב – מהשוק הצרכני ועד לשוק השרתים התאגידי. העומס כל כך כבד כך שעל אף הירידה החזקה במכירות המעבדים של AMD – שסובלת קשות, כמו יריבתה, מהקיטון בביקוש למחשבים אישיים, החברה מתכננת להעביר חלק מהייצור של מעבדיה מ-TSMC ליריבה הגדולה שלה בתחום בתי היציקה למעבדים, סמסונג.

מדובר במעבדים בליתוגרפיה של 4 ננו-מטר, שמבוססים על הארכיטקטורה שעליה מבוססים כל המעבדים של החברה – Zen 4.

לפי דיווחים, המעבדים ש-AMD תעביר לייצור במפעלים של סמסונג הם מסדרת ה-Phoenix שלה, או מעבדי ה-Ryzen 7040 מהדור הנוכחי. מדובר במעבדים לשוק האולטרה ניידים בסדרת ה-U, שיש בהם דגש מיוחד על ניידות וזמן סוללה. מעטפת הספק העבודה של מעבדים אלה אמורה להיות נמוכה במיוחד, ולנוע בין 15 ל-30 וואט.

בכל מקרה, AMD לא מתכוונת להעביר את כל פסי הייצור שלה לענקית הדרום קוריאנית, אלא פותחת עוד אופציה לייצור, כדי להבטיח לעצמה שלא תתקע ברגע שהביקוש יחזור, אם בכלל.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איציק

    זה סך הכל ניהול סיכונים ולא בהכרח מעומס ייצור

אירועים קרובים