רבעון רע ל-AMD: צניחה במכירות המעבדים למחשבים אישיים

הקיטון הכללי בביקוש למחשבי PC הסבה ל-AMD ירידה חדה, של 65%, במכירות של המעבדים עבורם, ומעבר להפסדים ● למרות זאת, מנכ"לית החברה, ד"ר ליסה סו, אופטימית באשר לעתיד

ד"ר ליסה סו, מנכ"לית AMD.

הירידה התלולה בביקוש למחשבים אישיים הביאה לתוצאות עגומות לאחת החברות הבולטות שמייצרות מעבדים עבורם – AMD. על פי הדו"חות שפרסמה החברה אמש (ג'), המכירות של מעבדים אלה צנחו ברבעון הראשון של השנה. זאת, כחלק מירידה כללית בהכנסות, שסייעה להביא את החברה למעבר מרווח להפסד נקי. התוצאות אמנם היו גבוהות מתחזיות האנליסטים, אך החברה פרסמה תחזית נמוכה מהצפי בוול סטריט – מה שהביא את המשקיעים להוריד את שער המנייה של החברה בכ-7% במסחר שלאחר סגירת שערי הבורסה אמש.

הצניחה במכירות המעבדים ל-PC מובנת על רקע נתונים שפרסמה חברת המחקר IDC, שלפיהם המשלוחים של המחשבים האישיים ירדו ברבעון הראשון ב-30%. נתון זה הביא לירידה במכירות גם של אינטל, כפי שהחברה פרסמה בשבוע שעבר. במקרה שלה, מדובר בקיטון של 36%.

ככלל, בעוד שההוצאות הרבעוניות של AMD רשמו עלייה של 11.4% ל-5.7 מיליארד דולר, ההכנסות שלה ירדו ב-9.1% ל-5.4 מיליארד. כתוצאה מכך, החברה עברה להפסד נקי רבעוני של 139 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 786 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד הנקי למנייה עמד על תשעה סנט בהשוואה לרווח של 56 סנט.

בסעיפים הגולמיים, ההוצאות ירדו ב-2.5% לשלושה מיליארד דולר, הרווח קטן ב-16.3% ל-2.4 מיליארד והרווח השולי עמד על 44%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות זינקו ב-37.8% ל-2.5 מיליארד דולר והחברה עברה להפסד של 145 מיליון דולר אל מול רווח של 951 מיליון ברבעון הראשון של 2022. הירידה בהכנסות גרמה לכך שחבות המס פחתה במידה ניכרת מאוד – ב-88.5% – ל-13 מיליון דולר.

ד"ר ליסה סו, מנכ"לית ויו"רית AMD, הסתכלה על חציה המלא של הכוס ואמרה לאחר פרסום התוצאות כי "היו לנו ביצועים רבעוניים טובים מהצפוי בסעיפי ההכנסות והרווחיות כאחד. הצלחנו להשיק מוצרים רבים שהם מובלים בתחומם, ובתחום הבינה המלאכותית האצנו את יישום מפת הדרכים של החברה. לטווח הארוך, אני רואה הזדמנויות צמיחה רבות לחברה בעולמות הדאטה והבינה המלאכותית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים