לא רק סיליקון: חוקרים פיתחו טרנזיסטור שמבוסס על עץ

"טרנזיסטור העץ איטי ומגושם, אבל הוא עובד ויש לו פוטנציאל פיתוח עצום", אמר אחד החוקרים ● עם זאת, נראה שייקח לא מעט זמן עד שהוא יהיה שמיש

הטרנזיסטור ה-"צומח", דמוי הצלב.

החיבור בין שבבים וסיליקון נדמה כדבר ברור מאליו, מימים ימימה. אלא שקבוצה של חוקרים שבדים פרסמה באחרונה כי השתמשה בהצלחה בעץ כדי לפתח טרנזיסטורים ולהשתמש בהם.

הקבוצה מורכבת ממדענים מאוניברסיטת לינקופינג בעיר נורקופינג שבמזרח שבדיה ומחוקרים מהמכון הלאומי לטכנולוגיה בבירה, שטוקהולם. חבריה מכנים את הטרנזיסטור החדש שפיתחו WECT, ולטענתם הוא מהווה את הפתח למערכות טכנולוגיות שמציעות קיימות רבה יותר, וכן מכשירים שיכולים להתכלות.

אולם, הרעיון, גם אם הוא מעשי, איננו שימושי, נכון לעכשיו. בעוד שבטכנולוגיית הסיליקון, TSMC וסמסונג כבר מגיעות לייצור בפועל של רכיבים בליתוגרפיה של 3 ננו-מטר, ולפי מפת הדרכים של אינטל ושל יצרניות נוספות ייצור בגודל של אלפיות הננו-מטר נמצא ממש מעבר לפינה, WECT הוא בגודל של לא פחות מ-3 ס"מ ומהירות העבודה, או מהירות המיתוג שלו, היא בערך 1 הרץ.

כך אן כך, "המצאנו עיקרון חסר תקדים", הצהיר אחד מאנשי הצוות, איסק אנגקוויסט, פרופסור חבר בכיר במעבדה לאלקטרוניקה אורגנית בלינקופינג. "כן, טרנזיסטור העץ איטי ומגושם, אבל הוא עובד ויש לו פוטנציאל פיתוח עצום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים